Vraag: 1e aanvraag VVR icm tuberculose onderzoek

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • M92
    • Dec 2015
    • 14

Hallo allemaal,

Mijn partner komt binnenkort naar Nederland en wilde alvast een afspraak plannen bij de GGD voor de tuberculose controle.
    Omdat ik hier heb gelezen dat de GGD's een eigen tarief bepalen heb ik even rond gebeld.
    Ik ben woonachtig in Brabant, voor ons is de afstand/tijd naar de GGD in Den Bosch net zo ver als naar Nijmegen. Echter heeft Nijmegen onze afspraak afgewezen na het zien van de woonplaats omdat de cliënt verplicht is om in zijn eigen regio een TBC test te laten doen. Den Bosch vraagt 45 euro voor 1 consult, ik begreep dat mijn partner ieder half jaar gecontroleerd dient te worden voor 2 jaar lang..

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Reageren

• edwin1
      • Nov 2010
      • 2001

Wij hebben na de eerste controle nooit meer iets gehoord. Zo gaat het meestal. (wij zijn in Rotterdam geweest, was toen gratis)

Je kunt met tegenzin die 45 euro betalen (houd het er maar op dat het niet meer gaat worden, de uitslag van de eerste test zal waarschijnlijk niet verontrustend zijn en ze hebben het druk genoeg met het onderzoeken van alle asielzoekers/migranten) of ver reizen en een groot deel van dat bedrag aan benzine of treinkaartjes uitgeven.....

Als je toch gaat reizen, is Venlo nog een optie? Wel eerst even informeren of het daar nog steeds gratis is.
      Last edited by edwin1; 28-08-16, 17:00.

Reageren

• M92
        • Dec 2015
        • 14

Oorspronkelijk geplaatst door edwin1 Bekijk berichten
        Wij hebben na de eerste controle nooit meer iets gehoord. Zo gaat het meestal. (wij zijn in Rotterdam geweest, was toen gratis)

Je kunt met tegenzin die 45 euro betalen (houd het er maar op dat het niet meer gaat worden, de uitslag van de eerste test zal waarschijnlijk niet verontrustend zijn en ze hebben het druk genoeg met het onderzoeken van alle asielzoekers/migranten) of ver reizen en een groot deel van dat bedrag aan benzine of treinkaartjes uitgeven.....

Als je toch gaat reizen, is Venlo nog een optie? Wel eerst even informeren of het daar nog steeds gratis is.

Het is niet perse dat het om die 45 euro gaat maar ik vind het gewoon vreemd dat de GGD-en schijnbaar hun eigen tarieven mogen bepalen. De medewerker van de GGD in Nijmegen gaf aan dat hun via de Rijksoverheid betaald worden voor de TBC test wanneer dit op verzoek van de IND is, waarom de ene GGD dan wel en de andere niet..

Reageren

• edwin1
          • Nov 2010
          • 2001

De GGD is een gemeentelijke dienst (of, steeds vaker: van een aantal samenwerkende gemeenten). Die gemeenten bepalen voor een deel wat in het pakket zit. Financiering gebeurt (deels) vanuit de gemeentelijke belastingen. Meer diensten aanbieden betekent eenvoudigweg een hoger bedrag per inwoner rekenen. Ik heb wel eens een begroting gezien; reken dat hetgeen de gemeente vanuit de gemeentelijke belasting financiert per inwoner ruim een tientje p.j. per inwoner is. Daarom zitten gemeenten ook niet te wachten op GGD-bezoek van mensen buiten de regio.

IND / COA hebben inderdaad nog wat aparte afspraken met de GGD, ik weet niet hoe die op dit moment zijn.
          Last edited by edwin1; 28-08-16, 21:58.

Reageren

• Linden
            • Jul 2014
            • 302

Oorspronkelijk geplaatst door M92 Bekijk berichten
            Hallo allemaal,

Mijn partner komt binnenkort naar Nederland en wilde alvast een afspraak plannen bij de GGD voor de tuberculose controle.
            Omdat ik hier heb gelezen dat de GGD's een eigen tarief bepalen heb ik even rond gebeld.
            Ik ben woonachtig in Brabant, voor ons is de afstand/tijd naar de GGD in Den Bosch net zo ver als naar Nijmegen. Echter heeft Nijmegen onze afspraak afgewezen na het zien van de woonplaats omdat de cliënt verplicht is om in zijn eigen regio een TBC test te laten doen. Den Bosch vraagt 45 euro voor 1 consult, ik begreep dat mijn partner ieder half jaar gecontroleerd dient te worden voor 2 jaar lang..

Hoe hebben jullie dit gedaan?
            Als je naar den Bosch kan gaan, dan is Eindhoven ook om de hoek. Bel Eindhoven en maak een afspraak. Als ze wat zeggen, zeg dat je in den Bosch pas heel laat terecht kan.

Reageren

Working...