Vraag: 1e aanvraag VVR icm tuberculose onderzoek

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • GloriouS
    Banned
    Banned
    • Feb 2011
    • 468

Vraag: 1e aanvraag VVR icm tuberculose onderzoek

Hallo, ik heb een vraag en volgens mij kunnen jullie mij wel helpen...

bij het aanvragen van de VVR na MVV moet je een tuberculose onderzoek ondergaan. Hiervoor zijn twee bijlagen te vinden:

- De eerste bijlage betreft een "Bijlage Intentieverklaring TBC onderzoek" en deze moet je inleveren bij je aanvraag als je nog geen TBC onderzoek hebt gedaan.
    - De tweede bijlage betreft een "Bijlage Verwijzingsformulier TBC onderzoek" en hierbij moet je gedeelte A invullen en gedeelte B wordt ingevuld door de GGD zelf en de door de GGD ingevulde bladzijde moet dan worden opgestuurd.

Als je eerst een TBC onderzoek doet en daarna een afspraak hebt met de IND voor de VVR aanvraag. Dan hoef je de eerste bijlage niet in te vullen. Echter de tweede bijlage moet wel worden ingevuld. Nu vroeg ik me het volgende af. Het gedeelde wat de GGD (arts) moet invullen en opsturen, moet hij deze dan echt opsturen of kan je hem of haar vertellen dat je pas na de onderzoek een afspraak met de IND hebt en dus het formulier wel zelf inlevert?

Graag hoor ik van jullie!
  • chicabianca
    • Aug 2006
    • 1079

Wij hadden ook eerst tbc onderzoek en de volgende dag afspraak bij de IND. We kregen het originele formulier niet mee, maar de assistente heeft voor ons een kopie gemaakt en op het kopie ook een originele stempel gezet. Deze kopie hebben we de volgende dag meegenomen naar de IND.

Reageren

• Jokertje
      • Jul 2011
      • 295

Wat raar dat je een TBC onderzoek moet laten doen en wat raar dat dat dan pas na de MVV plaats vindt. Is dit iets nieuws of was dat altijd al zo?

Reageren

• Braindead
        • Mar 2010
        • 168

Oorspronkelijk geplaatst door Jokertje Bekijk berichten
        Wat raar dat je een TBC onderzoek moet laten doen en wat raar dat dat dan pas na de MVV plaats vindt. Is dit iets nieuws of was dat altijd al zo?
        Het is verplicht voor een nieuwkomer om een TBC test bij de GGD te laten doen.
        En het kan pas als de MVV is goedgekeurd en de nieuwkomer zich in Nederland bevindt.

Hier is dus niks vreemds of nieuw aan.
        Deze procedure geldt zeker al meer dan 10 jaar.
        14-03-2012: Geslaagd Inburgering Buitenland (score: 93-51-31).
        02-05-2012: Advies Aanvraag MVV
        13-06-2012: MVV POSITIEF!!!!!!!!! :relieved:
        16-06-2012: Leges betaald
        25-06-2012: Tickets geboekt
        25-07-2012: Zonder afspraak naar Ambassade in Jakarta
        25-07-2012: MVV sticker in paspoort :judge:
        20-08-2012: Naar Bali :travel:
        13-09-2012: Familie compleet in Nederland utchsmile:

Reageren

• GloriouS
          Banned
          Banned
          • Feb 2011
          • 468

@ChicaBianca: ja, dat kan natuurlijk ook! Had ik niet aan gedacht, een kopie laten maken. Thanks!

P.S. Ik heb even gebeld met de GGD hier in Den-Bosch, ze vragen gewoon 40 of 45 euro voor dat onderzoek (röntgen). Vind ik eigenlijk belachelijk, maar goed!

Reageren

• Mauricio
            • Sep 2007
            • 551

Oorspronkelijk geplaatst door GloriouS Bekijk berichten
            Ik heb even gebeld met de GGD hier in Den-Bosch, ze vragen gewoon 40 of 45 euro voor dat onderzoek (röntgen). Vind ik eigenlijk belachelijk, maar goed!
            Bij de meeste GGD's is het gratis zoals je op deze site links en rechts kunnen lezen, er zijn maar enkele uitzonderingen.
            Wij zijn 3 weken geleden in Venlo geweest: gratis.
            De VVR wordt gewoon afgegeven zonder het voorafgaande TBC onderzoek, als ze het papiertje uiteindelijk maar ontvangen van de arts binnen X-periode dan is het goed
            2010 Verliefd, start van onze relatie!
            2011 10x naar elkaar toegevlogen in de periode van november 2010 tot mei 2012
            2012 Geslaagd voor inburgeringsexamen buitenland / MVV / Samen in Nederland / VVR 1 jaar / Getrouwd
            2013 Verlenging verblijfsvergunning tot 2018 / Onze dochter is geboren
            2014 Staatsexamen Nederlands NT2 Programma II behaald
            2015 Aanvraag naturalisatie ingediend
            2016 Nederlandse nationaliteit, naast Oekrainse nationaliteit

Reageren

• GloriouS
              Banned
              Banned
              • Feb 2011
              • 468

Hey Mauricio, ik kan geen vestiging vinden waar het gratis is. Zou jij eventueel voor mij kunnen kijken? In Brabant graag als het kan. Mocht het een beetje ver zijn, dan maakt dat ook niet zo heel erg veel uit, dan maken we er gewoon een uitstapje van.. Ik zal toch een beetje Nederland moeten gaan laten zien aan mijn BP als het moment daar is.

Reageren

• Bolletje02
                • Jul 2010
                • 1283

wij hebben het na de vvr aanvraag gedaan. de GGD stuurt het zelf naar de IND, maar we kregen wel een soort ontvangstbevestiging.

bij ons in arnhem was het trouwens ook gewoon gratis.. al moest de foto zelf wel in het ziekenhuis worden gemaakt omdat ze dat bij de GGD zelf niet meer deden. dus dat was wel n beetje omslachtig! maar je hebt voor het onderzoek al betaald, de kosten zitten namelijk bij de leges voor de mvv in! wijs de GGD daar dus even goed op.

Reageren

• GloriouS
                  Banned
                  Banned
                  • Feb 2011
                  • 468

@Kerin: zou je een bron kunnen geven of iets waar ik kan afleiden dat het bedrag wat ik betaald heb, dat daar de koeten van de onderzoek al inzitten?

Reageren

• Bolletje02
                    • Jul 2010
                    • 1283

http://www.buitenlandsepartner.nl/sh...&highlight=tbc

Zojuist even het GGD Rotterdam geraadpleegd.
                    aangezien wij binnenkort daar ook de long foto gaan maken.

Ik wil jullie even het volgende meedelen.
                    De mevrouw die ik aan de lijn had was volledig op de hoogte van deze gang van zaken.
                    Ik vermelde dat ik een longfoto voor mijn vrouw wilde laten maken ivm dat mijn vrouw naar Nederland komt.
                    Zij vroeg gelijk is dit voor de VVR aanvraag van het IND ?
                    Dan, als het goed is heeft u bij de MVV beschikking een tweetal formulieren meegekregen.
                    Deze vult u in en levert het bij ons in, daarna maken we een longfoto. en dan is het voor jullie klaar.
                    Alle verdere gegevens sturen wij door naar het IND.

Ik vroeg naar de kosten.
                    Deze zijn gratis, alle gemaakte kosten declareren wij bij het IND, u heeft hiervoor tenslotte al betaald middels het leges bedrag van € 830,-
                    ik vroeg is dit regio gebonden?
                    Nee, dit is landelijk elke GGD vestiging dient deze procedure te kennen en te handhaven.
                    Als er GGD vestigingen zijn die hier extra geld voor vragen, zijn ze in overtreding en kunt u hiertegen bezwaar maken.
                    ( dit klinkt dus als een extra zakcentje voor een GGD vestiging, mochten ze hier extra geld voor vragen, maw ze mogen er dus geen extra geld voor vragen)

Reageren

• GloriouS
                      Banned
                      Banned
                      • Feb 2011
                      • 468

Dank je Kerin. Ik had ook gebeld en gezegd dat het voor een VVR is en of er kosten eraan vastzitten. Ik kreeg te horen van wel. Vijfenveertig euro. Ik ga maar nog eens bellen dan. Of heb jij ook een IND link (of van de GGD) voor me waar dit ook op staat?
                      Last edited by GloriouS; 15-06-12, 22:53.

Reageren

• chicabianca
                        • Aug 2006
                        • 1079

in heerlen was het ook gratis

Reageren

• Mauricio
                          • Sep 2007
                          • 551

Oorspronkelijk geplaatst door GloriouS Bekijk berichten
                          Hey Mauricio, ik kan geen vestiging vinden waar het gratis is.
                          Gewoon even rondbellen, Venlo is dus gratis dat is slechts een klein uurtje rijden van Den Bosch
                          2010 Verliefd, start van onze relatie!
                          2011 10x naar elkaar toegevlogen in de periode van november 2010 tot mei 2012
                          2012 Geslaagd voor inburgeringsexamen buitenland / MVV / Samen in Nederland / VVR 1 jaar / Getrouwd
                          2013 Verlenging verblijfsvergunning tot 2018 / Onze dochter is geboren
                          2014 Staatsexamen Nederlands NT2 Programma II behaald
                          2015 Aanvraag naturalisatie ingediend
                          2016 Nederlandse nationaliteit, naast Oekrainse nationaliteit

Reageren

• GloriouS
                            Banned
                            Banned
                            • Feb 2011
                            • 468

Ik heb geen auto. Maar inderdaad ik ga gewoon rondbellen en dan kijk ik wel. 45 euro is toch best veel vind ik.

Het gaat me meer om het feit dat ik die 45 euro niet aan de GGD wil "geven". Hetzelfde geldt zal ik die 45 euro opmaken aan "een dagje uit" (incl. GGD bezoek waar het gratis is). Spendeer het liever zelf: terassje pakken, wat bezoeken ofzo.. is toch velen malen beter!

Reageren

• henk1948
                              • Mar 2008
                              • 455

Je moet voor je partner een ziektenkostenverzekering afsluiten op het moment dat ze in Nederland is.
                              In het basispakket van de ziektenkostenverzekering zit het maken van een "longfoto" inbegrepen. Het kan dus niet zo zijn dat je er zelf voor moet betalen.
                              Verder is de IND de opdrachtgever en dan is het zo dat de opdrachtgever ook betaald.

https://www.zorgenzekerheid.nl/Consu...erzekering.htm
                              Last edited by henk1948; 16-06-12, 17:56.

Reageren

Working...