Mijn partner is afkomstig uit Egypte maar woont al 9 jaar in Europa (italie en heeft daar ook zijn pasje voor langdurig verblijf) nu willen wij gaan samen wonen in Nederland. Hij heeft daarvoor een papier uit Egypte nodig waarop staat dat hij niet getrouwd is. Hij kan zelf niet naar Egypte ivm nog openstaande dienstplicht. We hebben het daarop bij het consulaat in Nederland geprobeerd maar daar krijgen we niet het document wat we nodig hebben. Ook zijn familie in Egypte kan dit document niet daar voor hem opvragen. We hebben wel het document dat hij in Augustus 2017 in Nederland is gescheiden (omdat zijn ex hier woont) en in zijn paspoort is te zien dat hij na die tijd niet meer in Egypte is geweest dus daar in de tussentijd ook niet kan zijn getrouwd kan dat ook genoeg zijn voor de ind?
Papieren uit Egypte lukken niet
Collapse
X
-
Hallo Ellen,
Ik probeer even mee te denken:
Als hij in Italie woont, kan hij daar dan niet aan die papieren komen?
Daar zou een huwelijk of scheiding toch geregistreerd moeten worden?
Of wellicht kun je de Nederlandse scheiding daar alsnog registreren, en daarna een niet-getrouwd verklaring vragen?
Als het echt in het geboorteland moet...
wij hebben wel eens een advocaat gevraagd een document op te vragen,
omdat mijn BP niet in het land zelf was, en zijn familie het document niet kreeg.
Succes!
Reageren
-
Hoi Ellen,
Wij hebben 8 jaar geleden hetzelfde probleem gehad maar het is toen toch gelukt via mijn partners familie in Egypte die d.m.v. een tawkil (توكيل) ofwel machtiging op zijn naam een verklaring van ongehuwd zijn konden aanvragen en opsturen. Wieweet kan je het op die manier toch proberen?
Reageren
-
Hallo Ziggy, in italie hebben wij al geprobeerd maar daar wordt gezegd dat hij dat document alleen in zijn geboorteland kan halen. Daar staat hij als niet getrouwd geregistreerd maar dat hebben we alleen in een mailtje met de mededeling erbij dat italie ons het document niet kan leveren. We hebben dus wel iets zwart op wit maar het is geen officieel document. Het aan een advocaat vragen is nog wel een idee. Is dat dan een advocaat in Nederland geweest of een advocaat in het land waar het document vandaan moet komen?
Reageren
-
Hoi Maktub, ook dat kunnen we nog proberen. Ik ga het gelijk aan mijn partner voorleggen. Hopelijk komt het tot iets. Al die papieren maken ons zo moe. We zijn gewoon een setje als iedereen die na een tijdje relatie wil gaan samenwonen maar omdat hij toevallig uit een derde land komt is het allemaal moeilijk, moeilijk, moeilijk
Reageren
-
Waarom ga je niet naar Italie, prachtig land, leuke mensen , lekkere temperatuur, dan heb je volgens mij in jullie situatie geen enkel probleem.Oorspronkelijk geplaatst door Ellen75 Bekijk berichtenHoi Maktub, ook dat kunnen we nog proberen. Ik ga het gelijk aan mijn partner voorleggen. Hopelijk komt het tot iets. Al die papieren maken ons zo moe. We zijn gewoon een setje als iedereen die na een tijdje relatie wil gaan samenwonen maar omdat hij toevallig uit een derde land komt is het allemaal moeilijk, moeilijk, moeilijk
Hij woont er al en jij kan er zo heen
Reageren
-
Ha Ellen,Oorspronkelijk geplaatst door Ellen75 Bekijk berichtenHallo Ziggy, in italie hebben wij al geprobeerd maar daar wordt gezegd dat hij dat document alleen in zijn geboorteland kan halen. Daar staat hij als niet getrouwd geregistreerd maar dat hebben we alleen in een mailtje met de mededeling erbij dat italie ons het document niet kan leveren. We hebben dus wel iets zwart op wit maar het is geen officieel document. Het aan een advocaat vragen is nog wel een idee. Is dat dan een advocaat in Nederland geweest of een advocaat in het land waar het document vandaan moet komen?
We hebben in het land zelf een (bevriende) advocaat gevraagd papieren op te vragen.
Rechters en advocaten kunnen dat kennelijk wel, waar familie weggestuurd wordt,
met de reden dat de persoon zelf alleen het document op kan vragen.
Succes he, en hou vol, je komt er vast wel!
Reageren

Reageren