Algerije: Vrouwen met partner uit Algerije

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • sylvia
    • May 2004
    • 3

Algerije: Vrouwen met partner uit Algerije

Hoi, mijn naam is sylvia en sinds een paar weken omgang met een man uit algerije

Behalve taalprobleem, hij spreekt frans en arabisch en klein beetje nederlands, en ik spreek nederlands, engels en klein beetje spaans, ben ik ook bang voor cultuurverschillen, hij is moslim.
    Wie heeft hier ervaringen mee, en wil dit delen met me, of eventueel eens vertalen in het arabisch, omdat ik met nog zoveel vragen zit??

Aalvast bedankt ...sylvia.
    ben op zoek naar vrouwen die ook contact met een algerijnse man hebben, en me misschien kunnen helpen.
  • russianspy
    Team Member
    Moderator
    • Dec 2003
    • 4194

Re: Nederlandse vrouw zoekt vrouwen die een relatie hebben m

Die mensen zijn er vast wel.
    Heb je al eens gekeken op de website van de Stichting Lawine? ( www.stichtinglawine.org ). Deze organisatie is er vooral voor vrouwen met een buitenlandse partner.
    Heb je onze sponsors al gezien?

Reageren

• sylvia
      • May 2004
      • 3

Re: Nederlandse vrouw zoekt vrouwen die een relatie hebben m

ja bedankt, op die site heb ik ook een advertentie geplaatst......sylvia.
      ben op zoek naar vrouwen die ook contact met een algerijnse man hebben, en me misschien kunnen helpen.

Reageren

• sylvia
        • May 2004
        • 3

Wie Kan Mij Helpen

Wie kan mij helpen, heb al een tijdje een algerijnse vriend, maar ook door het taalprobleem, hij spreekt frans en arabisch, en ik engels en nederlands, is het heel moeilijk.

Dan nog de cultuurverschillen, hij is moslim..... en ik geloof nergens in.....
        Maar blijft wel het feit dat ik hem ontzetttend leuk vindt, en wil zoeken naar oplossingen, misschien iemand die kan vertalen van arabisch in het nederlands....?

Alvast bedankt sylvia.

Reageren

• Farah
          Banned
          Banned
          • Feb 2004
          • 10134

Re: Wie Kan Mij Helpen

Beste Sylvia,

Mijn eerste suggestie zou zijn: cursus Frans? :rolling_smile:
          Wanneer je wil, stuur me even een pm met je telefoonnummer dan bel ik je, ik denk dat ik wel in een aantal dingen wat duidelijk kan scheppen!

Reageren

• Xnummer

beste sylvia, mijn stelling is, dat als hij van je houd, dan gaat hij ook de taal(engels/NL) leren.
            En dat kan je ook an hem best vragen, want jij doet ook erg veel voor hem.
            Ik weet waar ik het over heb en kan uit eigen ervaring zeggen: is hij een keer hier, dan komen de alledagse problemen meer in de voorgrond , en daarmee word het taalproblem des te groter.... betaal hem een taalcursus engels!

Reageren

• russianspy
              Team Member
              Moderator
              • Dec 2003
              • 4194

Engels, Engels?
              Hij heeft verkering met een Nederlandse, lijkt me Nederlands meer voor de hand liggen.
              Bovendien, een huwelijksmigrant die spontaan zonder dwang zelf vrijwillig inburgerd. Maak je toch een goede beurt...
              Heb je onze sponsors al gezien?

Reageren

• Wiske
                • Jul 2004
                • 1775

Beste Sylvia,
                Ik heb geen contact met een Algerijnse man, maar ben wel getrouwd met een Frans-talige man uit West-Afrika, die net als jouw vriend moslim is. We kennen elkaar bijna 2 1/2 jaar en spreken Frans; dit was al mijn favoriete taal, en door het contact met hem (helaas merendeels via de telefoon, omdat het niet lukt om een MVV voor hem te krijgen; hij woont in Frankrijk) is dat steeds meer verbeterd. Ik weet niet precies hoe je contact met me kan opnemen via dit forum, want ik ben vandaag nieuw aangemeld en weet nog niet hoe dat soort dingen werkt. Maar als ik je ergens mee kan helpen doe ik dat graag.
                In ieder geval succes,
                groeten van Wiske.
                Gedeelde smart is halve smart;
                gedeelde vreugd is dubbele vreugd!

Reageren

• Ersin
                  • Jul 2004
                  • 51

Ik heb meer een suggestie, ik denk dat de meeste moslim, gewoon moslim op papier zijn, ikzelf ben op papier ook moslim, maar geloof me, ik doe gewoon mee met kerst en sinterklaas, ik bid niet, ik drink gewoon alcohol, ik denk dat het niet om de religie draait, maar hoeveel respect jullie beiden voor elkaar hebben, als dit in orde is komt het allemaal goed, geloof me.
                  Gewoon veel met elkaar praten.
                  Succes

Reageren

• Silent_heart
                    • Mar 2004
                    • 494

hoi Ersin
                    Ben het helemaal met je eens,,

Respect voor elkaar is bijzonder belangrijk ongeacht elkaars afkomst/huidskleur/religie/etc..

Jurdge me if u wants but keep the verdict to your self...
                    ("v") True friends are never apart,maybe in distance but not in heart ("v")

Reageren

• linddaa
                      • Mar 2007
                      • 8

Re: Algerije: Wie Kan Mij Helpen

net als Sylvia is mijn vriend ook een westafrikaanse franstalige moslim.
                      Ik ben gek op het frans, dus kon er al wat van
                      hier ontvangen we tv5 en dat helpt al enorm.

het is goed om je beide in elkaars taal te verdiepen
                      als je in de ene te kortschiet kun je misschien wat verduidelijken in de andere taal.

Reageren

• elisabeth_394
                        • Dec 2005
                        • 288

hai sylvia,ik ben samen met een algerijnse man,hij sprak ook geen woord nederlands,maar een heel klein beetje engels,met handen en voeten praten in het begin,haha,maar ik heb kinderen en hij leerde al vrij snel nederlands praten,omdat de kids ook gebrekkig spraken,mijn vriend is ook moslim,maar hij zegt algerijnen doen alles,drinken,slapen met een vrouw,wat normaal ook niet mag van het religie,maar wees niet al te bezorgt om t cultuur verschil,ik denk dat iedereen daarmee te maken heeft met een bp,als je echt van elkaar houdt valt t allemaal wel mee,ik ondervindt geen problemen met mn vriend ,en wij zijn al 4.5 jr samen.hij zegt dat algerijnen open mensen zijn,het verschilt niet veel met europeanen is hij van mening,ook in algerije doen ze veel dingen die van t religie normaal niet mogen. als je toch nog meer wil weten vraag maar gerust.liefs elisabeth.
                        echte liefde kent geen tijd, ook wij nemen alle tyd die nodig is om te winnen

Reageren

• Rubellina
                          • Jul 2005
                          • 713

Hey Linddaa en Elisabeth,

Leuk, zoals jullie reageren op een bericht dat al drie jaar geleden is geplaatst! :heheblij:

Alle kans dat ze inmiddels getrouwd zijn of juist niet. Als het taalprobleem nu nog niet is opgelost zit er iets helemaal mis. En over de islam en het cultuurverschil zal ze inmiddels ook wel het nodige weten (hoop ik). :teacher:

Dit is niet vervelend bedoeld, hoor. Ik moest alleen even (glim)lachen :doc_04_grin:

Groeten van Rubellina :forgiven:
                          Ruim 6 jaar gevochten voor een huwelijk dat nu afgelopen is.
                          Mis mijn 2 (stief)kinderen!

Reageren

• elisabeth_394
                            • Dec 2005
                            • 288

ach ja sory, ik had dat niet eens gezien,ik had niet de datum van silvia haar bericht gezien,haha,alleen die van lindaa.
                            echte liefde kent geen tijd, ook wij nemen alle tyd die nodig is om te winnen

Reageren

• linddaa
                              • Mar 2007
                              • 8

nou ja misschien heeft een ander er wat aan

Reageren

Working...