Mijn vriendin kan geen ongehuwdverklaring krijgen, wat nu?

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Mike1997
    • Apr 2024
    • 2

Mijn vriendin kan geen ongehuwdverklaring krijgen, wat nu?

Hallo, ik ben nieuw op het forum en ik kan tot nu toe geen informatie vinden die mij verder helpt met mijn probleem, heeft iemand hier advies?

Mijn vriendin is uit een onveilige thuissituatie gevlucht. In haar land moet ze om een ongehuwdverklaring te verkrijgen het document laten tekenen door een man uit haar gezin/ familie en zou ze terug moeten naar haar lokale overheidskantoor. Dit maakt het voor haar onmogelijk om het document te krijgen. Het staat wel als basisvereiste bij de IND.

Is er een mogelijkheid dat de IND een uitzondering maakt voor dit document? Naast dit document voldoen wij aan alle vereisten voor de aanvraag.

Heeft iemand advies? Of heeft iemand contactgegevens van de IND waar ik met deze vraag terecht zou kunnen? Op het contactformulier van de IND krijg ik geen reactie en in de onlinechat wordt me verteld dat ze er vanuit gaan dat iedereen die naar NL komt zich in een veilige situatie bevindt. Daar krijg ik dus ook geen gehoor.

Alvast bedankt!

Mike
  • Prawo
    • Apr 2003
    • 24772

Om welk land gaat het en wat zegt nederlandwereldwijd op haar site over ongehuwdverklaringen uit dat land? Zie https://www.nederlandwereldwijd.nl/l...dse-documenten

Je zou ook eens naar je eigen Nederlandse gemeente kunnen gaan, zeggen dat jullie willen trouwen en dan daar dit probleem voorleggen. Lukt trouwen, dan volstaat de huwelijksakte.

Is zij overigens nu in Nederland? Hoe los je dan (los van de ongehuwdverklaring) het MVV-probleem op?
    Is ze asielzoekster en nog niet uitgeprocedeerd, dan kan van haar geen ongehuwdverklaring worden verlangd.
    Een goede voorbereiding is veel meer dan het halve werk.
    De IND leest mee op forums als deze.
    Privé-informatie stuur je het beste per e-mail nlprawo@gmail.com, privébericht, via Signal of via het contactformulier op www.prawo.nl

Reageren

• Mike1997
      • Apr 2024
      • 2

Hallo, mijn vriendin komt uit Indonesië. Ik ben nog niet naar mijn eigen gemeente gegaan, dus dat is misschien wel een goed idee. Zij is zelf nog in haar eigen land en woont nu op zichzelf. Ze is dus ook geen asielzoekster.

Op de website staat het volgende: "AlgemeenVraag eerst een verklaring op bij uw wijk- of buurthoofd (lurah, ketua rukun tetangga of ketua rukun warga). Dit kan alleen als u de Indonesische nationaliteit heeft. De verklaring laat u daarna door het districtshoofd (camat) ondertekenen.
      Voor moslims
      Lever de ondertekende verklaring in bij het kantoor van Godsdienstzaken (Kantor Urusan Agama KUA). U krijgt daarvoor in de plaats een geldige verklaring van ongehuwd zijn." Daarnaast staat op het formulier om de verklaring aan te vragen dat er een handtekening van een man uit haar familie/gezin is vereist.

Reageren

• Prawo
        • Apr 2003
        • 24772

Oorspronkelijk geplaatst door Mike1997 Bekijk berichten
        Daarnaast staat op het formulier om de verklaring aan te vragen dat er een handtekening van een man uit haar familie/gezin is vereist.
        Heeft zij helemaal geen contact meer met haar familie en jij ook niet?

Dat lijkt me nu inderdaad vooral een praktisch probleem.
        De oplossing vraagt enige creativiteit. Daarvoor ken ik de lokale omstandigheden onvoldoende.
        Een goede voorbereiding is veel meer dan het halve werk.
        De IND leest mee op forums als deze.
        Privé-informatie stuur je het beste per e-mail nlprawo@gmail.com, privébericht, via Signal of via het contactformulier op www.prawo.nl

Reageren

Working...