ongehuwdheidsverklaring Delhi, India

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • xxxangelxxx
    • Dec 2009
    • 12

ongehuwdheidsverklaring Delhi, India

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het verkrijgen van een ongehuwdheidsverklaring uit Delhi, India.

Mijn BP komt uit India en we zouden graag met elkaar trouwen. Nu heb ik begrepen dat we een ongehuwdheidsverklaring (voor hem) nodig hebben als we willen trouwen in Nederland of India. Ik wil graag trouwen in Nederland vanwege gedoe met huwelijkse voorwaarden als we in India willen trouwen.

Mijn BP heeft al geïnformeerd in zijn geboortedorp, maar zij zeggen dat ze geen document over zijn burgerlijke staat kunnen verstrekken en hebben ook geen idee wat hij verder moet doen.

De Nederlandse ambassade heeft te kennen gegeven dat ze mij nul informatie kunnen verstrekken over waar en hoe we dit kunnen aanvragen, maar op hun eigen site zag ik dat de 'Ministry of External affairs, New Delhi' unmarried certificates kan afgeven. Ik heb al gemaild (een week geleden), maar (nog) geen antwoord terug.

Ik heb gevraagd of de volgende route mogelijk is (ik las op internet ergens dat een Indiase jongen deze route had afgelegd voordat hij naar Nederland kwam):

1. Vader van mijn BP stelt een verklaring op waarin hij stelt dat zijn zoon niet getrouwd is.
    2. deze verklaring wordt 'attested' door de 'Sub divisional magistrate at New Delhi or at Ministry of External affairs' te New Delhi.
    3. de apostille wordt 'affixed' door 'Ministry of External affairs' New Delhi.

Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een dergelijke verklaring in Delhi?

Groeten Angel
  • Pooja
    • Mar 2013
    • 61

Hoi angel, mijn partner komt ook uit India en is sinds kort in Nederland, het klopt wat je zegt je moet idd beide ouders mee nemen naar instantie dat hij niet getrouwd is, ze doen erg moeilijk on India van het verkrijgen van dat soort documenten zelfde geld voor geboorte certificaat . Het is niet onmogelijk maar zeg je wel erg duur, India is erg corrupt heb het zelf ondervonden . Ik weet niet welk gedeelte jou partner vandaan komt , die van mij komt uit Punjab en heeft het laten doen in Amritsar en de legalisatie in chandigar. Ik wens je sterkte.
    Groetjes Angela ( Pooja)

Reageren

• xxxangelxxx
      • Dec 2009
      • 12

Hoi Angela,

Bedankt voor je antwoord! Wat fijn dat jouw BP al in Nederland is
      Ja, ik dacht al dat het veel geld zou kosten, maar we willen sowieso met elkaar trouwen, dus we zullen deze weg toch in moeten slaan..
      Mag ik vragen hoeveel geld het bij jullie heeft gekost en hoeveel tijd het heeft gekost voordat jullie dit document ontvingen?

Groetjes Angel

Reageren

• Pooja
        • Mar 2013
        • 61

Hoi angel,
        Het document koste bij hem 700 euro, is niet weinig maar Tuurlijk heb je het er wel voor over . Hoop dat het voor jou ook spoedig verloopt. India is echt corrupt echt alles kan je krijgen voor geld. Mijn partner zijn paspoort zat een fout in, voor 3000 euro kon hij een nieuwe laten maken. Echt belachelijk . Maar gelukkig is dat alles bij mij achter de rug, ik wens je veel suc6 en een mooie trouwerij. Groetjes Pooja

Reageren

• Pooja
          • Mar 2013
          • 61

Vergat te zeggen dat het bij hem 2 weken heeft geduurd met dat geld, zonder zoveel te betalen duurt het 6 maanden

Reageren

• Manmoniye
            • Mar 2010
            • 91

Hi mijn partner is ook van india en bij ons heeft het voor de ongehuwdheidsverklaring 3 maanden geduurd. en de geboorte certificaat had zijn broertje al eerder laten maken en hoefde alleen voorzien te worden van een appostille deze kan trouwens ook bij de ambasade verkregen worden de geboorte certificate en voor ong moesten wij een aantal documenten opsturen aangezien mijn parter in nl is.
            I Hope that we will be togheter very soon! (L) Miss you jaanu

Reageren

• Manmoniye
              • Mar 2010
              • 91

uit welke dorp komt je partner het is echt verschillend per dorp hoe ze werken en wat ze nodig hebben. Gr

Reageren

• xxxangelxxx
                • Dec 2009
                • 12

Tjee Pooja, dat is inderdaad heel veel geld. Echt heel erg jammer dat dit traject zoveel geld kost. Gelukkig is de MVV goedkoper geworden We hebben in principe nog zo'n 3 maanden voordat mijn BP naar Nederland probeert te komen, dus wellicht lukt het met wat minder geld ertegen aan te gooien. Ik heb vanmorgen het ministry of external affairs gebeld, maar de medewerker had geen idee waar ik het over had met mijn 'unmarried certificate'. Wel een ander nummer gekregen. Ik heb echt geen idee hoe ik dat certificaat kan krijgen want niemand weet echt iets en ik loop steeds tegen een muur aan.
                Maar we blijven stug doorgaan!

Groetjes Angel

Reageren

• xxxangelxxx
                  • Dec 2009
                  • 12

Hoi Manmoniye,

Wat super dat je BP hier is dat geeft mij weer hoop!
                  Nou we hebben nog zo'n 3 (en een halve) maand voordat mijn BP naar Nederland wil komen, dus wellicht dat dat genoeg tijd is. Mag ik vragen hoeveel het bij jou heeft gekost (bij Pooja kostte het nl. 700 euro omdat ze het snel wilde hebben en ik ben benieuwd of dit een normale prijs is).
                  Mijn BP's geboortedorp is Nangli Jamalpur en ze hebben mijn BP daar gezegd dat ze hem geen verklaring kunnen verstrekken die vervolgens gelegaliseerd kan worden en van apostille voorzien kan worden.
                  Dus ik ben nu aan het uitzoeken hoe het wel kan..

Groetjes Angel

Reageren

• Manmoniye
                    • Mar 2010
                    • 91

Oee nu vraag je me wat ik durf niet te antwoorden over de prijs het was wel aan de dure kant ik heb toen iets van 1500 verstuurd voor alles want het moest ook in de krant enzo en versturen naar nl via dhl maar de onge was niet zo duur als bij pooja dat weet ik zeker. Misschien dat het helpt wij hebben het verkregen bij de Goverment of Punjab en de appostille in chandigar. Als het echt niet lukt kan je altijd bij yourmaninindia proberen. Maar het is idd even zoeken in india ik werd er ook helemaal gek van maar omdat we beiden hier waren bij jou moet het goedkomen hij is daar dus misschien ook sneller dan 3 maanden.

Reageren

• Manmoniye
                      • Mar 2010
                      • 91

Er staat op de ongehuwdheids verklaring (het is een verklaring en geen certificaat die hebben ze niet bij ons in het dorp) office of marriage. dus je kan het bij de office of marriage in jullie dorp proberen. Onze verklaring is ook nog langs de politie geweest in india en het is ook een verklaring van goed gedrag. En een verklaring kan je wel laten voorzien van een appostille.

Reageren

• Pooja
                        • Mar 2013
                        • 61

Hoi angel, ik heb net mijn partner gevraagd hoe het zit en het koste bij hem zo veel omdat hij het al 3 keer had aangevraagd , normaal is het 5000 rupies,150 euro ongeveer, hij heeft het laten doen in Amritsar , Punjab en apostille ook in chandigar. In chandigar zit een kantoor buitenlandse zaken , misschien kan je daar informeren. Sterkte
                        Gr. Angela

Reageren

Working...