Bij het inschrijven van mijn buitenlandse huwelijk in Nederland (GBA bij de gemeente), moet ik dan onze originele huwelijksakte (gelegaliseerd) overleggen of mag ik daar ook een kopie van overleggen? Ik had namelijk het idee dat dat ook een kopie mocht zijn. Dan zou hij namelijk een week na ons huwelijk de huwelijksakte kunnen legaliseren en per mail/fax naar mij op kunnen sturen. Of moet ik wachten tot ik hem de volgende keer zie en dan de originele, gelegaliseerde huwelijksakte meenemen naar Nederland. Mocht dit zo zijn, moet de originele gelegaliseerde huwelijksakte ook weer worden overlegd tijdens het ophalen van het MVV? Dan gaat die huwelijksakte nog een aantal reisjes maken.. Of denk ik te moeilijk? Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.
originele huwelijksakte bij inschrijving GBA
Collapse
X
-
dat verschilt per gemeente,ik had zelf het originele meegenomen en daar hebben ze alleen een kopie van gemaakt en het originele heb ik weer teruggekregen.
alleen ben ik nu al 4 weken verder en nog steeds niks gehoord! Dat is wat minder.13-03-2012 m46 gestart
15-03-2012 mvv adviesaanvraag opgestuurd
23-03-2012 bevestigingsbericht van IND nu 3 maanden wachten!
25-04-2012 m46 afgerond
26-04-2012 niet te geloven POSITIEFFF
26-04-2012 leges overgemaakt
09-05-2012 mvv direct 10-05-2012 visum in paspoort
13-05-2012 mijn sgatj komttt
21-05-2012 naar den bosch voor aanvraag verblijfsvergunning
Reageren
-
Wij diende ook van alles het originele laten zien, dus ook de vertalingen en legalisaties, onze gemeente maakte ter plekke kopieën van alles zodat wij de originele gelijk weer mee konden nemen.
Maar zoals beschreven kan dit per gemeente verschillen.
Even van te voren de gemeente contacten en je vraag neerleggen bij de desbetreffende ambtenaar.
Ook wat betreft de ambassades, ook hier is het willekeur en verschilt het per ambassade wat ze willen zien.
Dus ook in dit geval even navragen op de betreffende ambassade welke regels zij er op na houden
Al met al wordt het er niet duidelijker en gemakkelijker op.06-09-10 M 46 Goedgekeurd
28-09-10 Getrouwd voor de BS
20-10-10 Kerkelijk huwelijk Indonesië
04-11-10 Geslaagd WIB 100/47
19-11-10 MVV aanvraag
24-12-10 Positief MVV
30-01-11 BP in Nederland
02-02-11 VVR positief
30-09-11 VVR 5 jaars verlenging positief
23-11-11 5 jaars VVR pasje in bezit
27-04-12 WI inburgering afgerond
07-02-14 Naturalisatie aanvraag
11-08-14 Goedkeuring IND, brief naar de Koning
23-09-14 Goedkeuring Koning
29-09-14 Ceremonie gemeente
10-10-14 NLD Paspoort in bezit
Reageren
-
Dat is een goede tip.Oorspronkelijk geplaatst door piris Bekijk berichtenMaar zoals beschreven kan dit per gemeente verschillen.
Even van te voren de gemeente contacten en je vraag neerleggen bij de desbetreffende ambtenaar.
Ik had vorige maand sowieso al een afspraak bij de gemeente ivm de M46 .. toen hebben ze meteen de originele geboorteakte & ongehuwdverklaring van mijn vriendin gecheckt (met het vergrootglas leggen ze het naast voorbeelden die ze hebben
), gekopieerd en in hun administratie gestopt. We moeten ze derhalve bij het inschrijven nog wel even opnieuw laten zien, maar verrassingen zijn er voor ons niet meer. Vervolgens heb ik de documenten meegenomen naar Kiev en hebben we samen de MVV opgehaald.
2010 Verliefd, start van onze relatie!
2011 10x naar elkaar toegevlogen in de periode van november 2010 tot mei 2012
2012 Geslaagd voor inburgeringsexamen buitenland / MVV / Samen in Nederland / VVR 1 jaar / Getrouwd
2013 Verlenging verblijfsvergunning tot 2018 / Onze dochter is geboren
2014 Staatsexamen Nederlands NT2 Programma II behaald
2015 Aanvraag naturalisatie ingediend
2016 Nederlandse nationaliteit, naast Oekrainse nationaliteit
Reageren
-
Vanmorgen heb ik mijn gemeente gebeld. De mevrouw van burgerzaken zei tegen mij dat ik bij hun een M46 formulier in kon vullen op het moment dat ik getrouwd was. Zij zouden dit dan door sturen naar het IND. Het zou dan geen probleem zijn als ik op dat moment de originele gelegaliseerde huwelijksakte nog niet zou hebben. Op het moment dat zij een akkoord zouden krijgen van de IND, kan ik met de originele gelegaliseerde huwelijksakte langskomen en dan zullen zij het huwelijk inschrijven. Kan dit kloppen of is dit volgens jullie en heel vreemd verhaal? Ik heb aangegeven dat ik bij het invullen van het M46 formulier wel een kopie van de gelegaliseerde huwelijksakte mee kon nemen. Zij gaf echter aan dat dat volgens haar niet perse nodig was. Maar het lijkt mij toch dat ze daar ook een kopie van moeten sturen naar de IND? Of zou dit alleen voor hun eigen registratie zijn?
Reageren
-
De originele huwelijksakte is inderdaad alleen nodig voor de gemeente zelf, die de akte moet inschrijven.
De IND en de vreemdelingenpolitie, die de M46 behandelen, kijken naar andere zaken dan de authenticiteit van de papieren. Die is meestal wel in orde bij een schijnhuwelijk
.
Reageren
-
ik wil mijn huwlijk ook laten inschrijven bij de gemeente in Amsterdam heb ik dan alleen een gelegaliseerde huwlijksakte nodig of nog meer ?
en moet ik daarvoor een afspraak maken?
Reageren
-
en de geboorte akte van je vrouw ( vertaald en gelegaliseerd) of je een afspraak moet maken hangt af van de regels van het stadhuis (ik zou hier even over bellen)Oorspronkelijk geplaatst door Nasserdine22 Bekijk berichtenik wil mijn huwlijk ook laten inschrijven bij de gemeente in Amsterdam heb ik dan alleen een gelegaliseerde huwlijksakte nodig of nog meer ?
en moet ik daarvoor een afspraak maken?06-09-10 M 46 Goedgekeurd
19-11-10 MVV aanvraag
24-12-10 Positief MVV
30-01-11 BP in Nederland
02-02-11 VVR positief
Reageren
-
Oorspronkelijk geplaatst door piris Bekijk berichtenen de geboorte akte van je vrouw ( vertaald en gelegaliseerd) of je een afspraak moet maken hangt af van de regels van het stadhuis (ik zou hier even over bellen)
Toen ik mijn huwelijk ging inschrijven bij de gemeente, hebben ze mij niet om de geboorte akte van mijn man gevraagd.Yallah
Reageren
-
Wellicht verschilt het per gemeente, dus voor de zekerheid zou ik het navragenOorspronkelijk geplaatst door nur6 Bekijk berichtenToen ik mijn huwelijk ging inschrijven bij de gemeente, hebben ze mij niet om de geboorte akte van mijn man gevraagd.06-09-10 M 46 Goedgekeurd
19-11-10 MVV aanvraag
24-12-10 Positief MVV
30-01-11 BP in Nederland
02-02-11 VVR positief
Reageren
-
Had ook alleen de originele en gelegaliseerde huwelijksakte nodig bij de gemeente. De geboorteakte heb je alleen nodig als je je partner hier in NL bij de gemeente wilt inschrijven.
Maar de geboorteakte heb je wel ook nodig als je jouw huwelijk ook bij de gemeente in Den Haag in wilt laten schrijven. Google daarvoor "buitenlandse huwelijksakte omzetten naar Nederlandse huwelijksakte" gemeente Den Haag. Of neem contact op met de gemeente in Den Haag. Het heeft wel voordelen om dat ook te doen, ik heb het wel gedaan.29 oktober 2011 getrouwd
14 februari 2012 mvv adviesaanvraag
21 mei 2012 eindelijk positief advies
23 mei 2012 leges betaald
2 juni 2012 habibi in NL :love:
8 juni 2012 afspraak voor inschrijving bij de gemeente
12 juni 2012 afspraak bij GGD voor tuberculose onderzoek
13 juni 2012 afspraak voor VVR aanvraag bij IND + gelijk positief
15 januari 2013 aanvraag VVR verlenging
8 april 2013 inburgering klaar!
11 april 2013 VVR 5jaar positief
Reageren
-
ai ai ai ik heb de originele huwelijks akte bij mijn partner gelaten omdat ik dacht zij deze en orig geboorte akte en inburgerings diploma nodig heeft om MVV visum op te halen als we zometeen positief hebben. Betekent dit dat ik niet alvast via M46 huwelijk bij gemeente kan laten inschrijven? Kan ik hier overigens mee wachten totdat ze hier bij me in NL is of is het toch verstandiger haar het origineel te laten sturen per post?Oorspronkelijk geplaatst door Mauricio Bekijk berichtenDat is een goede tip.
Ik had vorige maand sowieso al een afspraak bij de gemeente ivm de M46 .. toen hebben ze meteen de originele geboorteakte & ongehuwdverklaring van mijn vriendin gecheckt (met het vergrootglas leggen ze het naast voorbeelden die ze hebben
), gekopieerd en in hun administratie gestopt. We moeten ze derhalve bij het inschrijven nog wel even opnieuw laten zien, maar verrassingen zijn er voor ons niet meer. Vervolgens heb ik de documenten meegenomen naar Kiev en hebben we samen de MVV opgehaald.Weer samen, met z´n tweetjes, EINDELIJK!
ance:
Reageren

Reageren