Getrouwd maar geen contact meer...

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Ghana43
    • Oct 2015
    • 10

Getrouwd maar geen contact meer...

Hallo,
    Ik woon in het buitenland en kom na lange tijd weer terug naar nederland. Ik en mijn niet-Nederlandse vrouw zijn sinds 5 jaar niet meer samen, maar op papier nog wel getrouwd.
    We zijn in Ghana getrouwd, maar hebben geen contact meer. Ze woont sinds 2022 in de VS.
    Ik heb onze 2 minderjarige kinderen onder mijn hoede (die straks meeverhuizen naar Nederland).
    Mijn buitenlandse huwelijk is destijds ingeschreven bij het buro landelijke taken in Den haag, dus waarschijnlijk sta ik als gehuwd in de boeken.
    Ik zou het liefst scheiden maar dat lukt helaas niet door de omstandigheden…
    Heeft u enig idee hoe mijn situatie straks gezien wordt als ik terug naar Nederland ga? Wat zijn de consequenties van getrouwd zijn maar niet meer samen zijn?
    Alvast hartelijk dank!
    Melvin
  • Prawo
    • Apr 2003
    • 24773

Na één jaar verblijf in NL, kun je hier scheiden, ook zonder dat je vrouw instemt.
    Een goede voorbereiding is veel meer dan het halve werk.
    De IND leest mee op forums als deze.
    Privé-informatie stuur je het beste per e-mail nlprawo@gmail.com, privébericht, via Signal of via het contactformulier op www.prawo.nl

Reageren

• Ghana43
      • Oct 2015
      • 10

Bedankt hiervoor. Goed om te weten, maar lijkt me lastig om te scheiden als de tegenpartij niet op de hoogte kan worden gebracht (maar als dat wel kan zou dat heel mooi zijn).
      Nogmaals dank voor je advies prawo!

Reageren

• Prawo
        • Apr 2003
        • 24773

Iets dergelijks komt uiteraard vaker voor en daar is zeker een oplossing voor.
        Omdat bijstand van een advocaat nodig is bij een scheidingsprocedure, doe je er verstandig aan die te benaderen. De kosten vallen mee als je in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand. Zie rechtsbijstand.nl
        Een goede voorbereiding is veel meer dan het halve werk.
        De IND leest mee op forums als deze.
        Privé-informatie stuur je het beste per e-mail nlprawo@gmail.com, privébericht, via Signal of via het contactformulier op www.prawo.nl

Reageren

Working...