In februari 2010 getrouwd in Nigeria (met Nigeriaanse man). We woonden toen op Cyprus, ons zoontje is daar maart 2011 geboren. Juli 2011 zijn we naar Nederland verhuisd. Zijn verblijfsvergunning dus via de EU route gekregen. Nu 2 jaar later wil ik scheiden. (totaal dus 3,5 jaar getrouwd) We willen beide niet dat hij het land moet verlaten. Het is een goede man en een zeer goede en lieve vader.
Ik las dat je nu 5 jaar getrouwd moet wezen voor naturalisatie kan worden aangevraagd ipv 3 jaar.
Kan hij een verblijfsvergunning hier krijgen via ons zoontje?
Hij heeft geen werk en geen recht op een uitkering...
Als hij indd een verblijfsvergunning kan krijgen op basis van onze zoon, heeft hij dan wel recht op een uitkering..?
Zijn er nog andere wegen die we kunnen begaan om hem in Nederland te houden, zonder dat ik met hem getrouwd/samenwonend hoef te zijn.
Wie heeft er tips!!!??
Ik las dat je nu 5 jaar getrouwd moet wezen voor naturalisatie kan worden aangevraagd ipv 3 jaar.
Kan hij een verblijfsvergunning hier krijgen via ons zoontje?
Hij heeft geen werk en geen recht op een uitkering...
Als hij indd een verblijfsvergunning kan krijgen op basis van onze zoon, heeft hij dan wel recht op een uitkering..?
Zijn er nog andere wegen die we kunnen begaan om hem in Nederland te houden, zonder dat ik met hem getrouwd/samenwonend hoef te zijn.
Wie heeft er tips!!!??

Reageren