Wonen in het buitenland en met vriendin naar NL op vakantie

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • achthoek
    • Jul 2011
    • 5

Wonen in het buitenland en met vriendin naar NL op vakantie

Ik zit met een aantal vragen mbt de aanvraag van een toeristenvisum en de stappen daarna om mijn vriendin naar NL te halen.
    Ik woon/werk op dit moment al een aantal jaren in Azië en sta niet meer ingeschreven in GBA. Ik ken mijn Indonesische vriendin nu ruim 2 jaar en sinds kort heb ik haar contract getekend (ben nu ook haar werkgever) Hierdoor is het mogelijk dat we samenwonen en we elkaar niet alleen in het weekend zien.

We willen nu samen naar Nederland in Aug/Sep voor vakantie. Voor de visum aanvraag is oa vereist een:
    * garantstelling ( kan ik (indien nodig) die maken ook al ben ik woonachtig in het buitenland en laten legaliseren door
    het consulaat ipv gemeente.
    * uitnodigingsbrief/particuliere logies (Moet door familie worden gemaakt waar we kunnen overnachten neem ik aan,
    hoewel ik haar uitnodig om mee te gaan)
    * brief werkgever (voor toestemming)

Dat ik al bovenstaande brieven onderteken roept misschien vragen op over onze relatie maar die is nu eenmaal zo en ik geef de voorkeur aan om ze als vriendin mee te nemen en niet als werknemer die met haar werkgever meegaat op (werk-)vakantie.
  • karakelle1
    • Jul 2011
    • 17

Hallo Acterhoek,

Een legalisatie van een handtekening houdt in dat de burgemeester verklaart dat een handtekening op een bepaald document " echt " is. Als je in het buitenland woont dan kun je dat laten doen door de officiële vertegenwoordiging van NL. Daarom kan een consulaat ook de handtekening legaliseren, denk ik.

Je vult alle gegevens in en laat je handtekening gedeelte leeg staan. Je zet je handtekening pas in bijzijn van bevoegde ambtenaar van de ambassade, dus NIET vooraf tekenen en naar consulaat gaan.

Ik neem wel aan dat je ingeschreven staat bij Consulaat. Je kunt zelf GEEN garantstellingdocument opmaken. Hiervoor moet je het standaardformulier gebruiken die kun je hier vinden: http://www.ind.nl/Brochures_en_Formu...spx#paragraph2

Je staat garant voor de financiële kant van visumaanvrager en je familie hier in NL staat garant voor de logiesverstrekking. Al met al denkend aan afstand worden het 2 aparte formulieren. Niet te vergeten het gaat om originele documenten geen kopieën.
    Verder willen ze natuurlijk weten wat je inkomen is (salarisstroken van laatste 3 maanden meenemen)

Dat zijn dus documenten die ze van jou willen hebben.

Voor de documenten die visumaanvraagster radpleeg svp website IND en die van Ambassade.

Groet,
    2011 Zet de strijd tegen IND door
    2009 Schadeclaim ligt bij EHRM
    2008 Schadeclaim tegen NL overheid
    2006 Kaaskop geworden
    2005 Erkend als vluchteling
    1999 Asiel

Reageren

Working...