Ontheffing basis inburgering afgewezen: "Zij heeft geen wil om te slagen".

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Said007
    • May 2021
    • 6

Ontheffing basis inburgering afgewezen: "Zij heeft geen wil om te slagen".

Hallo, mijn vrouw is 3 jaren bezig met het leren van Nederlandse taal en behalen van Examen in het buitenland, zij heeft 1.5 jaar curcus gevolg in haar eigen land plus online cursus bij Ad appel, zij is on alfabetische nooit naar school geweest.

Zij is 4X op examen geweest maar zonder succes allen KNS is zij een geslaagd LV en SP heeft zij elke keer lage scoren, wij hebben een ontheffing aangevraagd voor en die is afgewezen met de reden dat zij heeft niet genoeg geleerd/ geen wil heeft om te slagen voor examen.

mijn vraag is wat kunnen wij doen in deze situatie bezwaar maken hebben Julie idee tips voor mij.
    Last edited by Said007; 02-05-21, 21:22.
  • Floki
    • Jun 2020
    • 120

Dit is dezelfde vraag als die van 42 minuten eerder.
    Heeft de IND een reden gegeven waarom ze denken/vinden dat uw vrouw niet genoeg geleerd heeft /geen wil heeft om te slagen ?

Reageren

• Said007
      • May 2021
      • 6

Het is belangrijk dat uw echtgenote laat zien dat zij de wil heeft om voor het examen te slagen en dat zij hiervoor de nodige inspanningen heeft gedaan. Bij de beoordeling van wat in redelijkheid van haar verwacht mag worden, wordt rekening gehouden met de persoonlijke omstandigheden. De inspanningen (pogingen om het examen te behalen en voorbereidingen) mogen niet zo lang duren dat uitoefening van het recht op gezinshereniging onmogelijk of uiterst moeilijk wordt gemaakt, maar in dit geval is daar geen sprake van. U hebt namelijk niet aangetoond dat uw echtgenote heeft gedaan wat in haar situatie in redelijkheid van haar verwacht mag worden.

omdat na elke exam de behaalde cijfers waren zelfde geen progress

Reageren

• Floki
        • Jun 2020
        • 120

Dan zal ze inderdaad moeten aantonen dat ze (ondanks de slechte examen cijfers) echt hard gestudeerd heeft.
        Omdat ze niet kunnen zien wat er thuis gebeurt, gaan ze uit van de examen resultaten.
        En als die steeds hetzelfde zijn (ondanks 3 jaar aan studie), dan is dat voor hen inderdaad een indicatie dat er geen vooruitgang is. (En dus geen inzet/wil om te leren.)
        Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe je het tegendeel zou moeten bewijzen.

Reageren

• Said007
          • May 2021
          • 6

Zij doet haar best om te leren maar het lukt gewoon niet zij is nooit naar school geweest zij kent geen engels, ik heb alle facteurs van cursus school ook een brief van leraar.

Reageren

• Said007
            • May 2021
            • 6

Wij hebben een JA!!
            Hallo allemaal, We delen onze mvv-reis met jullie, want degenen die nog steeds wachten, verliezen de hoop niet en hebben vertrouwen, alles komt goed.

Besluit van IND op onze bezwaar april 2021

Ik heb de Nederlandse vertegenwoordiging laten weten dat de mvv aan uw mag worden afgegeven, zij wordt daarbij ontheven van het vereiste te slagen voor alle onderdelen van het basisexamen inburgering buitenland. In Nederland moet zij wél inburgeren.

Reageren

• Oers
              Administrator
              Team Member
              Beheerder
              • Aug 2004
              • 15773

Oorspronkelijk geplaatst door Said007 Bekijk berichten
              Wij hebben een JA!!
              Hallo allemaal, We delen onze mvv-reis met jullie, want degenen die nog steeds wachten, verliezen de hoop niet en hebben vertrouwen, alles komt goed.

Besluit van IND op onze bezwaar april 2021

Ik heb de Nederlandse vertegenwoordiging laten weten dat de mvv aan uw mag worden afgegeven, zij wordt daarbij ontheven van het vereiste te slagen voor alle onderdelen van het basisexamen inburgering buitenland. In Nederland moet zij wél inburgeren.
              ance: Who! Gefeliciteerd namens de Stichting Buitenlandse Partner! ance:
              Het Nederlandse vreemdelingen en integratiebeleid maakt meer kapot dan je lief is!
              GEEN MENS IS ILLEGAAL!

Reageren

Working...