Inreizen MVV met overstap in Turkije - probleem?

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • The_Dude
    • Aug 2021
    • 63

Inreizen MVV met overstap in Turkije - probleem?

Hoi allemaal! Het is zover; mijn BP heeft haar MVV in het paspoort zitten. Ik neem hierbij aan dat ze geen retourticket hoeft te boeken, dus een enkeltje Nederland it is.

Nu willen we haar vanuit Zuid-Afrika met Turkish Airlines via Istanbul naar Dusseldorf laten vliegen, een vlucht die ze al eens eerder gepakt heeft en een maatschappij waarbij je 40 kilo baggage mee mag nemen (aanrader voor wie emigreert).

Uit eerdere ervaring weten we echter dat men in Turkije best moeilijk kan doen. De vorige keer ging het om het feit dat ze een verblijf in NL had geboekt, terwijl ze op Dusseldorf vloog. Dat Dusseldorf een half uurtje van de Nederlandse grens ligt, vonden ze maar lastig te begrijpen.

Mijn vraag is dus: weet men voldoende van een Schengen D visum (vorige keer had ze nog een C visum) om haar zonder retourticket door te laten vliegen? Of moeten we voor de zekerheid een retourvlucht hebben geboekt? Iemand ervaring met dit soort stopovers in derde landen?
  • Al0602
    • Jan 2022
    • 14

Oorspronkelijk geplaatst door The_Dude Bekijk berichten
    Hoi allemaal! Het is zover; mijn BP heeft haar MVV in het paspoort zitten. Ik neem hierbij aan dat ze geen retourticket hoeft te boeken, dus een enkeltje Nederland it is.

Nu willen we haar vanuit Zuid-Afrika met Turkish Airlines via Istanbul naar Dusseldorf laten vliegen, een vlucht die ze al eens eerder gepakt heeft en een maatschappij waarbij je 40 kilo baggage mee mag nemen (aanrader voor wie emigreert).

Uit eerdere ervaring weten we echter dat men in Turkije best moeilijk kan doen. De vorige keer ging het om het feit dat ze een verblijf in NL had geboekt, terwijl ze op Dusseldorf vloog. Dat Dusseldorf een half uurtje van de Nederlandse grens ligt, vonden ze maar lastig te begrijpen.

Mijn vraag is dus: weet men voldoende van een Schengen D visum (vorige keer had ze nog een C visum) om haar zonder retourticket door te laten vliegen? Of moeten we voor de zekerheid een retourvlucht hebben geboekt? Iemand ervaring met dit soort stopovers in derde landen?
    Hoi,
    Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem. Mijn partner vliegt volgende maand vanuit Ghana naar Amsterdam met tussenstop in Istanbul.
    Ben benieuwd of ze op de hoogte zijn van een D visum. Wij hebben ook een enkeltje. Ben benieuwd hoe het bij jou is afgelopen.

Reageren

• PurpleSilk
      • Jan 2013
      • 1648

Geen probleem, lekker met Turkish Airlines gaan.
      Laat haar desnoods een brief meenemen van jou waarin je uitlegt dat zij naar Düsseldorf vliegt omdat dat dichter bij je huis is dan Amsterdam bijvoorbeeld.

Als je naar Amsterdam vliegt is er sowieso helemaal geen moeilijkheid met vliegen via Istanbul.
      Iedereen is op zoek naar geluk...

2012: relatie met (uitgeprocedeerde) asielzoeker
      2014: TEV na illegaal verblijf - positief
      2015: gelukkig getrouwd
      2020: genaturaliseerd
      2021: dual citizenship certificate Uganda

Reageren

• Fliep84
        • Jun 2015
        • 83

40 kilo ?
        ik dacht da je bij turkish airlines maar 30 kilo mee mocht nemen

Reageren

• The_Dude
          • Aug 2021
          • 63

Oorspronkelijk geplaatst door Fliep84 Bekijk berichten
          40 kilo ?
          ik dacht da je bij turkish airlines maar 30 kilo mee mocht nemen
          Nope, 40 kilo en het mag in verschillende koffers, zo lang 1 koffer niet zwaarder is dan 23 kilo geloof ik. Vond het ook al erg genereus.

Reageren

• Fliep84
            • Jun 2015
            • 83

Nope, 40 kilo en het mag in verschillende koffers, zo lang 1 koffer niet zwaarder is dan 23 kilo geloof ik. Vond het ook al erg genereus.
            ik ben in maart dit jaar naar de Filipijnen gegaan met Turkish airlines
            en ik mocht ruim bagage 30 kilo
            handbagage 8 kilo en nog een persoonlijk item

Reageren

Working...