Daling inkomen

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • sb92
    • Dec 2023
    • 5

Daling inkomen

Hallo iedereen,
    Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij hierover kan adviseren.
    Ik ben referent voor mijn partner uit het buitenland op basis van gezinshereniging. Mijn partner woont inmiddels al ongeveer twee jaar in Nederland en heeft een geldige verblijfsvergunning.
    Zelf ben ik nu mijn tweede ziektejaar ingegaan. Ik ben bezig met re-integratie en verwacht rond september/oktober weer volledig mijn uren te kunnen werken. Tot die tijd wordt mijn inkomen tijdelijk met 30% gekort, waardoor mijn inkomen mogelijk tijdelijk onder de inkomenseis komt.
    We wonen nog steeds samen, onze relatie is gewoon intact en het gaat dus alleen om een tijdelijke inkomensdaling door ziekte/re-integratie.
    Weet iemand of ik deze situatie moet melden bij de IND, of is dit pas relevant bij verlenging/een nieuwe aanvraag?
    Alvast bedankt voor het meedenken.
  • PeterAccra
    Team Member
    Moderator
    • Dec 2005
    • 6079

Oorspronkelijk geplaatst door sb92 Bekijk berichten
    Hallo iedereen,
    Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij hierover kan adviseren.
    Ik ben referent voor mijn partner uit het buitenland op basis van gezinshereniging. Mijn partner woont inmiddels al ongeveer twee jaar in Nederland en heeft een geldige verblijfsvergunning.
    Zelf ben ik nu mijn tweede ziektejaar ingegaan. Ik ben bezig met re-integratie en verwacht rond september/oktober weer volledig mijn uren te kunnen werken. Tot die tijd wordt mijn inkomen tijdelijk met 30% gekort, waardoor mijn inkomen mogelijk tijdelijk onder de inkomenseis komt.
    We wonen nog steeds samen, onze relatie is gewoon intact en het gaat dus alleen om een tijdelijke inkomensdaling door ziekte/re-integratie.
    Weet iemand of ik deze situatie moet melden bij de IND, of is dit pas relevant bij verlenging/een nieuwe aanvraag?
    Alvast bedankt voor het meedenken.
    In het algemeen moet je bij wijzigingen dit melden bij de IND echter wordt dit bij een tijdelijke terugval (ik begrijp je terugval in inkomen is tijdelijk) niet gezien waarvoor je direct actie zal moeten ondernemen. Wel is het handig dat je bij verlenging dat je kan aantonen dat het tijdelijk was en je hersteld bent van ziekte en bezig bent met re-integratie. Ik denk dat bij jou makkelijk aangetoond kan worden aangezien je al schrijft dat je aan het re-integreren bent. Check de website van de IND en ben je toch niet helemaal zeker neem contact op met het Juridisch Loket.

Reageren

Working...