Oekraiense partner terwijl in bijstand

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Gerrit Gerritsma
    • May 2024
    • 1

Oekraiense partner terwijl in bijstand

Hallo, ik heb een vraag: je mag als je in de bijstand zit een Oekraiense vluchteling in huis nemen zonder gekort te worden op de bijstand en de vluchteling wordt dan niet als medebewoner gezien maar wat als je een liefdesrelatie hebt? Wordt ze dan wel als medebewoonster gezien en word dan de bijstand gehalveerd? Weet iemand dit?

Groet, Gerrit
  • Prawo
    • Apr 2003
    • 24772

Als ik jou was, zou ik dat goed navragen bij de gemeente. Los daarvan of jullie dan gezien kunnen worden als samenwoners, is er ook nog zoiets als inkomsten uit kamerhuur of kostendeler.
    Een goede voorbereiding is veel meer dan het halve werk.
    De IND leest mee op forums als deze.
    Privé-informatie stuur je het beste per e-mail nlprawo@gmail.com, privébericht, via Signal of via het contactformulier op www.prawo.nl

Reageren

• zoetermeer
      • Feb 2024
      • 30

Een kennis van mij is ook zo gepakt en die is de rest van zijn leven financieel geruïneerd.

Reageren

• jasper1956
        • Aug 2009
        • 714

Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Gerritsma Bekijk berichten
        Hallo, ik heb een vraag: je mag als je in de bijstand zit een Oekraiense vluchteling in huis nemen zonder gekort te worden op de bijstand en de vluchteling wordt dan niet als medebewoner gezien maar wat als je een liefdesrelatie hebt? Wordt ze dan wel als medebewoonster gezien en word dan de bijstand gehalveerd? Weet iemand dit?

Groet, Gerrit
        Je bent niet verplicht om aan te geven dat je een liefdesrelatie hebt. Wel moet je het verblijf uiteraard melden bij de gemeente. Het is de bedoeling dat dit onderdak bieden zo kort mogelijk duurt (er wordt maximaal 12 maanden aangehouden in het algemeen, voorlopig tot 4 maart 2024). Na 12 maanden wordt de "tijdelijkheid" heroverwogen door de gemeente. Er is dus een reeele kans dat daarna dit gaat meetellen voor jouw uitkering. Ik zou het gewoon de gemeente voorleggen.

Reageren

Working...