Wachten aanvraag MVV geeft veel stress

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Miszanovaaaa
    • Oct 2024
    • 22

Wachten aanvraag MVV geeft veel stress

Zoveel emotie & zoveel woede teleurgesteld!
    Eigenlijk had ik het zien aankomen maar ook weer niet, de IND geeft aan dat ze 17 weken extra tijd nodig hebben om mijn aanvraag in behandeling te nemen en zelf hopen ze op een spoedige antwoord te kunnen geven maar ik heb er weinig vertrouwen in, want in totaal wachten wij dan 7 maanden lang, terwijl ind er maar een halfjaar over mag doen ik weet ook niet of ik in gebrekstelling moet gaan ik zit echt met handen in mijn haren zolang zie ik mijn man dus niet..
    het heeft mij echt geraakt en ik kan er wel om huilen ik wil mensen meegeven die de aanvraag gaan doen wees er op voorbereid dat het een lange proces gaat worden :,(
  • Prawo
    • Apr 2003
    • 24772

Wil/kan je BP niet nu al komen, zodat jullie de beslissing samen in NL kunnen afwachten?
    Een goede voorbereiding is veel meer dan het halve werk.
    De IND leest mee op forums als deze.
    Privé-informatie stuur je het beste per e-mail nlprawo@gmail.com, privébericht, via Signal of via het contactformulier op www.prawo.nl

Reageren

• gvkuijck
      • Oct 2024
      • 20

Het is inderdaad een lang proces. Zeker met huidige situatie met betrekking tot Immigratie in Nederland.
      Wanneer hebben jullie de aanvraag ingediend?

Te bedenken dat het momenteel heel erg druk is bij de IND (Asielaanvragen (+familie nareizen), kort verblijf aanvragen, werk visums, neutralisatie ect ect.
      Dit alles bij elkaar is nogal een denkbaar gigantische stapel. En elke aanvraag heeft zijn tijd nodig om de volledige situatie te analyseren en te controleren.

Het is inderdaad heel vervelend en moeilijk om je geliefde zolang niet te zien, maar als alles klopt en er zijn geen vreemde dingen, dan komt het wel goed.
      Je zou ook altijd tussendoor daarheen kunnen gaan of je partner naar Nederland voor een korte tijd. Mits de visum tijd niet is overschreden.

Reageren

• Miszanovaaaa
        • Oct 2024
        • 22

Oorspronkelijk geplaatst door Prawo Bekijk berichten
        Wil/kan je BP niet nu al komen, zodat jullie de beslissing samen in NL kunnen afwachten?
        Hoi Prawo, nee helaas kan dat niet mijn partner is geen burger van de europese unie
        wat wel logisch is maar met mijn inkomen gaat dat niet dan kan het geweigerd worden
        en gezien mijn situatie gaat dat niet om een visum voor een korte verblijf aan te vragen.
        en ik wist niet dat IND mee las op deze platform.
        ik ga er binnenkort naar toe.

Reageren

• Miszanovaaaa
          • Oct 2024
          • 22

Oorspronkelijk geplaatst door gvkuijck Bekijk berichten
          Het is inderdaad een lang proces. Zeker met huidige situatie met betrekking tot Immigratie in Nederland.
          Wanneer hebben jullie de aanvraag ingediend?

Te bedenken dat het momenteel heel erg druk is bij de IND (Asielaanvragen (+familie nareizen), kort verblijf aanvragen, werk visums, neutralisatie ect ect.
          Dit alles bij elkaar is nogal een denkbaar gigantische stapel. En elke aanvraag heeft zijn tijd nodig om de volledige situatie te analyseren en te controleren.

Het is inderdaad heel vervelend en moeilijk om je geliefde zolang niet te zien, maar als alles klopt en er zijn geen vreemde dingen, dan komt het wel goed.
          Je zou ook altijd tussendoor daarheen kunnen gaan of je partner naar Nederland voor een korte tijd. Mits de visum tijd niet is overschreden.
          ik heb de aanvraag sinds kort pas ingediend in begin oktober
          ik hou ook goede hoop vast en ik blijf er in geloven
          ik ben ook mentaal best wel uitgeput nu sinds ik die brief heb binnen gekregen
          snap ergens wel dat ze het druk hebben en de vraag enorm groot is.
          gelukkig komt na 31 december een nieuwe wet uit over asiel wellicht zal dat een hoop schelen voor de aankomende nieuwe aanvragen. Als het goed is ga ik binnenkort ook naar mijn man toe over paar maanden.
          denk dat wij gewoon gaan beginnen aan onze toekomst samen al is het in het buitenland tot dat zn papieren rond zijn.

Reageren

• gvkuijck
            • Oct 2024
            • 20

Het klinkt misschien vervelend maar ga er maar vanuit dat je rond Maart/April een antwoord gaat krijgen.
            Ik begrijp de energie die van je gevraagd wordt op zo'n moment maar als het allemaal in orde is dan komt het wel goed.

Heb vooral veel geduld, via het portaal "mijn ind" zul je altijd zien of je iets moet doen.
            Het beste is om inderdaad verder te gaan en alvast wat opbouwen met je man in het buitenland.

Reageren

• Prawo
              • Apr 2003
              • 24772

Oorspronkelijk geplaatst door Miszanovaaaa Bekijk berichten
              en gezien mijn situatie gaat dat niet om een visum voor een korte verblijf aan te vragen.
              Dat is niet altijd een vaststaand feit.
              Belangrijk is met name ook het volgende:
              - waar woont je partner;
              - zijn jullie getrouwd en zo niet: kunnen jullie nu al een duurzame relatie aantonen.
              Privé-informatie stuur je het beste per e-mail nlprawo@gmail.com, privébericht, via Signal of via het contactformulier op www.prawo.nl

Reageren

• Miszanovaaaa
                • Oct 2024
                • 22

Dat is niet altijd een vaststaand feit.
                Belangrijk is met name ook het volgende:
                - waar woont je partner;
                - zijn jullie getrouwd en zo niet: kunnen jullie nu al een duurzame relatie aantonen.
                Wij zijn getrouwd en mijn man komt uit marokko.

Reageren

• Miszanovaaaa
                  • Oct 2024
                  • 22

Oorspronkelijk geplaatst door gvkuijck Bekijk berichten
                  Het klinkt misschien vervelend maar ga er maar vanuit dat je rond Maart/April een antwoord gaat krijgen.
                  Ik begrijp de energie die van je gevraagd wordt op zo'n moment maar als het allemaal in orde is dan komt het wel goed.

Heb vooral veel geduld, via het portaal "mijn ind" zul je altijd zien of je iets moet doen.
                  Het beste is om inderdaad verder te gaan en alvast wat opbouwen met je man in het buitenland.
                  ik denk zelf pas begin mei, misschien als we geluk hebben wel eerder
                  maar we hopen beiden op het beste

ik heb ook alles nagekeken en alle formulieren zijn in orde
                  ook heeft mijn man geen strafblad in marokko hij is clean
                  we hebben goede hoop, en ik hoop voor iedereen dat ze hun partner thuis hebben nog voor de feestdagen
                  Of tijdens de feestdagen ik zie er zelf echt tegen op helemaal alleen te zijn geen vrienden of familie.

Reageren

• Prawo
                    • Apr 2003
                    • 24772

Wij zijn getrouwd en mijn man komt uit marokko.
                    Dan moet je man bij iedere EU ambassade relatief snel een gratis (faciliterend) visum kunnen krijgen, keuze uit vele. Jij plant een reis naar die lidstaat en je man vraagt zijn visum aan om jou op die reis te vergezellen. Dat moet zeker vóór de Kerst lukken.

Reageren

• Miszanovaaaa
                      • Oct 2024
                      • 22

Dan moet je man bij iedere EU ambassade relatief snel een gratis (faciliterend) visum kunnen krijgen, keuze uit vele. Jij plant een reis naar die lidstaat en je man vraagt zijn visum aan om jou op die reis te vergezellen. Dat moet zeker vóór de Kerst lukken.
                      De aanvraag voor een kort verblijf vergroot de kans op een negatieve uitslag
                      de persoon voor wie de aanvraag is gedaan mag niet in nederland verblijven maar moet in zijn thuisland verblijven
                      tot dat z’n mvv sticker mag ophalen en dan pas mag die thuis komen.
                      enkel alleen de persoon met een nederlandse paspoort mag met de buitenlander in buitenland verblijven tot dat alles rond is.

Reageren

• bogie2820
                        • Nov 2017
                        • 2469

Zo klinkt het net alsof hij/zij gevangen zit... onzin dus.

De persoon voor wie een MVV is aangevraagd mag de beslissing daarop niet in Nederland afwachten. Een vakantie is echter toegestaan. Er geldt géén inreisverbod, verblijfsverbod, etc.

Een vakantie naar Portugal is erg fijn, zeker ook omdat de Nederlander daar ook heel makkelijk naartoe reist.

Reageren

• Prawo
                          • Apr 2003
                          • 24772

De aanvraag voor een kort verblijf vergroot de kans op een negatieve uitslag
                          de persoon voor wie de aanvraag is gedaan mag niet in nederland verblijven maar moet in zijn thuisland verblijven
                          ...
                          enkel alleen de persoon met een nederlandse paspoort mag met de buitenlander in buitenland verblijven tot dat alles rond is.
                          Waar haal je die wijsheid vandaan?
                          Geloof niet alles wat anderen, ook overheden, (al dan niet op internet) zeggen.

tot dat z’n mvv sticker mag ophalen en dan pas mag die thuis komen.
                          Dit klopt dan weer wel, maar dat wil niet zeggen dat betrokkene niet vanaf hat vakantie-adres daarheen mag om de MVV op te halen.

Ga er maar vanuit dat een en ander de afgelopen decennia al door velen in de praktijk met succes is uitgevoerd.
                          Als blijft een goede voorbereiding veel meer dan het halve werk,

Reageren

Working...