Gevolgen van uit elkaar gaan bij terugkeer uit België

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • gamse
    • Dec 2014
    • 49

Gevolgen van uit elkaar gaan bij terugkeer uit België

Beste leden,
    Wonen nu al bijna 5 jaar in Belgie voor de Be route maar ben nog steeds grensarbeider .
    Mijn partner heeft een F kaart die in 2021 juni afloopt en hij werkt al bijna 4 a 4.5 jaar als zelfstandige bij een kapperszaak bij iemand .
    Wij zijn niet getrouwd maar staan wel als geregistreerd partnerschap en hebben een zoon van bijna 2 jaar die in Nederland geboren was maar wel erkend is door partner en ingeschreven in Be en rni mijn zoons mutaliteit staat ook op vaders naam omdat regel van BE is.
    Nu de vraag wat zou er gebeuren als ik mijn adres opgeef in BE kan ik het voor mijn kind ook opzeggen en samen met kind in NL inschrijven zonder partners toestemming? ,kan zijn vergunning truggtrokken worden of krijgt hij recht op verblijf door jaren te werken en vanwege kind? Kan hij het kind van mij afpakken? Hij heeft zelf uitgemaakt en mij op straat gezet met kind en vandaag hoorde ik dat hij naar Turkije is gegaan voor 1 week omdat moeder ziek is en niks aan mij laten horen en ook niet respect om zijn kind te zien terwijl woensdag verjaardag van ons kind gevierd zou worden . Heb geen vertrouwen meer
  • Youssra&M
    • Aug 2017
    • 36

Als het goed is, is hij zijn recht op verblijf kwijt zodra jullie uit elkaar zijn. Hij heeft nog geen F+ kaart dus hij riskeert zijn verblijfstitel nu. Het maakt niet uit of hij al jarenlang heeft gewerkt want zijn verblijfstitel heeft hij gekregen op basis van jullie relatie. Relatie weg= verblijfstitel weg.

Reageren

Working...