Graag hoor ik of ik genoeg bewijsmateriaal heb verzameld om de Eu toetsing aan te vragen als we naar Nederland zouden terugkeren eind maart 2019. Mijn Bp en ik zijn 11 okt.2018 officieel ingeschreven in Duitse gemeente en een week later heeft hij zich kunnen inschrijven bij Ausländerbehörde (16 okt). In eerst instantie waren wij gewoon van plan om in Duitsland te blijven wonen. Ik werk net over de grens en het bevalt verder goed. Maar door gezondheidsredenen van mij en omdat ik toch ook mijn familie en vrienden mis, denken wij erover om toch naar Nederland te verhuizen eind maart 2019. We wonen 2,5 uur van mijn familie vandaan en dat is toch wel ver. Het is best een moeilijke keuze ook omdat ik dan mijn contract werk moet opzeggen terwijl ik nu een leuke nieuwe baan heb. We zijn dan ook hierheen verhuisd gelijktijdig dat ik werk had gevonden na tijd ww uitkering. Graag hoor ik of ik met de lijst die ik heb gemaakt genoeg bewijsmateriaal heb voor verblijf samen in Duitsland.
- inschrijving gemeente Duitsland (beide)
- Aanvraag verblijfsvergunning en verblijfskaart BP
- Huurcontract ( huur is incl gwl en internet)
- bewijs betaling huur elke maand ( geschreven papier huiseigenaar)
- aanschaf Duitse auto op mijn naam
- contracten van alle verz. ( Aansprakelijk, inboedel, auto)
- Duitse bankrekening alleen op mijn naam om verzekering te betalen ( ik gebruik Nederlandse om daar mijn loon op komt en ik Duitse bankrekeningkosten te duur vind)
- Duitse kijk en kuistergeld betaald
- mobielabonnement Vodafone Duitsland met Duits mobiele nummer op naam BP
- inschrijving en uitnodiging gesprek arbeidsbureau Duitsland BP
- AOK kaart ( beide)
- Duits belastingnummer ( beide)
- Heel veel kassabonnetjes van aankoop levensmiddelen, etc ( uit voorzorg vanaf dag 1 maar alles bewaard)
- BP is bezig met Overzetten rijbewijs en we willen voordat we teruggaan dat hij een Duits rijbewijs heeft.
Zou dit voldoende en afdoende zijn? Ik werk dus in Nederland en rijd elke dag ruim 30 minuten naar mijn werk en tank vaak in Nederland op de route. Is het dan toch beter om nu nog meer Duitse tankbonnetjes te verzamelen? Vlakbij waar wij wonen zit geen benzinepomp namelijk. Wij zijn veel thuis aangezien ik verder de hele week werk dus doen niet veel uitstapjes in Duitsland. Kassa bonnen zijn van de supermarkt hoofdzakelijk.
Graag hoor ik jullie mening en op/aanmerkingen.
- inschrijving gemeente Duitsland (beide)
- Aanvraag verblijfsvergunning en verblijfskaart BP
- Huurcontract ( huur is incl gwl en internet)
- bewijs betaling huur elke maand ( geschreven papier huiseigenaar)
- aanschaf Duitse auto op mijn naam
- contracten van alle verz. ( Aansprakelijk, inboedel, auto)
- Duitse bankrekening alleen op mijn naam om verzekering te betalen ( ik gebruik Nederlandse om daar mijn loon op komt en ik Duitse bankrekeningkosten te duur vind)
- Duitse kijk en kuistergeld betaald
- mobielabonnement Vodafone Duitsland met Duits mobiele nummer op naam BP
- inschrijving en uitnodiging gesprek arbeidsbureau Duitsland BP
- AOK kaart ( beide)
- Duits belastingnummer ( beide)
- Heel veel kassabonnetjes van aankoop levensmiddelen, etc ( uit voorzorg vanaf dag 1 maar alles bewaard)
- BP is bezig met Overzetten rijbewijs en we willen voordat we teruggaan dat hij een Duits rijbewijs heeft.
Zou dit voldoende en afdoende zijn? Ik werk dus in Nederland en rijd elke dag ruim 30 minuten naar mijn werk en tank vaak in Nederland op de route. Is het dan toch beter om nu nog meer Duitse tankbonnetjes te verzamelen? Vlakbij waar wij wonen zit geen benzinepomp namelijk. Wij zijn veel thuis aangezien ik verder de hele week werk dus doen niet veel uitstapjes in Duitsland. Kassa bonnen zijn van de supermarkt hoofdzakelijk.
Graag hoor ik jullie mening en op/aanmerkingen.

Reageren