Dag allen,
Mijn ongehuwde partner (Filipina) en ik zijn op zoek naar advies. Sinds 7 jaar wonen wij samen in Tsjechië en door familiare redenen moeten wij nu naar Nederland verhuizen. In Tsjechië heeft mijn partner een permanente verblijfsvergunning als ‘’family member of an EU resident”. Zodoende denken we dat we eigenlijk de toetsing onder EU recht zouden kunnen volgen.
Hiervoor heb ik een aantal vragen;
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mvg,
Rjohn
Mijn ongehuwde partner (Filipina) en ik zijn op zoek naar advies. Sinds 7 jaar wonen wij samen in Tsjechië en door familiare redenen moeten wij nu naar Nederland verhuizen. In Tsjechië heeft mijn partner een permanente verblijfsvergunning als ‘’family member of an EU resident”. Zodoende denken we dat we eigenlijk de toetsing onder EU recht zouden kunnen volgen.
Hiervoor heb ik een aantal vragen;
- Kan ik (nederlands burger) vooruit reizen en alvast een huis en registratie in Nederland regelen? Of moeten we gezamelijk naar Nederland komen omdat we anders niet meer onze relatie kunnen bewijzen?
- Gezien ik momenteel geen baan heb in Nederland en vrij ver weg woon, is het zoeken van werk niet 1-2-3 geregeld. Zodoende vraag ik me af wat de regels omtrent het nog niet hebben van een baan, een probleem zou kunnen vormen in relatie tot de aanvraag? Moeten we op dat moment een bepaalde hoeveelheid spaargeld hebben?
- Moet er een uitschrijvingsbewijs aangeleverd worden bij de aanvraag van EU-recht? Dit zou namelijk betekenen dat mijn partner haar permanente verblijfsvergunning verliest voordat we in Nederland in het nieuwe proces zitten (dan moeten we extra visums aanvragen etc).
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mvg,
Rjohn

Reageren