Doet de IND moeilijk kwa bewijs omdat ze er misschien vanuit gaan dat het een schijnhuwelijk is?
Mijn 25 jaar jongere echtgenoot
Collapse
X
-
De IND grijpt alles aan om je te ontmoedigen, uiteraard zorg jij dat de bewijzen onweerlegbaar zijn en dan is voorgaande helemaal niet relevant meer..
-
Overigens mocht het toch moeilijker worden dan is leeftijd in bijv. Frankrijk, maar ook Duitsland, veel minder een issue, vanwege de culturen daar, ze zullen daar juist meer kijken of de oudere partner geen bescherming nodig heeft en/of alle gevolgen overziet.(er is veel geklaagd over misbruik vanuit juist de jongere BP.)
Reageren
-
Misschien redenen maar een EU-route te overwegen?Een goede voorbereiding is veel meer dan het halve werk.
De IND leest mee op forums als deze.
Privé-informatie stuur je het beste per e-mail nlprawo@gmail.com, privébericht, via Signal of via het contactformulier op www.prawo.nl
Reageren
-
???Oorspronkelijk geplaatst door rumbero Bekijk berichten... alleen moet je dan lang wachten op je internationale huwelijks certificaat omdat ik in Colombia getrouwd ben.
Een internationaal huwelijkscertificaat heb je helemaal niet nodig. Voor Spanje zelfs geen vertaling.
Wel vereist is de Colombiaanse huwelijksakte, met apostille https://www.nederlandwereldwijd.nl/l...enten/colombia.
Je haal wellicht enkele zaken door elkaar.
Als je in Nederland woont, is het verplicht bij je gemeente door te geven dat je gehuwd bent, in principe binnen vier dagen.
Woon je niet meer in Nederland, dan kun je deze stap overslaan.
Daarnaast kun je je buitenlandse akte laten omzetten in een Nederlandse, zie https://www.denhaag.nl/nl/akten-en-v...akte-omzetten/. Dat duurt wel een maand of vier, maar heb je helemaal niet nodig voor de EU-route. Het kan op enig moment wellicht handig blijken te zijn, zodat het beter is er in ieder geval aan te beginnen.Een goede voorbereiding is veel meer dan het halve werk.
Privé-informatie stuur je het beste per e-mail nlprawo@gmail.com, privébericht, via Signal of via het contactformulier op www.prawo.nl
Reageren
-
Ik woon in Nederland en in Spanje vragen ze om een in Nederland geregistreerd huwelijkscertificaat of een internationaal uittreksel daarvan omdat mijn huwelijk in Colombia is voltrokken ,en dat duurt op dit moment zo’n 8 maanden.Als ik hier bij mijn eigen gemeente een uittreksel uit de basisregistratie vraagt word er alleen vermeld dat ik gehuwd ben ,maar niet met de naam van mijn BP.
Reageren
-
Dat mag Spanje helemaal niet vragen. Dat is allang uitgemaakt op EU-niveau.
Mijn advies: laat uw vrouw snel komen (dat kan visumvrij) en vraag in Spanje z.s.m. voor zowel uzelf als voor je vrouw EU-toetsing. Ik verwacht dat Solvit Nederland (omdat u Nederlander bent) kan en zal assisteren bij problemen in Spanje.
Op een Nederlands internationaal uittreksel staat inderdaad niet met wie je getrouwd bent.
Op een Nederlandstalig uittreksel kun je dat er bij laten schrijven.Een goede voorbereiding is veel meer dan het halve werk.
Reageren
-
Ook dan is mijn advies om direct allebei in Spanje verblijf aan te vragen op basis van EU-regels.
Van een route zou ik in dit geval niet spreken, het is gewoon bestaande regels volgen.Een goede voorbereiding is veel meer dan het halve werk.
Reageren
-
Dat is op zich een optie. Al zijn er in mijn ogen betere, maar dat vraagt maatwerk, met name in Spanje, ook met het oog op terugkeer naar NL.Oorspronkelijk geplaatst door rumbero Bekijk berichtenDe studie is 9 maanden dus ik dacht om ongeveer de laatste 4 maanden bij haar in te trekken omdat mijn kosten dan gedrukt worden ivm met dubbele huur
Bedenk vooral dat hoe korter het verblijf in Spanje, deste meer aandacht de IND zal hebben of alles wel volgens hun regels is gegaan.
Zomaar ongeveer vier maanden in Spanje gaan wonen, is vaak onvoldoende.Een goede voorbereiding is veel meer dan het halve werk.
Reageren
-
EU-toetsing aanvraag kan ook worden afgewezen als er sprake is van een schijnhuwelijk lijkt mij. Gebruikt de IND niet dezelfde indicatoren hiervoor? Meen me te herinneren dat een groot leeftijdsverschil 1 van de indicatoren was van een schijnhuwelijk voor de IND (indicator, dus niet doorslaggevend), maar die indicatoren zijn nu niet meer openbaar vanwege de Woo. Los daarvan geloof ik dat een reguliere MVV-aanvraag ook haalbaar is ondanks het leeftijdsverschil.Oorspronkelijk geplaatst door Prawo Bekijk berichtenMisschien redenen maar een EU-route te overwegen?
Reageren
-
Mijn BP gaat een opleiding doen voor in de zorg ,en ik zeg mijn bijstandsuitkering op ,om daar parttime te werken,ook mijn BP kan op een studenten visum werken,ik word geholpen door mijn familie die hier mijn sociale huurwoning doorbetaalt en zodra ik alles in Spanje rond heb willen we terug naar Nederland,waar wij samen werk gaan zoeken
Reageren
-
Woning in Nederland aanhouden is wel een van de indicatoren waar de IND naar kijkt als je via Europees recht binnen wilt komen heb ik begrepen.Oorspronkelijk geplaatst door rumbero Bekijk berichtenMijn BP gaat een opleiding doen voor in de zorg ,en ik zeg mijn bijstandsuitkering op ,om daar parttime te werken,ook mijn BP kan op een studenten visum werken,ik word geholpen door mijn familie die hier mijn sociale huurwoning doorbetaalt en zodra ik alles in Spanje rond heb willen we terug naar Nederland,waar wij samen werk gaan zoeken
Reageren

Reageren