Zelf wonen wij er nog niet maar zelf wil ik het als volgt aanpakken:
* Lokale krantjes inkijken en reageren. Dus voor Emmerich/Kleve (waar wij graag heen willen)is dat op woensdag en
zaterdag (volgens mij). Dus gewoon een paar keer erheen.
* Rond gaan lopen en kijken welke huizen te huur staan en dan gewoon bellen.
* Een makelaar inschakelen bv zoals www.hureninduitsland.nl Zij hebben best veel in de aanbieding en
het is wat duurder maar het wordt dan wel allemaal voor je geregeld volgens mij.
Dat is het volgens mij wel zo'n beetje.....Misschien heeft iemand anders nog een goed idee?
Groetjes,
Simone.
Ekam sad vipra bahuda vedanti
(Eenheid in verscheidenheid)
zoek eens op google.de naar immobilien, miete en de plaats waar je wilt huren.
En helemaal klaar!!! Geen gedoe meer.
Account wordt niet meer gebruikt, blijft bestaan om zo mensen te helpen met de D-route.
De posts blijven zo wel bewaard.
zoek eens op huren en duitsland,dan krijg je verschillende hits.
En helemaal klaar!!! Geen gedoe meer.
Account wordt niet meer gebruikt, blijft bestaan om zo mensen te helpen met de D-route.
De posts blijven zo wel bewaard.
Re: Wie heeft er goede websites om huizen te zoeken in Duits
Voordeel van een duitse makelaar nabij de nederlandse grens is dat ze contacten hebben met nederlandse hypotheekverstrekkers en ook vaak nederlands spreken en nog vaker nederlands verstaan.
Vaak beschikken ze over brocheres in de nederlandse taal. Bovendien hebben makelaar in de grensstreek vaker met nederlanders van doen zodat ze je ook op andere gebieden kunnen adviseren.
Voordeel van een duitse hypotheek is dat je een deel van de koopwoning (indien het een Anliegerwohnung is) kunt verhuren om zo de hypotheel te betalen. Pas dan wel op voor "Mietnomaden" (mensen die woningen huren zonder te betalen). Duitsers verhuren het Anlieger gedeelte van hun woning vaak aan familie, meestal de ouders of kinderen.
Je moet wel in de gaten houden dat huur- en koopwoningen in duitsland meestal zonder keuken worden verkocht. De vorige bewoner neemt deze vaak mee. Echter de prijzen van keukens vallen mee in duitsland. Ook de Baumarkten zijn goedkoper dan hier in Nederland. Vaste prijzen van artikelen zijn vaak lager dan de prijzen van vergelijkbare artikelen die bij Nederlandse DHZ zaken in de aanbieding zijn.
Reageren