MVV Afspraak ambassade in Manila

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • NVD
    • Sep 2023
    • 16

MVV Afspraak ambassade in Manila

Hi,

Is er iemand bekend met het maken van een afspraak voor het plakken van de MVV sticker bij de ambassade in Manila?

Via https://www.nederlandwereldwijd.nl/a...ken/filipijnen kom ik op https://www.vfsvisaonline.com terecht.
    Daar kan ik dan kiezen om een afspraak te maken, helaas lukt dat niet met de volgende melding:
    U kunt helaas geen afspraak maken. Er zijn op dit moment geen plekken beschikbaar. Probeert u het later nog een keer. Het kan namelijk gebeuren dat iemand op het laatste moment een afspraak annuleert of wijzigt.
    Screenshot 2024-04-16 141235.jpg

Maar wat houdt dit nu precies in?
    Betekend dat geen nieuwe afspraken meer mogelijk voor deze week, maand of de rest van het jaar?
    Ik vind geen manier om contact te krijgen met vfsvisaonline.com en via het WhatsApp nummer van het ministerie van Buitenlandse Zaken krijg ik te horen dat zij het ook niet in kunnen zien en als advies moet ik blijven checken of er een afspraak vrij komt als iemand annuleert.
  • Mr. Donutz
    Administrator
    Webmaster
    Team Member
    Beheerder
    • Feb 2011
    • 5544

VFS is waardeloos , ik zou direct contact zoeken met de ambassade. Laat je partner bellen met de ambassade. Of leg contact per mail.
    Dag kan met een online formulier van de ambassade of per e-mail. Die noemen ze niet op de website maar ambassade email voor de afdeling Consulair Affairs (Consulaire Aangelegenheden) zijn de eerste drie letters van de post , middenstreepje, ca , apenstaartje minbuza punt nl.

Kortom: man-ca @ minbuza punt nl

Of laat je partner bellen. Contact gegevens en tel:
    https://www.netherlandsandyou.nl/web...embassy-manila

Gezien er voor een visum type C (kort verblijf) men volgens de Visumcode verplicht is binnen 2 weken een afspraak mogelijkheid aan te bieden. Die vlieger gaat redelijkerwijs ook op voor het MVV (visum type D). Dus vraag of je partner binnen 2 weken bij Of de ambassade of VFS terecht kan. Dat zouden ze gewoon moeten en kunnen regelen.
    - TEV (MVV en VVR) positief? Ambassade kan geen eisen stellen naast dat wat de IND in haar positief brief verlangt. Het is een IND beslissing waarbij de ambassade zich heeft neer te leggen. Zie hier
    - TEV handleiding hier.

Reageren

• NVD
      • Sep 2023
      • 16

Oorspronkelijk geplaatst door Admiral Donutz Bekijk berichten
      VFS is waardeloos , ik zou direct contact zoeken met de ambassade. Laat je partner bellen met de ambassade. Of leg contact per mail.
      Dag kan met een online formulier van de ambassade of per e-mail. Die noemen ze niet op de website maar ambassade email voor de afdeling Consulair Affairs (Consulaire Aangelegenheden) zijn de eerste drie letters van de post , middenstreepje, ca , apenstaartje minbuza punt nl.

Kortom: man-ca @ minbuza punt nl

Of laat je partner bellen. Contact gegevens en tel:
      https://www.netherlandsandyou.nl/web...embassy-manila

Gezien er voor een visum type C (kort verblijf) men volgens de Visumcode verplicht is binnen 2 weken een afspraak mogelijkheid aan te bieden. Die vlieger gaat redelijkerwijs ook op voor het MVV (visum type D). Dus vraag of je partner binnen 2 weken bij Of de ambassade of VFS terecht kan. Dat zouden ze gewoon moeten en kunnen regelen.
      Ah, bedankt voor dit antwoord!
      Mijn vrouw gaat morgen bellen met de ambassade.

Reageren

• Prawo
        • Apr 2003
        • 24773

In principe moet iemand voor de (goedgekeurde) MVV gewoon direct bij de ambassade terecht kunnen en is die aanvraag gratis.
        Ambassades kunnen ook gewoon biometrische gegevens (vingerafdrukken, foto) afnemen.
        In principe ligt twee weken na de MVV-aanvraag op de ambassade ook het verblijfsdocument klaar bij het IND-loket.

Tip: laar referent een week na afgifte van de MVV bellen met de IND om te vragen of er inderdaad ook in het systeem de opdracht staat om het verblijfsdocument aan te maken.
        Het komt regelmatig voor dat dit niet is gebeurd en/of de biometrische gegevens niet goed zijn overgekomen. Dan ligt het hele proces stil, ondanks dat de MVV-sticker al in het paspoort zit.
        Een goede voorbereiding is veel meer dan het halve werk.
        De IND leest mee op forums als deze.
        Privé-informatie stuur je het beste per e-mail nlprawo@gmail.com, privébericht, via Signal of via het contactformulier op www.prawo.nl

Reageren

• NVD
          • Sep 2023
          • 16

Bedankt voor jullie reacties.
          Het is helaas niet gelukt om een afspraak op kort termijn voor elkaar te krijgen.
          Als wij contact opnemen dan is het antwoord steeds "Wij kunnen het niet zien meneer, u kunt het beste de site in de gaten houden om te zien of er een datum vrij komt".

Sinds vandaag is de maand juni open gezet en hebben we een slot kunnen krijgen voor 3 juni.
          Ondertussen houden we de site in de gaten om te kijken naar een eerdere mogelijkheid.

Het hebben van een datum geeft in ieder geval een hoop rust.

Reageren

• Bunns
            • May 2023
            • 33

Jezus, Juni pas?

Dan moet ik misschien ook maar alvast een afspraak gaan maken, ook al hebben we nog geen reactie van de IND

Reageren

• Prawo
              • Apr 2003
              • 24773

Ik zou een klacht indienen bij zowel de ambassade als Buitenlandse zaken.
              Voor andere zaken heeft de ambassade namelijk wel sneller plaats, bijv. een optieverklaring voor het Nederlanderschap. Daar trekt men zelfs 40 minuten voor uit.
              Privé-informatie stuur je het beste per e-mail nlprawo@gmail.com, privébericht, via Signal of via het contactformulier op www.prawo.nl

Reageren

• NVD
                • Sep 2023
                • 16

Ik zou zeker een klacht in kunnen dienen, maar ik zie dat daar ook gewoon 6 weken voor staat.
                Bron: https://www.nederlandwereldwijd.nl/klachten

Reageren

• Mr. Donutz
                  Administrator
                  Webmaster
                  Team Member
                  Beheerder
                  • Feb 2011
                  • 5544

Tja, wie weet schrikken ze al eerder wakker. 6 weken is natuurlijk het maximum. Niet geschoten is altijd mis. En ook als ze lang de tijd nemen, zo draag je mogelijk wel bij dat het voor anderen WEL opgelost wordt! Vooral als er meerdere klachten volgen. Als BuZa/ambassade vanaf onderen (burger) en boven (EU) gewezen word op het niet nakomen van haar verplichtingen en dergelijke dan kan er iets veranderen. Laat men over zich heenlopen dan zal er niet snel wat veranderen.

Zelfde verhaal trouwens met inschrijving bij de gemeente, dat moet binnen 5 dagen, maar in grotere steden is het al jaren zo dat je 1-2 maanden of langer moet wachten. Ben je als burger een dag, een minuut te laat dan krijg je de deksel op de neus en is een deadline keihard. Als de overheid deadlines niet aan kan houden dan proberen ze heel luchtig over te doen... tja... Er vriendelijk op wijzen dat aanvragen voor een regulier visum binnen 2 weken moet kunnen en redelijkerwijs dus ook die voor een inreisvisum (dat is minder werk dan een visum kort verblijf) bij de ambassade en hierna dus de klachtenafdeling is de route die ik aan zou bevelen.
                  - TEV (MVV en VVR) positief? Ambassade kan geen eisen stellen naast dat wat de IND in haar positief brief verlangt. Het is een IND beslissing waarbij de ambassade zich heeft neer te leggen. Zie hier
                  - TEV handleiding hier.

Reageren

• Prawo
                    • Apr 2003
                    • 24773

Oorspronkelijk geplaatst door NVD Bekijk berichten
                    Ik zou zeker een klacht in kunnen dienen, maar ik zie dat daar ook gewoon 6 weken voor staat.
                    De kans is heel groot dat die termijn standaard wordt verlengd.
                    Als ik jou was, zou ik gewoon het advies volgen van Admiral Donutz, als het jullie zelf niet helpt is ook die klacht (weer) een "gratis kans op verbetering" (ik citeer de tekst die rond de eeuwwisseling op mokken van de IND stond).

Zou je toevallig het aanvragen van de MVV hebben uitbesteedt, dan lijkt mij dat het opstellen van een goed geformuleerde klacht hoort bij de werkzaamheden.
                    Heb je alles zelf gedaan, dan moet je het doen met de tips die je bijv. hier hebt gekregen. En geduld uitoefenen. Je ergernis delen hier de meesten wel.

Reageren

• NVD
                      • Sep 2023
                      • 16

Ah ja, ik ga zeker een klacht indienen!
                      Ik zou gisteren tegen mijn vrouw ook al dat als het ons niet helpt het misschien wel voor iemand anders na ons verbetering brengt.

Inmiddels is er weer plek vrijgekomen en hebben we de afspraak kunnen verplaatsen naar 22 mei.

Dank aan iedereen voor de informatie hier, tot nu toe heeft het ons enorm geholpen.
                      Zodra mijn vrouw hier is aangekomen gaan we een gift overmaken naar Stichting Buitenlandse Partner.

Reageren

Working...