Loondienst en parttime zzp

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeppie
    • Jun 2022
    • 32

Loondienst en parttime zzp

Hallo allemaal,

Mijn BP en ik gaan bijna beginnen aan de MVV-procedure, nadat zij haar inburgeringsexamen buitenland heeft behaald.
    Ik werk zelf al jaren in loondienst en mijn contract is voor onbepaalde tijd. Ook voldoe ik ruim aan de inkomenseisen die gesteld worden door de IND.
    Op korte termijn ga ik beginnen als parttime ZZP-er. Vwb mijn vaste baan verandert er niets, het ZZP-en is echt naast mijn huidige baan en ga niet minder werken bij mijn werkgever en mijn contract gaat dus ook niet veranderen. Ik blijf met mijn huidige baan dus gewoon voldoen aan de inkomenseis. Dit blijft de komende jaren ook zo, het ZZP-en zie ik meer als een extraatje.

Mijn vraag aan jullie is of de IND lastig kan gaan doen om het feit dat ik ook ZZP-er word. Zelf denk ik eigenlijk van niet omdat ik gewoon fulltime blijf werken en daarmee blijf voldoen. Maar ik wilde het voor de zekerheid toch checken, zodat we straks niet tegen verrassingen aan gaan lopen.

alvast bedankt voor het lezen en de moeite!
  • The_Dude
    • Aug 2021
    • 63

Zolang je aan de inkomensnorm blijft voldoen, is er niets aan de hand. Als je meer gaat verdienen door parttime te ZZP'en is dat alleen maar goed, toch? Wel heb je meldingsplicht waaraan je moet voldoen als er iets verandert in je situatie. Sommige dingen gaan vanzelf (verhuizingen, subsidies, zorgverzekering etc.). Ik weet niet of het oprichten van een eigen bedrijf daarbij hoort, je zou denken van wel.

Ff bellen met de IND of je dit apart dient te melden in jouw situatie is denk ik het meest doeltreffend.

Reageren

• Zeppie
      • Jun 2022
      • 32

Hoi The Dude,