Hallo allemaal, excuses voor mijn slechte Nederlands 
Volgend jaar zal mijn partner zijn aanvraag voor duurzaam verblijf indienen, maar we zijn niet zeker over de betekenis van "inschrijving" bij de aanvraag voor duurzaam verblijf. Vanaf welke datum kan mijn partner zijn aanvraag voor duurzaam verblijf indienen? (Ik ben een EU-burger ingeschreven als een economisch niet-actieve burger.)
Bovendien heb ik gehoord dat hij ook een maand voorafgaand aan de datum van inschrijving zijn aanvraag kan indienen, omdat alle voorwaarden moeten worden voldaan op het moment van beslissing, niet op de datum van aanvraag. Klopt dat?
Alvast bedankt!

Volgend jaar zal mijn partner zijn aanvraag voor duurzaam verblijf indienen, maar we zijn niet zeker over de betekenis van "inschrijving" bij de aanvraag voor duurzaam verblijf. Vanaf welke datum kan mijn partner zijn aanvraag voor duurzaam verblijf indienen? (Ik ben een EU-burger ingeschreven als een economisch niet-actieve burger.)
- Samen ingeschreven bij de gemeente: 28-06-2019
(Al eerder had hij een bsn-nummer gekregen tijdens zijn Erasmus-semester in 2018.) - Mijn ziektekostenverzekering: 28-06-2019
- Aanvraag voor toetsing EU-recht: 12-07-2019
- Zijn ziektekostenverzekering: 07-08-2019
- Mijn "inschrijving burger van de Unie" bij IND (sticker op mijn paspoort): 30 augustus 2019
- Verlening van zijn verblijfsvergunning voor studie (Type I): 01-09-2019
- Verlening van zijn verblijfsvergunning Familielid EU/EER: 09-11-2019
Bovendien heb ik gehoord dat hij ook een maand voorafgaand aan de datum van inschrijving zijn aanvraag kan indienen, omdat alle voorwaarden moeten worden voldaan op het moment van beslissing, niet op de datum van aanvraag. Klopt dat?
Alvast bedankt!

Reageren