Italië route

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • petrovdh
    • Nov 2012
    • 107

Italië route

Kind 8 jaar Nederlander en geboren in NL. Moeder Nederlander gescheiden van juridische vader van het kind. Ouderschapsplan kind is 4 dagen p/week bij moeder en zij wil graag ondersteuning. Biologische vader en moeder willen gezinshereniging met kind. Biologische vader woont in Italië met verblijfsvergunning (werk) en is Nigeriaan. Hij heeft in het verleden regelmatig contact gehad met kind.
    Kan zij 6 maanden bij hem gaan wonen voor EU recht? Moet ze uitschrijven in Nederland? Wat is het stappenplan?
  • Imation
    • Nov 2019
    • 222

volgens mij kan vader gewoon voor Chavez gaan ? lijkt mij makkelijker

Reageren

• jasper1956
      • Aug 2009
      • 714

Oorspronkelijk geplaatst door Imation Bekijk berichten
      volgens mij kan vader gewoon voor Chavez gaan ? lijkt mij makkelijker
      Kan het mis hebben, maar volgens mij is Chavez niet van toepassing binnen de EEG. Theoretisch kan het kind immers zijn Europese rechten uitoefenen door in Italie te gaan wonen bij de biologische vader. Lijkt mij sowieso een ingewikkeld verhaal, nu het kind 3 dagen per week bij d juridische vader is - die het kind blijkbaar 8 jaar heeft opgevoed...

Reageren

• duphil
        • Apr 2007
        • 372

Is er sprake van "een-hoofdig gezag"? Zo niet dan zal de juridische vader toestemming moeten verlenen als het kind naar Italie verhuist.

Lees: https://www.scheiding-omgang.nl/blog...uitenland.html

Reageren

• petrovdh
          • Nov 2012
          • 107

Het kind blijft gedurende de Italië route in NL en moeder wil als het kan tussendoor (indien mogelijk) naar Nederland. Het is inderdaad ingewikkeld!

Reageren

• petrovdh
            • Nov 2012
            • 107

heeft iemand een handboek voor de Italië route?

Reageren

Working...