Voorpagina
Homepage   Forum overzicht   Actieve onderwerpen   Webadvocaat   Immigratiehandboek   Handboek België-route   Questions and comments in English, Civic Integration Act (WIN)   Sección del foro para la gente hispanohablante   Donaties   Disclaimer   Contact   Help   Log in
Plaats nieuw bericht Plaats een reactie
Vorige onderwerp Email to a Friendprinter-vriendelijke versieLog in om uw privéberichten te bekijken Volgende onderwerp
Auteur Bericht
genly

Partner:
australia.gif

Geplaatst: za 23 jan, 2010 00:43 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina
Onderwerp: Bericht Australische partner met chronische klachten

Hallo iedereen, dit is mijn eerste bericht hier, meteen maar met de deur in huis vallen.

Mijn Australische partner en ik hebben plannen om ons in Nederland te vestigen en hier te trouwen. Ik heb begrepen dat hij niet MVV-plichtig is, wat de zaken al een stuk makkelijker maakt.

Ik maak me echter vooral zorgen om de ziektekostenverzekering zolang de verschillende vergunningsprocedures lopen. Hij heeft namelijk chronische gezondheidsklachten. Hij zit in een rolstoel, heeft dagelijks verschillende (zware) pijnstillers en insuline nodig, en wordt in zijn thuisland regelmatig in het ziekenhuis opgenomen vanwege lage bloedsuiker omdat ook zijn maag gedeeltelijk verlamd is. Ook overweegt hij om beide onderbenen te laten amputeren omdat daar al een aantal jaren geen beweging meer in zit. Gecompliceerde situatie dus.

Nu heb ik gelezen dat bijv. OOM niet verzekert voor reeds bestaande gezondheidsproblemen. Er is geen enkele mogelijkheid dat wij de kosten voor zijn zorg zelf kunnen dragen, vooral omdat het zoveel is. Het is uitermate belangrijk dat zijn verzekering goed geregeld is voordat we uberhaupt aan immigratie of gezinsvorming gaan denken.

Hebben jullie ideeen over hoe wij dit het beste kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

Niet aangemeld Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
draak

Partner:
russia.gif

Geplaatst: zo 24 jan, 2010 00:07 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina
Onderwerp: Bericht

Welkomoponsforum

Het enige wat ik kan bedenken, is dat hij een verzekering zou kunnen 'meenemen' uit Australië die deze kosten wel dekt. Denkt jullie reguliere verzekering in Australië niet ook de kosten die in het buitenland gewmaakt worden? En kun je die niet laten doorlopen totdat de VVR is verleend door tijdelijk in twee landen ingeschreven te zijn? Een alternatief is een goede reisverzekering zonder 'kleine lettertjes' dat deze niet geldt voor immigranten, maar ik kan me zo voorstellen dat die hetzelfde denken als OOM en geen slechte risico's accepteren.

Je zou eventueel kunnen denken aan vrijwillige MVV. Dan is de behandelperiode van de aanvraag van de VVR korter en zit je partner dus sneller in het Nederlandse verzekeringsstelsel.

De Nederlandse medische stand staat overigens niet al te best bekend bij immigranten (kijk maar eens op expatica en dat soort forums).

genly

Partner:
australia.gif

Geplaatst: zo 24 jan, 2010 21:42 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina
Onderwerp: Bericht Re: Australische partner met chronische klachten

Dankjewel Draak!

Ja, waarschijnlijk is een Australische verzekering met buitenlanddekking het beste. Dan is het gewoon een kwestie van een verzekering vinden die de meest uitgebreide dekking in het buitenland biedt en voor de langste periode... en dan maar hopen dat de VVR zo snel mogelijk wordt toegekend zodat mijn partner hier een zorgverzekering kan afsluiten.

Hem geaccepteerd krijgen voor aanvullende polissen zal dan nog steeds wel moeilijk worden maar aangezien zo ongeveer alles onder medisch noodzakelijke procedures valt moet dat niet onoverkomelijk zijn. Smile

Dat van die vrijwillige MVV wist ik niet, dat is zeker een handige tip! Bedankt!

Berichten van afgelopen:  
Plaats nieuw bericht Plaats een reactie
Vorige onderwerp Email to a Friendprinter-vriendelijke versieLog in om uw privéberichten te bekijken Volgende onderwerp
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet wijzigen
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in opiniepeilingen
U kunt geen gebeurtenissen toevoegen in dit forum
U heeft geen toestemming om bijlagen toe te voegen in dit forum
U heeft geen toestemming om bestanden te downloaden uit dit forum