| Auteur |
Bericht |
Denden79

Leeftijd: 31 Partner:

|
 |
Geplaatst: di 19 jan, 2010 19:44 |
  |
Onderwerp:
Zorgverzekering |
|
|
Goedendag iedereen,
Mijn vriendin moet nog komen uit suriname met MVV, de planning is de eerste week van februari, zij is dan 6 maanden zwanger.
Ik heb al gebeld met OOM en die vertelde mij dat zwangerschap en bijkomende zaken niet meeverzekerd zijn! Wat als er complicaties zijn?? Ook agis, mijn eigen verzekering kan mij niet helpen zonder BSN van mijn vriendin.
Nu zou ik graag willen weten, hoe lang duurt het voordat mijn vriendin een BSN heeft na aanvraag VVR, kan ik dat proces versnellen?
Ik heb al verschillende termijnen en verhalen gelezen op dit forum, maar heeft iemand al ervaring hiermee eind 2009 begin 2010
hopende op een spoedig antwoord
Dennis |
-------------------- 10 December advies aanvraag
14 December ontvangstbevestiging
11 Januari POSITIEF
2 Februari MVV aanvraag bij ambassade
8 Februari in NL |
|
|
|
mekongo

Partner:

|
 |
Geplaatst: di 19 jan, 2010 22:02 |
  |
Onderwerp:
Re: Zorgverzekering |
|
|
In principe is je vriendin verzekerd vanaf de dag dat jullie een positieve beschikking voor een VVR hebben. Ook al heb je dan nog geen BSN. Dat duurt daarna nog een paar weken tot je die krijgt. Daarna verzeker je je vriendin met terugwerkende kracht (hetzij bij je eigen verzekering, hetzij bij een andere). Dus stel dat er 1 dag na positieve beschikking VVR complicaties zijn, dan heb je geen probleem meer, omdat je vriendin dan in principe al verzekerd is.
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk een afspraak maken bij de gemeente voor voorlopige inschrijving en bij de IND voor een VVR, wanneer je de datum weet dat je vriendin komt.
Enne, gefeliciteerd met de zwangerschap!
Groeten mekongo |
-------------------- 16 juli: Geslaagd examen 34/97
28 juli: MVV aanvraag
26 september: POSITIEF!!!!!!!!!!!!!!!
29 december: man + 2 kids komen naar NL
12 jan 2010: 1e VVR |
|
|
|
Luck@Last

Leeftijd: 39 Partner:

|
 |
Geplaatst: wo 20 jan, 2010 00:37 |
  |
Onderwerp:
|
|
Volgens mij is het zo dat je zo gauw je haar inschrijft bij de gemeente, zij ook een BSN krijgt toegewezen. Die kun je dan alleen nog niet gebruiken, die is nog niet geldig zeg maar.
De datum die op het VVR pasje staat hoort als ingangsdatum van de verzekering te gelden, ook al krijg je de positieve beschikking meestal later. Je vriendin is dus inderdaad met terugwerkende kracht vanaf die datum (verplicht) verzekerd.
Let echter goed op als je uiteindelijk de polis krijgt: sommige verzekeraars willen nog wel eens de datum van inschrijven bij de gemeente aanhouden als ingangsdatum. Dit is dus (wettelijk) niet juist!
Omdat die datum meestal eerder is dan de datum op het pasje zou het maar zo kunnen gebeuren dat deze datum jullie beter uitkomt als er wel iets mis gaat met, bijvoorbeeld, de zwangerschap. Wat niet te hopen is natuurlijk!
De werkwijze van veel verzekeraars kennende zou het mij niets verbazen dat ze, als ze uit moeten keren, ineens tot de conclusie komen dat ze, geheel per ongeluk natuurlijk, een maand of wat teveel premie hebben geïnd...en dat de verzekering tóch in had moeten gaan vanaf de datum op het pasje.
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk een afspraak maken bij de gemeente voor voorlopige inschrijving en bij de IND voor een VVR, wanneer je de datum weet dat je vriendin komt.
Goeie tip, zeker doen.
Ook namens ons gefeliciteerd en we hopen dat alles goed gaat. |
-------------------- 08-11-2007 mvv aanvraag verstuurd
20-12-2007 positief advies
14-01-2008 sticker in paspoort
01-02-2008 vvr aanvraag
29-02-2008 vvr ingewilligd |
|
|
|
Denden79

|
 |
Geplaatst: wo 20 jan, 2010 11:17 |
  |
Onderwerp:
|
|
|
Bedankt voor de tips en felicitaties, zodra de datum binnen is van de vliegticket ga ik inn bellen. |
11 Januari POSITIEF
8 Februari in NL |
|
|
|
Oceanrose

Leeftijd: 40 Partner:

|
 |
Geplaatst: wo 20 jan, 2010 20:10 |
  |
Onderwerp:
|
|
Het ligt aan de gemeente of je je BSN nummer snel na de inschrijving krijgt of dat je een tijdje moet wachten.
Pas 2 maanden nadat mijn partner zich had ingeschreven bij de gemeente kreeg hij zijn BSN nummer en hebben wij zijn zorgverzekering geregeld! Nu moesten we alsnog wel die 2 maanden met terugwerkende kracht betalen!!
Dus mocht er wat gebeuren voordat je partner verzekerd is......gewoon de rekening laten komen en bij het ontvangen van de polis (die je toch met terugwerkende kracht moet betalen, dus betekent dat je voor die periode wel verzekerd bent ookal is het achteraf.....die ingangsdatum vh pasje staat op de polis) dan gewoon je rekening indienen bij de zorgverzekeraar! |
|
|
|
|
|
Denden79

|
 |
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 01:43 |
  |
Onderwerp:
|
|
|
Ik heb ondertussen al een gebeld en een afspraak gemaakt met de INN voor de voorlopige inschrijving, de INN vertelde mij dat zij direct (1 of 2 dagen) een BSN krijgt, die ook wordt overgenomen als zij haar VVR krijgt, dus in principe kan ik haar direct inschrijven bij agis (mijn verzekering) met die BSN, voor de rest maakt het niet uit, ga ik vanuit. Ik betaal dus ik bepaal!! |
11 Januari POSITIEF
8 Februari in NL |
|
|
|
abedul

Leeftijd: 35 Partner:

|
|