Voorpagina
Homepage   Forum overzicht   Actieve onderwerpen   Webadvocaat   Immigratiehandboek   Handboek België-route   Questions and comments in English, Civic Integration Act (WIN)   Sección del foro para la gente hispanohablante   Donaties   Disclaimer   Contact   Help   Log in
Plaats nieuw bericht Plaats een reactie
Vorige onderwerp Email to a Friendprinter-vriendelijke versieLog in om uw privéberichten te bekijken Volgende onderwerp
Auteur Bericht
mevlida

Leeftijd: 30
Partner:
bosnia_herzegovina.gif

Vissen Aap

Message Icon Geplaatst: do 27 nov, 2008 23:57 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina
Onderwerp: Bericht 1500euro netto inkomen te weinig in duitsland!!!!

Help wie weet hier meer over?
Sinds begin september dit jaar ben ik naar Duitsland verhuisd met mijn man en onze 2 kinderen. Mijn man verbleef in Nl
legaal met zo een roze sticker in paspoort. Alle papieren ingeleverd bij auslanderamt in Emden en mijn echtgenoot mocht
inschrijven, maar nu komt die medewerker van auslanderamt met het verhaal dat ik te weinig inkomen heb voor mijn gezin
(1505 euro netto per maand, werk in NL) en hij de zekerheid niet heeft dat ik sociale hilfe aanvraag in Duitsland. DIt
is de reden voor het niet geven van verblijfsvergunning en mijn man's paspoort verloopt in februari en om een nieuwe aan te vragen bij Bosnische ambassade in DE heeft hij een geldig verblijfvergunning nodig. Wat moet ik doen? advocaat??!! Angryfire

Niet aangemeld Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Ldin

Leeftijd: 25
Partner:
bosnia_herzegovina.gif

Geplaatst: vr 28 nov, 2008 10:14 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina
Onderwerp: Bericht

Als je 1505 (netto) inkomen per maand hebt, kun je toch net zo goed in Nederland een MVV aanvragen??

russianspy
Moderator
Moderator

Leeftijd: 45
Partner:
russia.gif

Ram Slang

Geplaatst: vr 28 nov, 2008 11:47 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina
Onderwerp: Bericht Re: 1500euro netto inkomen te weinig in duitsland!!!!

Hier klopt helemaal niets van.
Het auslanderamt in Emden mag helemaal geen inkomenseis stellen aan EU-burgers en hun familieleden. Het wordt tijd dat je ze met wat Europese regelgeving om de oren slaat (ook te vinden op deze site).
Anders een advocaat inschakelen.

--------------------
Heb je onze sponsors al gezien?

Ldin

Partner:
bosnia_herzegovina.gif

Geplaatst: vr 28 nov, 2008 12:30 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Dus kan iedereen (ook studenten) aan de DL route meedoen.. ??

mevlida

Partner:
bosnia_herzegovina.gif

Vissen Aap

Geplaatst: vr 28 nov, 2008 13:35 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Ldin schreef (Bekijk bericht):
Als je 1505 (netto) inkomen per maand hebt, kun je toch net zo goed in Nederland een MVV aanvragen??

Dat zou kunnen, alleen dan zou mijn man terug moeten naar Bosnie om daar inburgeringsexamen te doen en te slagen
ervoor en dan zijn we weer een jaar verder, dit is niet de oplossing vooral nu er ook kinderen bij zijn en die zouden
het niet zo snel kunnen wennen dat papa er niet bij is. Als dit via Duitsland niet lukt dan gaan we met zo'n allen
terug naar Bosnie dan zijn we tenminste bij elkaar.

Ldin

Partner:
bosnia_herzegovina.gif

Geplaatst: vr 28 nov, 2008 13:40 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

mevlida schreef (Bekijk bericht):
Ldin schreef (Bekijk bericht):

Dat zou kunnen, alleen dan zou mijn man terug moeten naar Bosnie om daar inburgeringsexamen te doen en te slagen
ervoor en dan zijn we weer een jaar verder, dit is niet de oplossing vooral nu er ook kinderen bij zijn en die zouden
het niet zo snel kunnen wennen dat papa er niet bij is. Als dit via Duitsland niet lukt dan gaan we met zo'n allen
terug naar Bosnie dan zijn we tenminste bij elkaar.

Je kan ook de Belgie-route proberen, dit als het in DL niet voor wat voor een reden dan ook NIET gaat lukken..

russianspy
Moderator
Moderator

Leeftijd: 45
Partner:
russia.gif

Ram Slang

Geplaatst: vr 28 nov, 2008 16:07 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Ldin, Belgie is vanuit Hoogezand een beetje ver think

En je andere vraag: Ja, ook studenten kunnen in principe de EU-route doen. Er is daarover wel het een en ander te vinden op dit forum.

--------------------
Heb je onze sponsors al gezien?

Ldin

Partner:
bosnia_herzegovina.gif

Geplaatst: vr 28 nov, 2008 16:10 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Ahaa, jaa sorry dat heb ik niet gezien! Maar ik zou het zuur voor haar vinden als ze PERSE naar Bosnie terug moet.. Ach ja het heeft zo wel zijn voordelen, je bent wel met elkaar.. En tussen je eigen mensen, maar Europa is toch Europa.. Hoop dat het allemaal goed komt. Succes ermee! En Russianspy thnx voor je advies Wink

Princesa777

Leeftijd: 27
Partner:
dominicanrep.gif

Geplaatst: vr 28 nov, 2008 17:56 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

russianspy schreef (Bekijk bericht):
Hier klopt helemaal niets van.
Het auslanderamt in Emden mag helemaal geen inkomenseis stellen aan EU-burgers en hun familieleden. Het wordt tijd dat je ze met wat Europese regelgeving om de oren slaat (ook te vinden op deze site).
Anders een advocaat inschakelen.

Maar ze stellen toch altijd een minimumbestaansniveau en dat was 400 p.p ofzo? Dus voor 2 personen 800 en ik meen eens een keer gelezen te hebben dat het met 1 kindje erbij op 1200 euro lag. Misschien dat het daar aan zou kunnen liggen?

Volgens mij kan hij ook via jullie kindje een verblijfsvergunning krijgen. Nou heb ik er niet heel veel verstand van, maar van een kindje kun je toch geen inkomen eisen?

Persoonlijk denk ik dat je hier niet zelf gaat uitkomen en een advocaat in de hand moet nemen.

--------------------
26-10-2006 getrouwd
01-05-2007 ik ingeschreven Duitsland
28-04-2008 partner ingeschreven in Duitsland
28-05-2008 5-jaren kaart

Verborgen Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Mork
Moderator
Moderator

Partner:
thailand.gif

Geplaatst: vr 28 nov, 2008 18:43 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Help wie weet hier meer over?
Sinds begin september dit jaar ben ik naar Duitsland verhuisd met mijn man en onze 2 kinderen. Mijn man verbleef in Nl
legaal met zo een roze sticker in paspoort. Alle papieren ingeleverd bij auslanderamt in Emden en mijn echtgenoot mocht
inschrijven, maar nu komt die medewerker van auslanderamt met het verhaal dat ik te weinig inkomen heb voor mijn gezin
(1505 euro netto per maand, werk in NL) en hij de zekerheid niet heeft dat ik sociale hilfe aanvraag in Duitsland. DIt
is de reden voor het niet geven van verblijfsvergunning en mijn man's paspoort verloopt in februari en om een nieuwe aan te vragen bij Bosnische ambassade in DE heeft hij een geldig verblijfvergunning nodig. Wat moet ik doen? advocaat??!! Angryfire

Inderdaad zou je dan een advokaat nodig hebben die eerst met auslander moet praten met de EU regel erbij, komen ze erniet uit dan zal de advokaat moeten procederen om de gemeente daar te pressen.

--------------------
Berichten door mij geplaatst zijn op persoonlijke titel, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

Doneer nu ! om SBP te ondersteunen

mevlida

Partner:
bosnia_herzegovina.gif

Vissen Aap

Geplaatst: vr 28 nov, 2008 22:17 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Ik denk ook dat ik zelf met heer de X van auslanderamt in Emden niet uitkom, heb ik kontakt gezocht met een advocate in Emden. Volgende week heb ik een afspraak. Vanaf de eerste dag dat ik bij hem kwam was hij erg onaardig
tegen mij; steeds maar zeggen dat hij wist dat ik daar kwam om die verblijfsvergunning omdat het in NL niet lukte, ik deed
alsof ik het niet begreep maar dat had hij door. Nou ik hoop dat ik iets tot januari kan regelen zodat ik terug kan
naar Nederland en mijn oudste zoon als hij in januari 4 wordt in NL naar school kan.

Maryamu

Partner:
cameroon.gif

Geplaatst: vr 28 nov, 2008 22:20 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

steeds maar zeggen dat hij wist dat ik daar kwam om die verblijfsvergunning omdat het in NL niet lukte

En wat dan nog? Je doet niks wat niet mag. Ik hoop dat je advocaat dat duidelijk kan maken.

Aangemeld Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
mevlida

Partner:
bosnia_herzegovina.gif

Vissen Aap

Geplaatst: vr 28 nov, 2008 22:27 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Je hebt gelijk, ik maak alleen gebruik van mijn rechten maar goed als je toekomst ervan af hangt dan
durf je ook niet veel te zeggen want dan denk je het kan verkeerd uitvallen. Ik ga er ook niet meer heen ik laat het aan
advokaat over. Het is alleen zo frustrerend dat ze in DE ook gaan discrimineren wat het inkomen betreft, iemand met een
modaal inkomen kan op deze manier dus nooit met zijn partner (gezin) normaal leven leiden en dan bedoel ik werken en
vrij reizen. Maar goed, het blijft op afwachten en heel veel geduld.

mevlida

Partner:
bosnia_herzegovina.gif

Vissen Aap

Geplaatst: wo 04 feb, 2009 00:04 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Beste mensen,
Ik ben er nog steeds bezig met de aufenthalt in Emden. Mijn advokaat had in december 4 maal de auslanderamt geschreven maar kreeg niets van hen terug als antwoord. Vorige week gaf ze hun 1 week de tijd te reageren anders ging het via rechtbank. De heer de X had telefonisch gereageerd en mijn advokaat beloofd dat we aufenthalt krijgen als ik
kon bewijzen dat ik in december 1564e netto verdiende. Gelukkig was er in december 1672e op mijn loonstrookje dus die via advokaat bij auslanderamt bezorgd. Nu heb ik een beetje hoop, ik ga ervan uit dat ze niet steeds wat anders tegen
de advokaat kunnen zeggen als in begin tegen mij. Het is mijn advokaat ook verteld dat ik mijn aufenthalt per post ontvang
en mijn man die bij auslanderamt kan ophalen. Dus ik hoop dat het beetje opschiet want mijn man zijn paspoort verloopt ook volgende week en zonder aufenthalt kan hij zijn paspoort niet verlengen.

habibi47

Leeftijd: 49
Partner:
egypt.gif

Geplaatst: wo 04 feb, 2009 00:38 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Maar ze stellen toch altijd een minimumbestaansniveau en dat was 400 p.p ofzo? Dus voor 2 personen 800 en ik meen eens een keer gelezen te hebben dat het met 1 kindje erbij op 1200 euro lag. Misschien dat het daar aan zou kunnen liggen?

Hier schiet ik even helemaal van in de stress!!!!! Ik wil straks ook de DL route doen dat zou dus betekenen dat ik met mijn 2ling alleen al moet voldoen aan ruim 1200 euro pm???
Als Ahmed daarbij komt is dat 1600 euro??

--------------------
nooit gedacht en toch gebeurd...
15-07-2009 getrouwd in Cairo
11-01-2010 verhuisd naar Gronau
09-02-2010 aanvraag ingediend D-visum
11-04-2010 D-visum afgewezen

Niet aangemeld Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage van de gebruiker MSN Messenger
Berichten van afgelopen:  
Plaats nieuw bericht Plaats een reactie
Vorige onderwerp Email to a Friendprinter-vriendelijke versieLog in om uw privéberichten te bekijken Volgende onderwerp
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet wijzigen
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in opiniepeilingen
U kunt geen gebeurtenissen toevoegen in dit forum
U heeft geen toestemming om bijlagen toe te voegen in dit forum
U heeft geen toestemming om bestanden te downloaden uit dit forum