| Auteur |
Bericht |
paulo rossi

Partner:

|
 |
Geplaatst: di 02 feb, 2010 15:39 |
  |
Onderwerp:
DLD route en uitzendwerk |
|
|
Wie heeft er ervaring met de DLD route als je uitzendwerk doet. Ik heb zelf twee uitzendbanen van 20 uur en verdien daarmee redelijk modaal (rond de 2000 netto). Die contractjes van het uitzendbureau zijn echter op een periode van drie maanden gezet (in de praktijk kan dat makkelijk langer worden). Zou dat problemen opleveren?
Ik hoor namelijk weleens dat je in DLD moet kunnen aantonen dat je 'duurzaam' inkomen moet hebben. Dan zouden ze die contractjes van het uitzendbureau misschien niet als 'duurzaam'kunnen beschouwen. Of hoef je in principe alleen loonstrookjes in te leveren en[/b] die contractjes helemaal niet te laten zien? |
|
|
|
|
|
Jean_Luc

Partner:

|
|
paulo rossi

Partner:

|
 |
Geplaatst: zo 07 feb, 2010 13:33 |
  |
Onderwerp:
Re: DLD route en uitzendwerk |
|
|
Je hebt gelijk, weinig zekerheid met uitzendwerk. Op zich ben ik niet zo bang dat ze me er snel uitgooien. Bij het ene baantje krijg ik een interne opleiding van twee maanden, bij het andere baantje gaan ze flink uitbreiden.
Voor zover ik weet mogen ze op deze gronden (dat je je inkomsten uit uitzendwerk haalt) ook geen visum afwijzen, maar ik ben wel erg benieuwd hoe de praktijkervaringen van anderen hiermee zijn. |
|
|
|
|
|
houvanjou

Partner:

|
 |
Geplaatst: wo 10 feb, 2010 22:32 |
  |
Onderwerp:
|
|
Dit zou ik ook graag willen weten.
Ik zit precies in hetzelfde schuitje als jij. Geen vaste contract via uitzendbureau, maar ik ben er wel zeker van dat ze mij niet binnenkort gaan ontslaan of iets dergelijks.
Ik wil binnenkort beginnen met de Duitsland route en ik ben ook bang dat op grond hiervan de visum wordt afgewezen.
Iemand verder hier ervaring mee? |
-------------------- - 11 dec 2009 Married!
- 6 mei 2010Aufenthaltskarte ontv.
- 1 juli 2010 aanvraag D-visum
- 1 sept gemeld bij Kreis Borken
- 1 sept VISUM geaccepteerd door Duitse Ambassade te Rabat!!!! |
|
|
|
paulo rossi

Partner:

|
 |
Geplaatst: wo 17 feb, 2010 17:48 |
  |
Onderwerp:
|
|
@houvanjou
Volgens mij mogen ze je visum daar niet op afwijzen, dat weet ik bijna zeker. Toch was ook ik erg benieuwd naar de praktijkervaringen. Dat er geen reacties komen kan betekenen dat niemand de DLD route met uitzendwerk heeft gedaan, dat is op zich dan niet echt geruststellend....
Ik ga de aanvraag waarschijnlijk begin/half april, ik wil je best op de hoogte houden. Misschien dat jij de aanvraag eerder gaat doen, dan zou ik ook graag jouw ervaringen horen.
In ieder geval succes |
|
|
|
|
|
houvanjou

Partner:

|
 |
Geplaatst: wo 17 feb, 2010 23:53 |
  |
Onderwerp:
|
|
Hoi Paulo Rossi
Ja inderdaad! Jammer dat niemand reageert..
Mijn bp heeft volgende week de inburgeringstoets. Hopelijk haalt hij het ook meteen! Als hij de toets heeft gehaald wil ik me meteen inschrijven in Duitsland. Ik doe de aanvraag dus denk ik ook eerder dan jij..
Ik ben nog wel aan het twijfelen in welke stad ik me ga inschrijven. Ik ben bang dat ik net bij de verkeerde gemeente terecht kom, dat ze moeilijk gaan doen. Daar heb ik ECHT geen zin in ..
Waar ga jij je inschrijven?
Ik houd je sowieso op de hoogte van hoe en wat!
Groetjes! |
|
|
|
Muska

Leeftijd: 23 Partner:

|
 |
Geplaatst: do 18 feb, 2010 16:02 |
  |
Onderwerp:
|
|
|
|
Maar wrm doet hij inburgeringstoets als je jezelf in DLD gaat inschrijven..? |
-------------------- 08/08 Getrouwd
25/02 Aanvraag ingediend in Afg
02/03 Aanvraag goedgekeurd door Kleve |
|
|
|
houvanjou

Partner:

|
|
*Sunny*

Partner:

|
 |
Geplaatst: vr 19 feb, 2010 20:56 |
  |
Onderwerp:
|
|
Na mijn weten is de inburgeringstoets NIET verplicht. Dit is voor Duitsers die hun bp naar DE halen.
Net zoals in NLD het geval is. Ik weet 100% zeker dat wanneer, jij en je bp tegelijk in DE gaan wonen er geen toets geëist mag worden.
Wat betreft het contract van het uitzendbureau. Als jij 3 maanden een salaris strook (boven 800 euro, indien een gezin rond de 1200 euro) kunt overleggen is dat in orde.
Een contract mag niet worden geëist..!!! Er is hier een arrest over, zie: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62006J0398:NL:HTML
Groetjes...!!! |
|
|
|
|
|
Muska

Leeftijd: 23 Partner:

|
|
paulo rossi

Partner:

|
 |
Geplaatst: za 20 feb, 2010 13:34 |
  |
Onderwerp:
|
|
houvanjouw,
Een inburgering lijkt me inderdaad niet nodig. Je partner hoeft ook geen taaltoets te doen.
Zorg dat je een inschrijvingsbewijs in DLD hebt, je partner een ziektekostenverzekering heeft (AOK), loonstrookjes en dan de 'standaard'papieren zoals ID, geboorteaktes, huwelijksakte ed. Daarmee moet je een heel eind komen.
Je vroeg ook nog waar je je het beste kunt inschrijven. In principe hoort dat natuurlijk niet uit te maken, ik hoor wel dat Kleve redelijk snel en duidelijk is. Ik woon zelf ook al in Kreis Kleve.
Bedankt voor je info Sunny, nu maar hopen dat ze in de praktijk ook geen problemen maken over uitzendwerk......recht hebben is een ding , maar recht krijgen is vaak een andere zaak, om er maar eens een cliche uit te gooien. |
|
|
|
|
|
houvanjou

Partner:

|
 |
Geplaatst: za 20 feb, 2010 22:59 |
  |
Onderwerp:
|
|
Pfff, als ik dit had geweten...
Hij heeft in ieder geval binnenkort de toets. Als hij het haalt is het mooi meegenomen natuurlijk. Mocht hij het niet halen, dan gaan we alsnog de aanvraag doen zonder een inburgeringstoets.
Hetgene wat erg jammer is, is dat niet alle gemeentes/vreemdelingenpolities en alle andere instanties waar je mee te maken hebt, niet altijd op de hoogte zijn van alle EU-rechten die er zijn. Dat is soms zo lastig!
Kleve, daar hoor ik inderdaad positieve reacties over. Ik woon er 2 uur vandaan en het is lastig om op en neer te reizen. Echt jammer.. anders had ik zeker die stad gekozen!
Ik moet een juiste stad kiezen wat een beetje in het noorden van Duitsland ligt. Ik ben er nog steeds niet over uit welke het nou wordt...
Trouwens, over die verzekering.. Moet ik vooraf, dus voor de aanvraag, voor hem al een verzekering afsluiten bij de AOK, of moet dat als hij hier pas is??
Bedankt voor jullie reacties! |
|
|
|
habibi47

Leeftijd: 49 Partner:

|
 |
Geplaatst: zo 21 feb, 2010 00:00 |
  |
Onderwerp:
|
|
|
Je kunt voor hem nog geen verzekering afsluiten omdat hij nog niet hier is.
Wel kun je bij de AOK vragen of ze hem kunnen verzekeren als hij naar duitsland komt.
Mijn man hoeft straks alleen nog maar langs te komen en zijn handtekening zetten hij is dan meeverzekerd op de familie polis ik had daar geen problemen mee bij de AOK.
Nu heb ik echter nog een vraag en ik hoop dat iemand me helpen kan.
Mijn man heeft nu 2 weken geleden zijn D-visum aangevraagd in Cairo moet ik nu gewoon wachten tot kreis Borken kontakt met mij opneemt voor eventuele extra info of moet ik melden dat mijn man een aanvraag gedaan heeft? |
-------------------- nooit gedacht en toch gebeurd...
15-07-2009 getrouwd in Cairo
11-01-2010 verhuisd naar Gronau
09-02-2010 aanvraag ingediend D-visum
11-04-2010 D-visum afgewezen |
|
|
|
houvanjou

Partner:

|
 |
Geplaatst: zo 21 feb, 2010 00:41 |
  |
Onderwerp:
|
|
Oke , ik dacht al.. Hoe praat je trouwens tegen die Duitsers? Gewoon Duits? Ik kan geen Duits! Hahahaha
Ik wil trouwens ook wel weten hoe het zit als de aanvraag is gedaan door je partner of je dan moet afwachten of wat?,,,
Mag ik vragen in welke stad je woont in Duitsland? |
|
|
|
habibi47

Leeftijd: 49 Partner:

|
 |
Geplaatst: zo 21 feb, 2010 01:14 |
  |
Onderwerp:
|
|
|
Ik woon in Gronau sinds iets meer dan 1 maand nu en het bevalt me goed.
Tja lijkt me wel handig om duits tegen een duitser te praten lol
Mocht jij een antwoord krijgen laat het mij dan ook even weten....en het laatste stukje van het traject pffffff zwaar hoor |
-------------------- nooit gedacht en toch gebeurd...
15-07-2009 getrouwd in Cairo
11-01-2010 verhuisd naar Gronau
09-02-2010 aanvraag ingediend D-visum
11-04-2010 D-visum afgewezen |
|
|
|
|
|