|
|
| Auteur |
Bericht |
Ridge

Leeftijd: 47 Partner:

|
 |
Geplaatst: vr 07 aug, 2009 21:47 |
  |
Onderwerp:
Reisverzekering en ticket in Tunesie of Nederland regelen? |
|
|
Ik heb een vraag, mijn man uit tunesie heeft een toeristenvisum gekregen voor 3 maanden hij wil op 10 okt naar nederland komen. Hoor nu verschillende verhalen of in nederland regelen of in tunesie. Wie kan mij helpen alvast bedankt voor de reactie.
Ridge |
|
|
|
|
|
Jean_Luc

Partner:

|
 |
Geplaatst: vr 07 aug, 2009 22:36 |
  |
Onderwerp:
Re: reisverzekering en vliegticket |
|
|
Een medische reisverzekering die aan de Schengen voorwaarden voldoet kun je bijv. bij OOM Verzekeringen via internet afsluiten. Ik heb hier ook gelezen over AXA.
OOM verzekeringen mailt je de polis via internet, die jij dan op jouw beurt naar je man kunt mailen. Maar je man kan natuurlijk ook, wanneer dat mogelijk is in Tunesie een medische reisverzekering afsluiten die aan de Schengen voorwaarden voldoet. Opgelet e.e.a. is uitgesloten, zie de website.
Maar heeft je man al geen kopietje van polis ingeleverd bij de visumaanvraag? Dat is volgens mijn verplicht.
Ook een vliegticket kun je in Nederland via internet boeken. Maar ook bij het reisbureau bij jou in de plaats waar jij woont kun jij een ticket boeken voor je man. Je kunt zelfs een annuleringsverzekering afsluiten op je man, veel reisbureau's weten dit niet. Adviseer ze de maatschappij te bellen. Maar je man kan natuurlijk ook in Tunesie een ticket boeken. Het ligt er maar aan waar het het goedkoopst is en wat het makkelijkste is voor jullie.
Bedenk dat geld overmaken naar Tunesie ook geld kost en via de bank ook nog een tijdje gaat duren. Is het veilig genoeg om daar in Tunesie met zoveel geld op zak over straat te lopen?
Boek jij in Nederland een e-ticket bij bv KLM, dan moet je man in Tunesie over internet (kunnen) beschikken en een pc met printer. Om het ticket en de boarding-pass uit te printen (Uit printen van een boarding pass is NIET in alle landen mogelijk ivm plaatselijke wetgeving). Jij stuurt hem dan twee codes en via de website van KLM kan hij dan mbv die codes het ticket en de boarding pass uitdraaien.
Maar heeft je man al geen vlucht reserveringsbewijs (= travel itinerary) ingeleverd bij de visum aanvraag en een ticket laten zien bij het ophalen van zijn paspoort met visum?
Zorg dat als hij op reis gaat hij kopietje bij zich heeft van alle documenten die hij tbv de aanvraag heeft ingeleverd. Handig is ook als jij een setje bij je hebt als jij hem gaat ophalen op het vliegveld. Ook als je naar en door andere Schengenlanden
gaat reizen is het handig dat je die kopietjes bij jullie hebben. |
|
|
|
|
|
unicycler

Leeftijd: 29 Partner:

|
 |
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 18:38 |
  |
Onderwerp:
Re: Reisverzekering en ticket in Tunesie of Nederland regele |
|
|
|
Ik haal even een oud topic omhoog. Uit dit verhaal begrijp ik dat de man van Ridge eerst zijn visum heeft gekocht en daarna pas een ticket en reisverzekering gekocht heeft. Hoe kan dit? Je moet de tickets en verzekering toch laten zien als bewijs bij de visumaanvraag? |
-------------------- everything worth having is worth working hard for! |
|
|
|
unicycler

Leeftijd: 29 Partner:

|
 |
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 18:39 |
  |
Onderwerp:
|
|
|
|
Oh, ik zie nu net dat Jean lUc dezelfde vraag stelt in zijn antwoord... |
-------------------- everything worth having is worth working hard for! |
|
|
|
|
|
|
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet wijzigen U mag uw berichten niet verwijderen U mag stemmen in opiniepeilingen U kunt geen gebeurtenissen toevoegen in dit forum U heeft geen toestemming om bijlagen toe te voegen in dit forum U heeft geen toestemming om bestanden te downloaden uit dit forum
|
| |