Voorpagina
Homepage   Forum overzicht   Actieve onderwerpen   Webadvocaat   Immigratiehandboek   Handboek België-route   Questions and comments in English, Civic Integration Act (WIN)   Sección del foro para la gente hispanohablante   Donaties   Disclaimer   Contact   Help   Log in
Plaats nieuw bericht Plaats een reactie
Vorige onderwerp Email to a Friendprinter-vriendelijke versieLog in om uw privéberichten te bekijken Volgende onderwerp
Auteur Bericht
beheer
Webmaster
Webmaster

Partner:
blank.gif

Geplaatst: vr 10 mrt, 2006 00:44 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina
Onderwerp: Bericht Saskia en Vivaldo bij EO Jong

Speaker Saskia en Vivaldo Speaker

De IND kan ons alles afnemen, behalve onze liefde voor elkaar

Vandaag woensdag 15 maart 19.30 op Nederland 1 een uitzending van EO JONG met daarin Saskia en Vivaldo.

Saskia en Vivaldo leren elkaar kennen in een salsaclub in Antwerpen. Voor Saskia is het liefde op het eerste gezicht.

Image
Alleen...er is 1 probleem: Vivaldo is asielzoeker en moet het land uit...

Saskia is op ons forum bekend als chicasas en hun verhaal staat in het zwartboek van partners van asielzoekers
onder de titel Saskia en Vivaldo .

In dezelfde uitzending ook aandacht voor Danielle en Eshan.
Danielle en Eshan zijn inmiddels als een jaar getrouwd maar nog steeds niet blijvend samen,ze zien elkaar slechts 3 keer per jaar.

In JONG vertellen Saskia en Danielle over de strijd om hun geliefde bij zich te houden, de onmogelijke eisen en de dagelijks terugkerende onzekerheid.

EO JONG:
Woensdag 15 maart.
Nederland 1.
aanvang:19.30 uur.

bron:eo.nl

Niet aangemeld Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur mail
oers
Moderator
Moderator

Partner:
blank.gif

Geplaatst: vr 10 mrt, 2006 11:15 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina
Onderwerp: Bericht Re: Saskia en Vivaldo bij EO Jong

Hier nog iet meer over de uitzending van a.s woensdag 15 maart:

Citaat:

‘Verliefd en uit elkaar gerukt’

In deze uitzending leer je Saskia en Daniëlle kennen. Ze hebben beiden een relatie met een uitgeprocedeerde asielzoeker.

Vivaldo (24) moet vluchten voor de oorlog in zijn vaderland Angola en belandt hier als asielzoeker.
In een salsaclub in Antwerpen ontmoet hij de goedlachse Saskia (26) en daar slaat de vonk direct over. Het is liefde op het eerste gezicht.

Daniëlle (24) en Ehsan (21) ontmoetten elkaar in een kerk, nu vijf jaar geleden. De vriendschap die ontstaat, verandert snel in verliefdheid. Ehsan komt uit Iran en kan elk moment het land uitgezet worden. Twee jaar later slaat het noodlot toe: Ehsan moet weg en Daniëlle blijft alleen achter. “Mijn omgeving probeerde me te overtuigen dat ik hem uit mijn hoofd moest zetten,” vertelt Daniëlle, die daadwerkelijk de relatie met Ehsan beëindigt. “Alleen bleef hij maar in mijn gedachten hangen. Ik bleef verliefd en zocht weer contact, al snapte ik ook wel dat onze toekomst erg onzeker zou zijn.”

Saskia reageert bijna hetzelfde: “Wat moet je als je verliefd bent?” Zij en Vivaldo hebben inmiddels drie jaar een relatie en twee kinderen: Tanishaley van drie jaar en Gildo van acht maanden. Momenteel woont Vivaldo nóg in Nederland, dit in tegenstelling tot Ehsan, die in een ander land is ondergedoken. Toch wacht Vivaldo eenzelfde lot. “De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) kan ons alles afnemen, behalve onze liefde voor elkaar,” vertelt Saskia. “Minister Verdonk beloofde dat er geen gezinnen gescheiden worden.
‘In principe niet,’ zei ze er bij en toch hangt ons dit wel boven het hoofd.”

Met een laatste procedure probeert het stel de uitzetting nog wat uit te stellen. “Ik verdien net te weinig om aan de inkomensgrens van € 1380 netto per maand te komen. Verdiende ik iets meer, dan zou Vivaldo in aanmerking kunnen komen voor een MVV (Machtiging tot Voorlopig Verblijf, red.). Maar ook dan moet hij eerst terug naar Angola en weet je nooit zeker of hij nog terug kan komen. De IND vergeet daarnaast dat ik als moeder van twee kinderen niet fulltime kan werken, want dan zie ik ze bijna niet meer.”

Daniëlle en Ehsan zien elkaar maar drie keer per jaar, ergens op een geheim adres in het buitenland. Op valentijnsdag een jaar geleden trouwden ze daar en ondertussen doet Daniëlle er alles aan haar man naar Nederland te halen. Ze heeft een eigen huisje, werkt vier dagen in een kinderdagverblijf en nog één dag per week in een winkel. “Binnenkort krijg ik een vast contract, maar dan nog verdien ik net te weinig om aan de inkomenseis te voldoen. Eerst voldeed ik wel aan die grens, maar sinds kort is het bedrag weer verhoogd en zit ik er net onder.”

Saskia en Daniëlle zitten op de bank bij Jong. Ze vertellen Manuel over hun strijd om hun geliefde bij zich te houden, onmogelijke eisen en de dagelijks terugkerende onzekerheid: Verliefd en uit elkaar gerukt. Allebei willen ze ook aandacht voor het harde asielbeleid. Saskia drukt zich het sterkst uit: “Ik voel me een soort uigeprocedeerde Nederlander, die eigenlijk alleen nog haar eigen land kan ontvluchten. Is dat echt de bedoeling?”
Ze is vooral boos over het feit dat rijke mensen meer kans maken iemand naar ons land te halen en “dat wij – als hecht gezinnetje – niet bij elkaar mogen blijven. Dat is onrechtvaardig!”

De droom van Daniëlle is een groot trouwfeest in Nederland te kunnen houden. “Dan kunnen mijn ouders erbij zijn en kan ik eindelijk de trouwjurk aan die al zo lang aan de kast hangt.”

Saskia en Vivaldo willen ook al jaren trouwen, zo vertelt ze. Helaas werkt de gemeente niet mee en wachten ze al lange tijd op goedkeuring.
Na de tv-opnamen voor Jong kwam eindelijk een mooie bericht: Ze mogen trouwen! “We hebben 10 april als datum geprikt en gaan er een mooi feest van maken.”
Helaas biedt het officiële huwelijk geen garantie voor een verblijfsvergunning. “Dat denkt bijna iedere Nederlander,” stelt Saskia. “Natuurlijk zijn we er heel blij mee, maar het lost ons probleem niet op.”

EO JONG:
Woensdag 15 maart.
Nederland 1.
aanvang:19.30 uur.

bron:eo.nl

--------------------
Ook ons kind heeft recht op 'n gezinsleven in dit land,
al is papa een uitgeprocedeerd asielzoeker !

Verborgen Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Mirjam

Partner:
mauritania.gif

Geplaatst: vr 10 mrt, 2006 12:06 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Ik hoop dat deze uitzending weer ogen zal openen van de mensen die nu nog niet weten hoe de regels er op dit moment voorstaan, en wat daarvan dus werkelijk de gevolgen zijn.
Ik hoop dat er in de uitzending ook aandacht wordt besteed aan de onterechte detentie van Vivaldo die op last van de rechter later werd opgeschort.
Onder het zicht van de kinderen vond er een inval in hun huis plaats, Vivaldo werd uit huis gehaald door een 'delegatie' van de Vreemdelingendienst, en vastgezet voor uitzetting, onterecht gezien het toen lopende traject.
Dossiers worden zorgvuldig, nauwkeurig en volgens vastgestelde procedures behandeld, dat is wat we in de media telkens horen.
Hoe kan het dan dat er enkele weken nadat Vivaldo was vrijgelaten toch weer een 'delegatie' van de Vreemdelingendienst bij hen op de stoep stond om hem op te halen?
Saskia heeft toen alles op alles gezet om dit tegen te houden, en uiteindelijk vertrok dit peleton met de mededeling dat het op een misverstand berustte.
Vreemd genoeg kwam deze delegatie ook nog uit een andere regio.
Zorgvuldig gepland?

Saskia en Vivaldo, tot ziens op 10 april! Ik hoop dat het en mooie dag zal worden...

Compute

--------------------
60 (bij SBP bekende) asielzoek(st)ers met een NL-partner nu de IND-GP-brief, 46 het pasje

Niet aangemeld Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage van de gebruiker
Tmvm

Leeftijd: 34
Partner:
czechrepublic.gif

Geplaatst: vr 10 mrt, 2006 12:21 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Ik hoop het ook, er zijn te veel ogen gesloten.
Harten gebroken
zielen gekraakt
en mensen uit elkaar gerukt
lijkt GVD wel een dictatuur soms

Niet aangemeld Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
aida

Leeftijd: 31
Partner:
albania.gif

Geplaatst: vr 10 mrt, 2006 12:24 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Saskia en Vivaldo, er zijn echt geen woorden voor de onrecht dat jullie en jullie kinderen is aangedaan.

Ik wil jullie in ieder geval heel veel succes en een mooie trouwdag wensen.

maranda

Partner:
albania.gif

Geplaatst: vr 10 mrt, 2006 13:03 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

hey! hallo Saskia en Vivaldo!

precies zitten wij ook in het zelfde schuitje!
het is onbegrijpelijk dat mensen iets dierbaar van jou is kan afpakken!
het is ook ondraagelijk je voelt je verloren en diep in de put zitten...
wij zijn ruim 6 jaar bezig om een MVV te kunnen krijgen, aangezien
dat de regels kont en nu veranderen! wordt het ook steeds moeilijker
om mijn echtgenoot naar nederland te kunnen overhalen aangezien
ook mijn maandelijkse loon te laag is zou ik ook geen kans om mijn
echtgenoot naar nl te kunnen overhalen..dat doet echt zeer als je alles
kwijt raakt je staat echt letterlijk en figuurlijk alleen voor! en als je
ook nog eens kinderen hebt is het voor de vrouw echt moeilijk om alles
op te klaren, zelf voor mij en mijn echtgenoot is het een bellemering
aan kinderen te kunnen beginnen...zelf willen wij graag kids helaas
zullen wij er langer over moeten wachten....het is erg ik gun het ook
echt niemand vreselijk! wij houden moet en dat zal wel moeten als je
echt van elkaar houdt? het moet maar, zoals belgiesche pad is al moeilijk
om te kunnen beginnen! ten eerste zou je een huis moeten hebben
tweede werk etc... moeilijk!

Saskia en Vivaldo..

ik hoop voor jullie dat alles op zijn pootjes komt
en maak er een mooie dag van,en gefeliciteerd!
met jullie huwelijk...
en houd moet erin! geef niets op...

veel liefs en warmte toegewenst...
afz: maranda Dance

--------------------
verboden liefde? ieder mens heeft recht om te leven!!

chicasas

Leeftijd: 30
Partner:
angola.gif

Geplaatst: vr 10 mrt, 2006 23:24 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

hallo allemaaal

ik hoop echt dat aanstaande woensdag veel;mensen gaan kijken.en dat zo veel mensen zien hoe de harde werkelijk hier in nederland is, en dat we het heel moelijk hebben met onze buitenlandsepartners.ik hoop dat we een beetje van al de vooroordelen kunnen wegnemen.

en dat de mensen echt ja echt zien wat ons keer op keer wordt aangedaan, dat ze hun ogen gaan openen , wat een absurd beleid we hier hebben in nederland, dat er mensen en kinderen zoveel pijn wordt aangedaan, en dat onze buitenlander echt van ons houd en niet alleen komt profiteren, dat ze zien dat asielzoekers die hier komen niet alles krijgen, datz e zien dat ze juist helemaal niks mogen en krijgen dat ze dag iin dag uit moeten wachten soms wel vele jaren in onzekerheid moeten leven.en laten we vooral niet vergeten dat ze zien wat onze kinderen allemaal niet wordt aangedaan, en dat ze zien dat we elke dag in angst moeten leven of dat we elke dag onze man of vrouw missen omdat die niet bij ons kan zijn omdat we niet aaan alle eisen kunnen voldoen..

ik ben zelf heel erg benieuwd hoe het programma overkomt, en wat de reacties daarna zullen zijn, maar goed we zien wel, ik hoop dat ik iets positiefs heb kunnen doen voorr alle mensen met een buitenlandse partner, ik heb het niet alleen voor mijn eigen gedaan .

saskia

ronald de

Partner:
nigeria.gif

Geplaatst: za 11 mrt, 2006 14:03 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

In wat een leuk land wonen we toch !!!!!!!!!!!!!!!!! Kopstoter Kopstoter Kopstoter

Laat nederland de tering krijgen en ga weg hier Belgiesmiley Belgiesmiley

KUT LAND MET EEN KLOTE REGERING.

--------------------
Ik voel me belazerd in dit ... land

Rubellina

Leeftijd: 60
Partner:
dominicanrep.gif

Geplaatst: zo 12 mrt, 2006 00:16 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

ronald de schreef (Bekijk bericht):
In wat een leuk land wonen we toch !!!!!!!!!!!!!!!!! Kopstoter Kopstoter Kopstoter

Laat nederland de xxxxxx krijgen en ga weg hier Belgiesmiley Belgiesmiley

XXX LAND MET EEN XXXXX REGERING.

Zo Ronald, dat is eruit! Ben je nu opgelucht?

Of is dit jouw dagelijkse taalgebruik? Lijkt me niet erg geschikt voor dit forum ...

Groetjes van Rubellina

--------------------
Sinds 3 april 2009 heel drukke 'mama' van 2 Dominicaantjes; dat is weer een stap dichter bij mijn compleet gezin

dohavik

Leeftijd: 33
Partner:
mexico.gif

Geplaatst: zo 12 mrt, 2006 00:30 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina
Onderwerp: Bericht

Ronald brengt de emoties die het Nederlandse vreemdelingenbeleid ten aanzien van buitenlandse partners teweeg brengt onder velen van ons, heel goed onder woorden.
Daar de woorden gecensureerd zijn door Ronald zelf, zie ik niet in waarom het niet zou passen binnen dit forum.
Gave emoticons Ronald.
Groetjes van Donald.

Rubellina

Partner:
dominicanrep.gif

Geplaatst: zo 12 mrt, 2006 03:17 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Foutje Ronald, de woorden in de quote heb ik weggehaald. Als je nog een berichtje hoger kijkt zie je de originele tekst.

Groeten van Rubellina

--------------------
Sinds 3 april 2009 heel drukke 'mama' van 2 Dominicaantjes; dat is weer een stap dichter bij mijn compleet gezin

Rubellina

Partner:
dominicanrep.gif

Geplaatst: zo 12 mrt, 2006 03:18 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Correctie, niet Ronald maar Donald ...

--------------------

emigrant

Leeftijd: 39
Partner:
ghana.gif

Geplaatst: di 14 mrt, 2006 17:54 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Laat nederland de tering krijgen en ga weg hier

Goed advies Ronald, maar dat is niet voor iedereen zo makkelijk.
Ik ken Saskia niet, maar ik kan me voorstellen dat als je in je eentje voor twee kinderen en voor de financien moet zorgen, je geen tijd hebt om een baan te zoeken in een andere land.

chicasas

Leeftijd: 30
Partner:
angola.gif

Geplaatst: di 14 mrt, 2006 20:52 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

we hebben daar echt wel aangedacht maar zo als all was gezegd met een baby van net 1 en een van 3 jaar wordt eht best moeilijk om 1 2 3 die stap te nemen,wij willen heel graag samen naar bv belgie maar vivaldo heeft geen paspoort we zijn al 1 jaar bezig en er is nog steeds niks .en we zijn al jaren bezig om te kunennn trouwen nu mogen we uiteidelijk 10 april trouwen.natuurlijk is het mischien wel een optie maar dan moet hij eerst zijn paspoort hebben, en zo als ik al zei die stap zet je niet zo gemakkeli9jk hoor, mischien voor mensen die geen kinderen hebben gaat het iets gemakkelijker.

jjking

Partner:
angola.gif

Geplaatst: wo 15 mrt, 2006 10:59 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina
Onderwerp: Bericht

Hallo Saskia, ik ga vanavond zeker kijken. Ik heb mijn vriend ook gezegd dat hij moet kijken. Ik hoop dat hij in het detentiecentrum wel kan ontvangen. Ben erg benieuwd! In de Tros -gids staat al een klein verhaaltje van de presentator, dat hij door al deze verhalen zich schaamt om Nederlander te zijn. Laten we hopen dat er meer mensen zijn die nav jullie verhaal wat humaner worden!

--------------------
Count your blessings not your troubles!

Berichten van afgelopen:  
Plaats nieuw bericht Plaats een reactie
Vorige onderwerp Email to a Friendprinter-vriendelijke versieLog in om uw privéberichten te bekijken Volgende onderwerp
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet wijzigen
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag stemmen in opiniepeilingen
U kunt geen gebeurtenissen toevoegen in dit forum
U heeft geen toestemming om bijlagen toe te voegen in dit forum
U heeft geen toestemming om bestanden te downloaden uit dit forum