Voorpagina
Homepage   Forum overzicht   Actieve onderwerpen   Webadvocaat   Immigratiehandboek   Handboek België-route   Questions and comments in English, Civic Integration Act (WIN)   Sección del foro para la gente hispanohablante   Donaties   Disclaimer   Contact   Help   Log in
Plaats nieuw bericht Plaats een reactie
Vorige onderwerp Email to a Friendprinter-vriendelijke versieLog in om uw privéberichten te bekijken Volgende onderwerp
Auteur Bericht
liefde85

Leeftijd: 25
Partner:
suriname.gif

Geplaatst: do 26 nov, 2009 12:25 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina
Onderwerp: Bericht Re: Beste Belgische gemeente?

Deurne echt een aanrader!

Niet aangemeld Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
ugo33

Leeftijd: 35
Partner:
nigeria.gif

Geplaatst: do 26 nov, 2009 15:14 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Lanaken Maasmechelen? is the best i have just finsh in lanaken, thanks

--------------------
With God all things are posible.

menel

Partner:
tunisia.gif

Geplaatst: do 26 nov, 2009 21:06 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Ik zit nu al een jaartje in Genk echt super hier.
Alles verloopt v;ot en de gemeente afdeling vreemdelingen zaken ja wat zal ik zeggen ze zijn vriendelijk en ze geven je ook direct een bijlage 19 mee en de wijkagent komt binnen de 14 dagen.
Ze hebben ook wel hun eigen regeltjes die ze er op nahouden maar je mag en kan zeker je zegje tegen ze doen daar hebben ze geen schrik van.
Kwa werk moet je het echt hebben van het ziekenhuis of van hasselt daar is voldoende werk.
Genk -Hasselt is maar 10 min rijden en met de bus een 20 tal min.
Huren dat is ook geen probleem hier er staan huizen zat vrij en het is best betaalbaar.
Waar het op neerkomt is dat je hier alles snel voorelkaar krijgt en daar gaat het om.

nyoni

Partner:
southafrica.gif

Geplaatst: do 04 mrt, 2010 18:08 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina
Onderwerp: Bericht

Nou gelukkig lees ik nu ook een positief bericht over genk. In een ander topic las ik net heel negatief, dat ze totaal deden tegenwerken in Genk, dus erg blij te lezen dat het ook goed kan gaan!

--------------------
...Love without Borders...

Dixit

Partner:
belgium.gif

Geplaatst: do 04 mrt, 2010 23:33 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Spijtig, dat Antwerpen er zo'n puinzooi van maakt.
De verbinding Antwerpen Centraal - Den Haag HS is namelijk redelijk goed. Als (!) de trein rijdt, dan is het immers een directe verbinding.

yostea

gemeenschapsonderdaan

Partner:
hong_kong.gif

Geplaatst: do 04 mrt, 2010 23:42 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

yavuzyigit schreef (Bekijk bericht):

En met die reistijd valt het echt reuze mee. Ik denk dat je vanaf Roosendaal maar 30 minuten in de trein hoeft te zittten, en dan ben je al in Den-Haag!

Optimist Wink Van Roosendaal naar Den Haag HS is toch echt 55 minuten:) Vanaf Essen station is het 68 minuten, van deur(Essen)-tot-deur(Den Haag) moet je uitgaan van 90 minuten..

--------------------
5-10-09 angmld bij BE gmnte smn met bp
24-3-10 5jr krt ntvngn
19-5-10 eu toets
3-6-10 pos. eu toets
18-6-10 5 jr NL krt ntvngn

Verborgen Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
yavuzyigit

Partner:
turkey.gif

Geplaatst: vr 05 mrt, 2010 01:57 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

yostea schreef (Bekijk bericht):
yavuzyigit schreef (Bekijk bericht):

En met die reistijd valt het echt reuze mee. Ik denk dat je vanaf Roosendaal maar 30 minuten in de trein hoeft te zittten, en dan ben je al in Den-Haag!

Optimist Wink Van Roosendaal naar Den Haag HS is toch echt 55 minuten:) Vanaf Essen station is het 68 minuten, van deur(Essen)-tot-deur(Den Haag) moet je uitgaan van 90 minuten..

Je kan in de trein ook heerlijk wegdommelen, dan gaat de tijd veel sneller! Tap

--------------------
01/12/08 Mijn mannetje is bij me
09/03/09 Mijn 5-jarenkaart is binnen!
09/07/09 BP's 5-jarenkaart is binnen!

dajanaa

Leeftijd: 22
Partner:
bosnia_herzegovina.gif

Vissen Draak

Geplaatst: vr 05 mrt, 2010 09:22 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Hallo,

Heeft iemand ook ervaring met de gemeente Brasschaat?
Wij hebben wel de bijlage 19 en 19er gekregen meteen en ook de wijkagent was binnen 2 weken.
Maar hoelang zou het duren tot je 5maanden krijgt? Hangt dat van de gemeente af of van Brussel?
Mijn man heeft zich ingeschreven op 3 februari en nog niks gehoord over de 5 maandenkaart.

Groetjes

lemon

Leeftijd: 57
Partner:
thailand.gif

Geplaatst: vr 05 mrt, 2010 11:53 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

dajanaa schreef (Bekijk bericht):
Hallo,

Wij hebben wel de bijlage 19 en 19er gekregen meteen en ook de wijkagent was binnen 2 weken.
Maar hoelang zou het duren tot je 5maanden krijgt? Hangt dat van de gemeente af of van Brussel?
Mijn man heeft zich ingeschreven op 3 februari en nog niks gehoord over de 5 maandenkaart.

Groetjes

Als 19ter al hebt zou ik me niet teveel zorgen maken. Je hebt nu eigenlijk al alle rechten maar bel er eens over op. Wellicht dat je een en ander kunt bespoedigen.

dajanaa

Leeftijd: 22
Partner:
bosnia_herzegovina.gif

Vissen Draak

Geplaatst: vr 05 mrt, 2010 12:24 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

hey bedankt voor je reactie naar waar zou ik moeten bellen dan?

groetjess

yavuzyigit

Partner:
turkey.gif

Geplaatst: vr 05 mrt, 2010 16:45 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

dajanaa schreef (Bekijk bericht):
Hallo,

Groetjes

Als de wijkagent is langsgeweest, stuurt hij een positief advies door naar jullie gemeente. De gemeente moet dan de 5-maandenkaart gaan aanmaken. De een is er wat sneller in dan de ander. Dus een belletje naar je gemeente kan wonderen doen.

--------------------
01/12/08 Mijn mannetje is bij me
09/03/09 Mijn 5-jarenkaart is binnen!
09/07/09 BP's 5-jarenkaart is binnen!

noofa1

Leeftijd: 29
Partner:
blank.gif

Geplaatst: wo 17 mrt, 2010 22:26 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Dank voor alle adviezen! Heeft heel veel voor me opgehelderd!

Mijn BP komt binnenkort (eindelijk! al meer dan 9 maanden bezig!) naar Europa. Het huwelijk is gepland, en we hebben besloten samen in Essen te gaan wonen. Ik ben dus op zoek naar woonruimte. Gaat iemand heel toevallig net in april/mei/juni uit zijn woning? Als het betaalbaar is neem ik 't supergraag over!

En wat is verder de beste manier om te zoeken? De sites check ik al, maar bijv. briefjes ophangen in supermarkten? Via welke weg hebben jullie woonruimte gevonden?

Lijkt me trouwens ook leuk wat mensen in Essen & omgeving te leren kennen. Vooral mensen die in dezelfde situate zitten, met hun BP over de grens.

Hoop van jullie te horen!

Groetjes,
Noofa

Martina091

Leeftijd: 19
Partner:
tunisia.gif

Geplaatst: wo 24 mrt, 2010 20:24 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Wie heeft er ervaring met een gemeente in West Vlaanderen of Oost vlaanderen?

emooo

Partner:
blank.gif

Geplaatst: wo 24 mrt, 2010 20:44 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Gemeente Houthalen is ook super makkelijk.. Heb niet eens een woonstcontrole thuis gehad!! Very Happy
En binnen 3 maanden had ik mijn 5jarenkaart... ( nauw maar hopen dat verder alles ook zo snel en makkelijk zal verlopen)

Wat wel een nadeel is, is dat de gemeente of de mensen die daar werken heel vaak de regeltjes zelf niet zeker weten. Dat kan soms een voordeel zijn en soms een nadeel!..
Verder is het een klein dorpje, wel lekker rustig maar genk centrum is maar 10 min rijden.

noofa1

Leeftijd: 29
Partner:
blank.gif

Geplaatst: ma 29 mrt, 2010 12:37 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Wat zijn trouwens de ervaringen in Brussel? En in Gent? (gehoord dat dat een leuke stad is)
En Antwerpen-Deurne, is dat een plaatsje tegen Antwerpen aan, of is het echt onderdeel van de stad zelf?

Dit weekend de eerste appartementen bekeken in Essen, maar = erg duur, en erg klein plaatsje, dus ik kijk nog even verder naar meerdere mogelijkheden.

Groet!
Noofa

--------------------
Inmiddels getrouwd (in NL) en wonend in Gent, België, met BP, maar wachten nog op officiële inschrijving.

Berichten van afgelopen:  
Plaats nieuw bericht Plaats een reactie
Vorige onderwerp Email to a Friendprinter-vriendelijke versieLog in om uw privéberichten te bekijken Volgende onderwerp
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet wijzigen
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag stemmen in opiniepeilingen
U kunt geen gebeurtenissen toevoegen in dit forum
U heeft geen toestemming om bijlagen toe te voegen in dit forum
U heeft geen toestemming om bestanden te downloaden uit dit forum