Voorpagina
Home   Forum overzicht   Actieve onderwerpen   SBP   Donaties   Contact   Webadvocaat   Immigratiehandboek   Handboek België-route   Questions and comments in English, Civic Integration Act (WIN)   Sección del foro para la gente hispanohablante   Disclaimer   Help   Log in
Plaats nieuw bericht Plaats een reactie
Vorige onderwerp Email to a Friendprinter-vriendelijke versieLog in om uw privéberichten te bekijken Volgende onderwerp
Auteur Bericht
marijesaid

Leeftijd: 23
Partner:
blank.gif

Geplaatst: zo 17 jan, 2010 01:43 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina
Onderwerp: Bericht Inkomenseis Duitsland

Hey,

Ik had een vraagje. Wat is de inkomenseis van Duitsland om iemand uit te nodigen om bij je te komen wonen? Zo'n soort van MVV aan te vragen? Alleen dan voor Duitsland.

Groetjes Marije

Niet aangemeld Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Kosovare

Leeftijd: 26
Partner:
kosovo.gif

Geplaatst: ma 18 jan, 2010 17:26 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina
Onderwerp: Bericht Re: Inkomenseis Duitsland

Dat is ongeveer 900 euro per maand voor twee personen.

Muska

Partner:
afghanistan.gif

Vissen Konijn

Geplaatst: ma 18 jan, 2010 23:16 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina
Onderwerp: Bericht

Mij hebben ze vertel dat als je 1000 of daar boven zit niks te vresen hebt

--------------------
08/08 Getrouwd
25/02 Aanvraag ingediend in Afg
02/03 Aanvraag goedgekeurd door Kleve

marijesaid

Partner:
blank.gif

Geplaatst: di 09 feb, 2010 13:46 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Kosovare bedankt voor je reactie, ik had niet het vakje 'waarschuwen als er gereageerd is' ingeklikt, dus vandaar dat ik zo laat reageer.
Maar is het echt zo hoog.. Of nou ja, vergeleken met NL is het natuurlijk laat, maar voor mij is het hoog, want ik verdien zo rond de 800/850 euro. En dat is niet altijd vast. Confused Nog maar wat erbij zien te vinden dus!
In ieder geval bedankt!!
Groetjes Marije

habibi47

Leeftijd: 49
Partner:
egypt.gif

Geplaatst: di 09 feb, 2010 22:36 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Hallo, ik woon sinds kort in Gronau en je moet een inkomen hebben van rond de 850 euro plus de huur van een woning dus toch een 1200 tot 1250 pm maar....het maakt niet uit hoe je aan je inkomsten komt zolang je het maar aan kunt tonen.
Nee spaargeld wordt niet geaccepteerd maar wel als je bv iemand weet die maandelijks een bedrag stort op je rekening.
Wat je dan met die bijdrage doet is niet belangrijk maar je moet wel aan kunnen tonen dat je hjet maandelijks krijgt

--------------------
nooit gedacht en toch gebeurd...
15-07-2009 getrouwd in Cairo
11-01-2010 verhuisd naar Gronau
09-02-2010 aanvraag ingediend D-visum
11-04-2010 D-visum afgewezen

Niet aangemeld Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage van de gebruiker MSN Messenger
marijesaid

Partner:
blank.gif

Geplaatst: di 09 feb, 2010 22:45 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Hey habibi,
(grappig om dat te zeggen, want in het arabisch betekent dat dus 'my love' of nou ja, officieel dan he, sommige zeggen het ook gewoon zomaar tegen elkaar, maar goed dat zal jij natuurlijk ook wel weten.
Bedankt voor je reactie! Is dit trouwens in elke gemeente hetzelfde? Want ik ga waarschijnlijk in Bad-Bentheim of Kleve wonen. Kheb wel nagedacht over Gronau, maar kan geen huizen vinden daar, en ik weet ook niet of het wel te reizen is naar NL, want ik heb nog werk in de plaats waar ik nu nog woon (omdat we, ik en mijn partner) daarna weer van plan naar NL te gaan verhuizen.
Bedankt alvast voor je reactie!!

Groetjes!

nils

Partner:
philippines.gif

Geplaatst: di 09 feb, 2010 23:33 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Gronau heeft een zeer goede verbinding met de trein. 10 minuten en je bent op Enschede NS.
Bad bentheim kent alleen internationale treinen die niet goedkoop zijn en eens per twee uur gaan.
Dus daar ben je hoofdzakelijk aan de auto gebonden.

En ik vraag waar ze trouwens dat bedrag van 850 euro vandaan halen.
Het niveau van sozialhilfe/bijstand in Nordrhein Westfalen ligt tenslotte op 650 euro+warmmiete woning voor een echtpaar.
Waren jullie met zijn tweeën of hebben jullie ook nog een dochter of zoon?

nils

Partner:
philippines.gif

Geplaatst: wo 10 feb, 2010 00:11 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Dit is trouwens een handige rekentool:
http://www.geldsparen.de/inhalt/rechner/Soziales/Sozialhilferechner.php?openmenue=26&opensub=653

Citaat:
Een invulvoorbeeld voor het berekenen van het bijstandsniveau voor een werkeloos echtpaar zonder kinderen:
1. Ich wohne im Bundesland: Nordrein Westfalen
In meinem Haushalt wohnen noch mit Ausnahme von mir selbst* ... (dus aantal gezinsleden exclusief jezelf)
2 KEIN Kinder bis 6
3. KEIN Kinder von 7 bis 13
4. KEIN Kinder von 14 bis 15
5. KEIN Kinder von 16 bis 17
6. 1 Erwachsene ab 18 (exclusief jezelf, dus 2 personen inclusief jezelf)
---
Geben Sie hier bitte die Kosten für Ihre Unterkunft an: (dus eigenschappen van de woning)

7. Ich wohne in : Gronau (plaats)

8. Wie hoch ist Ihre Miete monatlich? (de kaltmiete)
Euro 300
9. Wie viel Nebenkosten (ohne Heizkosten) zahlen Sie monatlich? (de servicekosten, exclusief gas/water/licht)
Euro 60
10. Wie hoch sind Ihre Heizkosten monatlich? (gas/water/licht, indien dit onderdeel is van de nebenkosten veel het 50/50 in)
Euro 60
11. Wie groß ist Ihre Wohnung? (aantal vierkante meters)
50 sqm
12. Bei uns geschieht die Warmwasserversorgung durch eine Sammelheizung
Ja Nein
---
Besondere Umstände, die einen höheren Bedarf rechtfertigen:

In meinem Haushalt wohnen (einschließlich mir selbst) ... (inclusief jezelf, personen met bijzondere omstandigheden)
13. KEIN Schwangere ab der 13. Woche (zwanger vanaf de dertiende week)
14. KEIN Schwerbehinderte mit Kennzeichen G, die mind. 65 Jahre alt sind (gepensioneerden)
15. KEIN Schwerbehinderte mit Kennz. G, die unter 65 aber erwerbsunfähig sind (arbeidsongeschikten onder 65)
16. KEIN Behinderte, denen Eingliederungshilfe gewährt wird (gehandicapten)
17. KEIN Personen, die einer kostenaufwändigen Ernährung bedürfen (personen onder financieel toezicht, bijv schuldsanering)
---
Weitere besondere Umstände, die einen höheren Bedarf rechtfertigen:

18. Ich bin alleinerziehend (alleenstande ouder met kind(eren) onder 18 jaar)
Ja Nein
---
Geben Sie hier bitte Ihre Einkünfte an:

19. Welches Netto-Einkommen aus Erwerbstätigkeit haben Sie monatlich? (totaal inkomen van jouw en evt. partner)
0 Euro (gezien je wilt bepalen hoeveel bijstand is als je volledig werkeloos bent)
20. Ich erhalte Arbeitslosengeld, -hilfe oder sonstige Leistungen des Arbeitsamtes von wöchentlich
0 Euro (gezien je wilt bepalen hoeveel bijstand is als je volledig werkeloos bent)
21. Wie viele Kinder haben Sie, für die Sie Kindergeld erhalten?
KEINE
22. Ich erhalte monaltliche Unterhaltszahlungen in Höhe von
0 Euro (gezien je wilt bepalen hoeveel bijstand is als je geen ander inkomen hebt)
23. Ich erhalte bereits Wohngeld bzw. einen Lastenzuschuss vom Wohngeldamt monatlich
0 Euro (gezien je wilt bepalen hoeveel bijstand als je geen huurtoeslag ontvangt)
24. Ich habe sonstiges Einkommen von monatlich
0 Euro (gezien je wilt bepalen hoeveel bijstand is als je geen inkomen hebt)
---
Welche Aufwendungen hatten Sie:

25. Beiträge an Berufsverbände: (bijdrage vakbond)
0 Euro monatlich (gezien je werkeloos bent)
---
Geben Sie hier bitte Ihre Aufwendungen für Versicherungen ein: (simpele geval zonder verzekeringen)

26. Ich bin nicht pflicht- oder familienversichert und bezahle Beiträge für eine freiwillige Kranken- und Pflegeversicherung oder zur Alterssicherung von monatlich
0 Euro
27. Ich habe eine privaten Haftpflichtversicherung mit einem jährlichen Beitrag von
0 Euro
28. Ich habe eine Hausratversicherung mit einem jährlichen Beitrag von
0 Euro
29. Ich bezahle Beiträge für weitere berücksichtigungfähige Versicherungen in Höhe von monatlich
0 Euro
---

Resultaat:
Regelsätze für 2 Personen (Nordrhein-Westfalen): 646,00€ (basis bedrag bijstand)
Kosten für Ihre Unterkunft: + 420,00€ (huur)
Sozialhilfe monatlich: 1.066,00 (hoogte bijstand)

Dus de conclusie is 646 euro + warm miete voor een echtpaar zonder kinderen

Citaat:
Een invulvoorbeeld voor het berekenen van het bijstandsniveau voor een werkeloos echtpaar met een kind onder de 6 jaar:
1. Ich wohne im Bundesland: Nordrein Westfalen
In meinem Haushalt wohnen noch mit Ausnahme von mir selbst* ... (dus aantal gezinsleden exclusief jezelf)
2 1 Kinder bis 6
3. KEIN Kinder von 7 bis 13
4. KEIN Kinder von 14 bis 15
5. KEIN Kinder von 16 bis 17
6. 1 Erwachsene ab 18 (exclusief jezelf, dus 2 personen inclusief jezelf)
---
Geben Sie hier bitte die Kosten für Ihre Unterkunft an: (dus eigenschappen van de woning)

7. Ich wohne in : Gronau (plaats)

8. Wie hoch ist Ihre Miete monatlich? (de kaltmiete)
Euro 300
9. Wie viel Nebenkosten (ohne Heizkosten) zahlen Sie monatlich? (de servicekosten, exclusief gas/water/licht)
Euro 60
10. Wie hoch sind Ihre Heizkosten monatlich? (gas/water/licht, indien dit onderdeel is van de nebenkosten veel het 50/50 in)
Euro 60
11. Wie groß ist Ihre Wohnung? (aantal vierkante meters)
50 sqm
12. Bei uns geschieht die Warmwasserversorgung durch eine Sammelheizung
Ja Nein
---
Besondere Umstände, die einen höheren Bedarf rechtfertigen:

In meinem Haushalt wohnen (einschließlich mir selbst) ... (inclusief jezelf, personen met bijzondere omstandigheden)
13. KEIN Schwangere ab der 13. Woche (zwanger vanaf de dertiende week)
14. KEIN Schwerbehinderte mit Kennzeichen G, die mind. 65 Jahre alt sind (gepensioneerden)
15. KEIN Schwerbehinderte mit Kennz. G, die unter 65 aber erwerbsunfähig sind (arbeidsongeschikten onder 65)
16. KEIN Behinderte, denen Eingliederungshilfe gewährt wird (gehandicapten)
17. KEIN Personen, die einer kostenaufwändigen Ernährung bedürfen (personen onder financieel toezicht, bijv schuldsanering)
---
Weitere besondere Umstände, die einen höheren Bedarf rechtfertigen:

18. Ich bin alleinerziehend (alleenstande ouder met kind(eren) onder 18 jaar)
Ja Nein
---
Geben Sie hier bitte Ihre Einkünfte an:

19. Welches Netto-Einkommen aus Erwerbstätigkeit haben Sie monatlich? (totaal inkomen van jouw en evt. partner)
20. Ich erhalte Arbeitslosengeld, -hilfe oder sonstige Leistungen des Arbeitsamtes von wöchentlich
21. Wie viele Kinder haben Sie, für die Sie Kindergeld erhalten?
1 (voor 1 kind ontvang je kinderbijslag)
22. Ich erhalte monaltliche Unterhaltszahlungen in Höhe von
0 Euro (gezien je wilt bepalen hoeveel bijstand is als je geen ander inkomen hebt)
23. Ich erhalte bereits Wohngeld bzw. einen Lastenzuschuss vom Wohngeldamt monatlich
0 Euro (gezien je wilt bepalen hoeveel bijstand als je geen huurtoeslag ontvangt)
24. Ich habe sonstiges Einkommen von monatlich
0 Euro (gezien je wilt bepalen hoeveel bijstand is als je geen inkomen hebt)
---
Welche Aufwendungen hatten Sie:

25. Beiträge an Berufsverbände: (bijdrage vakbond)
0 Euro monatlich (gezien je werkeloos bent)
---
Geben Sie hier bitte Ihre Aufwendungen für Versicherungen ein: (simpele geval zonder verzekeringen)

26. Ich bin nicht pflicht- oder familienversichert und bezahle Beiträge für eine freiwillige Kranken- und Pflegeversicherung oder zur Alterssicherung von monatlich
0 Euro
27. Ich habe eine privaten Haftpflichtversicherung mit einem jährlichen Beitrag von
0 Euro
28. Ich habe eine Hausratversicherung mit einem jährlichen Beitrag von
0 Euro
29. Ich bezahle Beiträge für weitere berücksichtigungfähige Versicherungen in Höhe von monatlich
0 Euro
---

Resultaat:
Regelsätze für 3 Personen (Nordrhein-Westfalen): 826,00€
Kosten für Ihre Unterkunft: + 420,00€
abzgl. anzurechnendes Gesamteinkommen: −173,75€
Sozialhilfe monatlich: 1.072,25€

Dus de conclusie is 826 euro + warm miete - kinderbijslag voor een echtpaar met een kind van 6 jaar.

Dus de conclusie ga na wat het basisbedrag is voor jouw gezinssamenstelling.
Tel hier de warmmiete bij op en dit is waarschijnlijk het inkomsten vereiste.

Let er wel op dat het basisbedrag per Bundesland/Stad kan verschillen!
Dus neem deze bedragen niet vlekkeloos over en gebruik de rekentool.

Daarnaast zijn dit de maximum bedragen die ze mogen eisen volgens richtlijn 2004/38.
Dus het is niet uitgesloten dat je met een lager inkomen dan het bijstandsniveau geen aanspraak op de EU rechten kan maken.

marijesaid

Partner:
blank.gif

Geplaatst: wo 10 feb, 2010 00:48 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Hey Nils,

Bedankt dat je dit voor mij allemaal hebt uitgezocht!! Eindelijk kom je hier een beetje verder mee!
Heel wat gebel en gezoek op internet, maar niks hielp, je werd van het kastje naar de muur gestuurd, maar dit is eindelijk iets! Echt heel erg bedankt!

Groetjes!

Lintjee

Partner:
blank.gif

Geplaatst: wo 10 feb, 2010 12:34 Plaats een reactie Reageer met een quoteNaar de onderkant van de paginaNaar de bovenkant van de pagina

Hoi Kosovare,

Edhe une jam shqiptare Very Happy pom vjen shum mir edhe u gzova se e pash ni shqiptar ne forum. Ik ben ook bezig om de duitslandroute te doen maar eerst moet mijn huwelijk nog geregistreerd worden bij mijn gemeente als het goed is gebeurt dat op 16 feb. Ik ben nu 1 jaar en 3 maanden getrouwd het duurt echt zolang vanuit NL. Nou ben ik vastbesloten dat ik de duitslandroute ga doen!

Mijn eerstee vraag is: Ik wil me in kleve inschrijven welke documenten moet ik allemaal meenemen en moeten ze vertaald zijn in duits ofzo?

Mijn tweede vraag is: Mijn man woont nu nog in kosovo en wil hem naar Duitsland halen. Ik heb ergens gelezen dat je een visum kan sturen vanuit Duitsland, kan iemand aub vertellen hoe dit in z'n gang gaat?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen! Neutral

Berichten van afgelopen:  
Plaats nieuw bericht Plaats een reactie
Vorige onderwerp Email to a Friendprinter-vriendelijke versieLog in om uw privéberichten te bekijken Volgende onderwerp
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet wijzigen
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in opiniepeilingen
U kunt geen gebeurtenissen toevoegen in dit forum
U heeft geen toestemming om bijlagen toe te voegen in dit forum
U heeft geen toestemming om bestanden te downloaden uit dit forum