PDA

Bekijk volledige versie : Vertaling en waardering buitenlandse diploma´s gratis door UWV?

Ferio
31-08-12, 16:33
Beste,

Mijn vriendin heeft informatie gezocht over het vertalen van diploma's en ze is er achter gekomen door op meerdere Russische forums te lezen dat het UWV gratis je buitenlandse diploma kan laten vertalen en waarderen mits je staat ingeschreven als werk zoekende?

Heeft er iemand meer informatie voor mij hierover? Ik heb er namelijk zelf nog nooit van gehoord en als het zo is zullen er wel nadelen aan hangen?

Alvast bedankt (alweer!) :)

Groetjes

Martijn & Alina

andrevg
31-08-12, 16:39
Vergoeding kosten diplomawaardering
Vergoeding kosten diplomawaardering in Nederland
In Nederland krijgt u de kosten van diplomawaardering alleen vergoed als u aan de drie volgende eisen voldoet:

1.U heeft een ZW, WAZ, WAO-uitkering, WIA-uitkering of WAJONG-uitkering in Nederland.

2.U bezit een buitenlands diploma.

3.De diplomawaardering is nodig voor een baan in Nederland.

meer info --> https://www.werk.nl/portal/page/portal/werk_nl/werknemer/meer_weten/kansen_vergroten/tipsvoorallochtonen/internationalediplomawaardering

Mauricio
01-09-12, 11:41
ze is er achter gekomen door op meerdere Russische forums te lezen dat het UWV gratis je buitenlandse diploma kan laten vertalen en waarderen mits je staat ingeschreven als werk zoekende?

Tot november 2011 kon eenieder het bij het UWV laten doen zonder problemen, het was een mooie service.
Daarna hebben ze de eisen opgetrokken - daar kwam ik een paar maanden geleden pas achter - waardoor vrijwel niemand nog in aanmerking komt, zie bericht andrevg :(