PDA

Bekijk volledige versie : Mvv aanvraag bij korte relatie

egjel
27-01-12, 18:01
Beste allemaal, ik bewonder het hoe jullie het op het forum met elkaar omgaan en hoe jullie elkaar blijven steunen en advies geven.

Ik zit met het volgende:

Mijn Turkse partner gaat volgende week een directe mvv-aanvraag doen in Ankara.
Wij voldoen aan alle eisen, d.w.z. ik heb een vast contract en een meer dan voldoende salaris.

Wij zijn echter nog maar kort (anderhalve maand) officieel samen. Wel kennen wij elkaar al bijna zes jaar, vandaar dat we zeker van elkaar zijn en met elkaar verder willen om zo een toekomst op te bouwen.
Vanwege de nieuwe eisen en wetswijzigingen zetten wij nu meteen vaart achter de mvv-aanvraag, daar wij (nog) niet getrouwd zijn en het anders straks niet meer mogelijk voor ons zal zijn een mvv aan te vragen.

Kan iemand mij vertellen of ervaringen delen in hoeverre wij moeilijkheden gaan krijgen in verband met onze korte relatie. Worden er mvv-aanvragen op basis hiervan afgewezen ook al voldoen wij we aan alle gestelde eisen, of kunnen wij buiten de relatie-vragenlijst van de IND nog meer dingen verwachten?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en inzichten.

piris
27-01-12, 19:04
Beste allemaal, ik bewonder het hoe jullie het op het forum met elkaar omgaan en hoe jullie elkaar blijven steunen en advies geven.

Ik zit met het volgende:

Mijn Turkse partner gaat volgende week een directe mvv-aanvraag doen in Ankara.
Wij voldoen aan alle eisen, d.w.z. ik heb een vast contract en een meer dan voldoende salaris.

Wij zijn echter nog maar kort (anderhalve maand) officieel samen. Wel kennen wij elkaar al bijna zes jaar, vandaar dat we zeker van elkaar zijn en met elkaar verder willen om zo een toekomst op te bouwen.
Vanwege de nieuwe eisen en wetswijzigingen zetten wij nu meteen vaart achter de mvv-aanvraag, daar wij (nog) niet getrouwd zijn en het anders straks niet meer mogelijk voor ons zal zijn een mvv aan te vragen.

Kan iemand mij vertellen of ervaringen delen in hoeverre wij moeilijkheden gaan krijgen in verband met onze korte relatie. Worden er mvv-aanvragen op basis hiervan afgewezen ook al voldoen wij we aan alle gestelde eisen, of kunnen wij buiten de relatie-vragenlijst van de IND nog meer dingen verwachten?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en inzichten.

Het IND kan inderdaad de aanvraag afwijzen op het feit dat jullie nog maar relatief "kort" bij elkaar zijn.
( het IND kan dit zien als zijnde een schijnrelatie)
Probeer alsnog meer bewijzen te verzamelen dat jullie elkaar langer kennen.

Hoe meer bewijs van duurzame relatie hoe minder kans dat het afgewezen wordt op schijnrelatie.

hollander in shame
27-01-12, 19:12
Mijn partner lag nog in scheiding toen ik hem ontmoete.

1 maand na de scheiding heb ik een mvv aangevraagd en dat was geen probleem.
Wel die vragenlijst gehad.

Jij hebt het recht op een partner, ongeacht hoelang je iemand kent.
In nederland gaan mensen ook soms samenwonen na een paar weken.

Gewoon aanvraag indienen want je staat in je recht!
succes

piris
27-01-12, 19:52
Mijn partner lag nog in scheiding toen ik hem ontmoete.

1 maand na de scheiding heb ik een mvv aangevraagd en dat was geen probleem.
Wel die vragenlijst gehad.

Jij hebt het recht op een partner, ongeacht hoelang je iemand kent.
In nederland gaan mensen ook soms samenwonen na een paar weken.

Gewoon aanvraag indienen want je staat in je recht!
succes

In je recht staan of je recht krijgen zijn verschillende dingen.

Het zal niet de eerste keer zijn dat een advies aanvraag negatief beoordeelt wordt op het feit dat de relatie niet voldoende is aangetoond.

egjel
13-02-12, 20:46
Ik ga meesturen: Relatievragenlijst, we kennen elkaar al bijna 6 jaar, hebben elkaar in 2010 nog gezien, heb vliegtickets van december, aankomende week en nog een voor april, foto's en een (selectie) van onze chatgeschiedenis vanaf september..

Ik heb er inmiddels werkelijk waar slapeloze nachten van.. Wat denken jullie? Zou bovenstaande voldoende zijn?

piris
13-02-12, 20:53
Ik ga meesturen: Relatievragenlijst, we kennen elkaar al bijna 6 jaar, hebben elkaar in 2010 nog gezien, heb vliegtickets van december, aankomende week en nog een voor april, foto's en een (selectie) van onze chatgeschiedenis vanaf september..

Ik heb er inmiddels werkelijk waar slapeloze nachten van.. Wat denken jullie? Zou bovenstaande voldoende zijn?

Dit moet volgens mij wel voldoende zijn

egjel
13-02-12, 20:57
Dankje Piris, je hebt me een beetje gerustgesteld, aangezien jij hier zo'n beetje de grootste vraagbaak bent.. ;)

piris
13-02-12, 21:53
Dankje Piris, je hebt me een beetje gerustgesteld, aangezien jij hier zo'n beetje de grootste vraagbaak bent.. ;)

Valt wel mee hoor, er zijn er nog vele op dit forum die anderen graag willen helpen

chicabianca
14-02-12, 09:13
heb je misschien ook foto's van jou met zijn familie, van enkele jaren geleden, of foto's waar jullie samen op staan toen je elkaar wel kende, maar nog geen relatie had. Dat zal zeker helpen om aan te tonen dat jullie elkaar niet pas ontmoet hebben.

egjel
14-02-12, 11:47
heb je misschien ook foto's van jou met zijn familie, van enkele jaren geleden, of foto's waar jullie samen op staan toen je elkaar wel kende, maar nog geen relatie had. Dat zal zeker helpen om aan te tonen dat jullie elkaar niet pas ontmoet hebben.

Nee, die foto's zijn er helaas niet.. Als ik alles van te voren geweten had....

egjel
14-02-12, 12:05
Ach, ik stuur een selectie van een half jaar aan chatberichten mee.. Dat moet toch genoeg zijn...