PDA

Bekijk volledige versie : 2 keer tegelijk getrouwd

jay-jay11
07-12-11, 22:15
Hallo,

Ik heb een vraag:
Ik ben nog steeds in engeland getrouwd en nu ook in nederland getrouwd.

is dat een probleem of kan dat gewoon?
hellup
alvast bedankt?

henk1948
07-12-11, 22:39
Hallo,

Ik heb een vraag:

?

Wat denk je zelf?
Wikipedia zegt:

Degene die een huwelijk (http://www.buitenlandsepartner.nl/wiki/Huwelijk) aangaat en verzwijgt reeds getrouwd te zijn, kan in Nederland een gevangenisstraf (http://www.buitenlandsepartner.nl/wiki/Gevangenisstraf) krijgen van maximaal 6 jaar. Als de nieuwe partner er wel van weet, is deze mede strafbaar met een gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaar. Als de nieuwe partner te goeder trouw is, wordt deze niet gestraft (door de rechterlijke macht).

piris
08-12-11, 07:43
Hallo,

Ik heb een vraag:

hellup
alvast bedankt?

In feite ben je nu een bigamist, ik wist dat het strafbaar was...maar 6 jaar gevangenis straf wist ik niet. ( thanks Henk voor deze info)

Ik vraag me af hoe je dubbel getrouwd kunt zijn?.
Diende je geen ongehuwdverklaring te overleggen tijdens de ondertrouw aanvraag en de inschrijving van het tweede huwelijk?
Volgens mij ben je verplicht om je huwelijk in te schrijven in het GBA.

Maryamu
08-12-11, 09:18
Wat een raar verhaal. Vooral wegens de reden die piris zegt, je hebt toch een ongehuwdheidsverklaring nodig? En inschrijven van het huwleijk is inderdaad verplicht.

Sabrina Isabella
08-12-11, 10:53
Wat een raar verhaal. Vooral wegens de reden die piris zegt, je hebt toch een ongehuwdheidsverklaring nodig? En inschrijven van het huwleijk is inderdaad verplicht.

Ik probeer in te denken hoe dit "raadsel" had kunnen gebeuren..
In UK getrouwd en geregistreerd in NL.. Vervolgens in Nederland gescheiden en niet doorgegeven aan UK..
Dan komt er "gescheiden" op uittreksel GBA in NL.. en waarschijnlijk toen weer getrouwd in NL..?? :p

als je steeds een bp zou hebben kan het dan eindelooos doorgaan..!?

piris
08-12-11, 11:39
Ik probeer in te denken hoe dit "raadsel" had kunnen gebeuren..
In UK getrouwd en geregistreerd in NL.. Vervolgens in Nederland gescheiden en niet doorgegeven aan UK..
Dan komt er "gescheiden" op uittreksel GBA in NL.. en waarschijnlijk toen weer getrouwd in NL..?? :p

als je steeds een bp zou hebben kan het dan eindelooos doorgaan..!?

Dit is een mogelijkheid inderdaad.

Maar we hebben niet veel informatie verkrijgen van jay2 betreft het gebeuren van deze huwelijken.
Feit blijft dat er twee geregistreerde huwelijken hebben plaatst gevonden, dit kan vervelende consequenties opleveren.

Je kunt je ook nog afvragen of er getrouwd is met twee verschillende partners of getrouwd ( in twee landen) met dezelfde partner. ( hoewel het laatste onwaarschijnlijk is)

Mausie
08-12-11, 22:47
Al brengt het geen wettelijke problemen met zich mee is het alsnog verwerpelijk.

Anders doe je er wat aan? Ga scheiden van een van je partners?
Dat jij deze vraag stelt doet mij vermoeden dat jij eerder wil weten of jij hier mee weg komt dan dat jij naar een uitweg zoekt.
Weten beide partners dat jij je in twee huwelijken bevindt?

Goed bezig

jay-jay11
12-01-12, 09:36
Halllo,
'bedankt voor alle reacties
Ik moet vertellen dat ik best geschokt ben van alle antwoorden.
Vooralsnog om het duidelijker te maken.
Ik ben in 2008 in Engelang getrouwd, mijn vrouw in de UK kreeg een document om te werken en te wonen.
want zij is van een ander land en in de UK gaan wonen. vervolgens wilde ik van haar scheiden maar dat wilde ze niet.
Ik ben terug naar Nederland gegaan en in 2010 met mijn huidige vrouw getrouwd
Tot heden krijg ik het niet voor elkaar van die vrouw in de UK te scheiden ze wilt het niet en ze is moeilijk te bereiken.
beide vrouwen zijn op de hoogte.
Ik weet niet wat ik moet doen????

Sabrina Isabella
12-01-12, 10:04
Hoi jay-jay,
Je hoeft niet van de reacties te schrikken, we waren slechts aan het gissen hoe jij in deze situatie terecht bent gekomen.
Wat ik begrijp uit jou verhaal heb je je huwelijk in UK niet geregistreerd in Nederland bij GBA. (anders had je niet opnieuw kunnen trouwen)
Als je destijds je huwelijk wel in NL had geregistreerd, was het makkelijker geweest om te scheiden.
Ik weet niet zeker 'mensen verbeter het als ik fout zit maar, volgens mij kan je nu het dan ook niet vanuit NL het voor elkaar krijgen.
Misschien beter om alles op alles te zetten en in de UK goede advokaat te nemen.

dutchm123
12-01-12, 10:11
Als je destijds je huwelijk wel in NL had geregistreerd, was het makkelijker geweest om te scheiden.
Ik weet niet zeker 'mensen verbeter het als ik fout zit maar, volgens mij kan je het dan ook niet vanuit NL het voor elkaar krijgen.

Jawel. Als je als Nederlander in het buitenland bent getrouwd en je huwelijk in Nederland laat inschrijven, kun je in Nederland scheiden.

Dat had jay-jay ook moeten doen. Nu is zijn probleem een stuk groter. Ik denk inderdaad dat hij een advocaat in Engeland moet nemen om het daar te regelen.

Sabrina Isabella
12-01-12, 10:12
Jawel. Als je als Nederlander in het buitenland bent getrouwd en je huwelijk in Nederland laat inschrijven, kun je in Nederland scheiden.

Dat had jay-jay ook moeten doen. Nu is zijn probleem een stuk groter. Ik denk inderdaad dat hij een advocaat in Engeland moet nemen om het daar te regelen.

Dat bedoelde ik ook!!! :-P

piris
12-01-12, 13:30
Halllo,
'bedankt voor alle reacties
Ik moet vertellen dat ik best geschokt ben van alle antwoorden.
Vooralsnog om het duidelijker te maken.
Ik ben in 2008 in Engelang getrouwd, mijn vrouw in de UK kreeg een document om te werken en te wonen.
want zij is van een ander land en in de UK gaan wonen. vervolgens wilde ik van haar scheiden maar dat wilde ze niet.
Ik ben terug naar Nederland gegaan en in 2010 met mijn huidige vrouw getrouwd
Tot heden krijg ik het niet voor elkaar van die vrouw in de UK te scheiden ze wilt het niet en ze is moeilijk te bereiken.
beide vrouwen zijn op de hoogte.
Ik weet niet wat ik moet doen????

jay - Jay

Geen reden om te geschokt te zijn, ze erg waren de antwoorden toch niet?
Precies wat Sabrina zegt was je info wat summier en moesten we gissen wat er nu precies aan de hand was.

Twee keer getrouwd zijn ben je inderdaad strafbaar.

Hierbij sluit ik me aan bij Dutchm, een scheiding is wel te regelen in de UK maar je zit nu in een wat moeilijker situatie , aangezien je tweemaal getrouwd bent.

Zoek een goede echtscheiding advokaat in de UK en probeer daar alles te regelen en vraag eenzijdig de scheiding aan, als aanvoering vraag je de scheiding aan dat het huwelijk ontwricht is.
De advocaat zal dan een brief sturen naar je achtergebleven vrouw, met een simpele berichtgeving dat het huwelijk ontwricht is en dat de scheiding in gang wordt gezet, met of zonder haar toestemming.

(Nu moet ik wel zeggen dat ik niet zeker weet of deze gang van zaken ook in de UK mogelijk is)