PDA

Bekijk volledige versie : Touristenvisum afgewezen! Hoe bezwaar indienen??

samia84
06-09-11, 22:41
Hoi Allemaal,

Vandaag is de toeristenvisum van me schoonmoeder en schoonzusje afgewezen om de volgende redenen:
-Het doel en de omstandigheden van het voorgenomen verblijf zijn onvoldoende aangetoond.
-Uw voornemen om het grondgebied van de lidstaat vˇˇr het verstrijken van het visum te verlaten kon niet worden vastgesteld.

Kan iemand me uitleggen wat dit precies betekent???

Ik had in de uitnodiging aangegeven dat ik ze wil uitnodigen om aanwezig te zijn bij de geboortefeest van me dochter die op 18 augustus 2011 jl. is geboren. Ik had bij de uitnodiging geen bewijs opgestuurd, omdat ze toen nog niet was geboren toen ik alle papieren had opgestuurd. Is dat de reden dat ze de aanvraag hebben afgewezen?
Mijn schoonmoeder was hier vorig jaar geweest voor 1,5 maand en voor mijn schoonzusje is dit de eerste x. Ik dacht eerst dat het is afgewezen i.v.m. vestigingsgevaar van me schoonzusje???

Ik moet nu bezwaar indienen bij de ind in rijswijk, hoeveel tijd neemt het in beslag en wordt er daarna
wel een visum afgegeven. Ik wil heel graag dat ze erbij zijn.

Kan iemand me helpen, prawo misschien heb jij tips/info wat ik het beste kan doen.

Wacht jullie reactie af.

MVG,
Samia

Jean_Luc
06-09-11, 23:12
Jij kunt namens je schoonmoeder en schoonzus een bezwaarschrift indienen bij de IND. Je schoonmoeder en schoonzus moeten je ieder apart schriftelijk machtigen. Deze machtigingen moet je samen met de bezwaarschriften indienen.

Sinds 1 maart 2011 is de uitnodigingsbrief vervangen door het "Bewijs van Garantstelling en of Particuliere Logies Verstrekking".
Het woord ''uitnodiging" wordt ook niet meer genoemd in de IND brochure "Visum voor kort verblijf in Nederland" (laatste 2 edities) als het gaat om een toeristenvisum. Tot 1 maart 2011 mocht nog een formulier "uitnodiging" worden gebruikt.

Beter was het geweest als je schoonmoeder en je schoonzus ieder een brief hadden opgesteld gericht aan de ambassade en ingediend bij de aanvraag waarin ze vertelden wat ze in Nederland kwamen doen en waarom ze zouden teruggaan naar Marokko.

Vandaag is de toeristenvisum van me schoonmoeder en schoonzusje afgewezen om de volgende redenen:
-Het doel en de omstandigheden van het voorgenomen verblijf zijn onvoldoende aangetoond.
-Uw voornemen om het grondgebied van de lidstaat vˇˇr het verstrijken van het visum te verlaten kon niet worden vastgesteld.

Dit betekend waarschijnlijk dat een aantal documenten ontbraken. Als dat zo is had de ambassade je schoonmoeder en schoonzusje daarop moeten wijzen. "Verordening (EG) Nr. 810/2009"

B. DOCUMENTEN AAN DE HAND WAARVAN HET VOORNEMEN VAN DE AANVRAGER OM HET GRONDGEBIED
VAN DE LIDSTATEN TE VERLATEN KAN WORDEN GETOETST
1. reservering van een retour- of rondreisticket; VERPLICHT
2. bewijs van financiŰle middelen in het land van verblijf; KAN OM GEVRAAGD WORDEN ZIE OOK WERKGEVERS VERKLARING
3. bewijs van een dienstverband: bankafschriften; MAAKT WERKGEVERS VERKLARING WATERDICHT
4. eigendomsbewijzen van onroerend goed; NIET VERPLICHT ALLEEN WANNNEER VAN TOEPASSING
5. bewijs van integratie in het land van verblijf: familiebanden SCHOOLVERKLARING KINDEREN VANAF LAGERE SCHOOL / PRIMAIRY SCHOOL WANNEER VAN TOEPASSING ; beroepssituatie. WERKGEVERSVERKLARING

DOCUMENTEN WAARUIT HET DOEL VAN DE REIS BLIJKT
3. voor reizen in het kader van toerisme of met een privÚkarakter:
a) documenten met betrekking tot huisvesting: BEWIJS VAN GARANTSTELLING EN OF PARTICULIERE LOGIES VERSTREKKING (GELEGALISEERD)

Als de vorige visa in een verlopen paspoort van je schoonmoeder staan had ze die mee moeten nemen naar de ambassade dit had kunnen aantonen dat je schoonmoeder zich netjes aan de regeltjes houd.

Het is verstandig volgende keer de nieuwste editie van IND brochure "Visum voor kort verblijf in Nederland" van hun website te downloaden en deze een paar keer goed door te lezen. Blijkbaar is dat niet gebeurd.

samia84
07-09-11, 12:33
Hoi Jean-luc,

Bedankt voor je reactie.

Wij hebben alle documenten netjes opgestuurd, dus begrijp niet zo goed wat er ontbreekt. Ik zelf dacht aan een uitreksel van me dochter als bewijs.
En in de uitnodiging heb ik aangegeven waarom we me schoonmoeder en schoonzusje uitnodigen. Dus begrijp niet dat het is afgewezen. De paspoort waar me schoonmoeder vorig jaar mee is gekomen is niet verlopen, dus ze zagen zelf ook dat ze vorig jaar een visum heeft gehad.

Het enige wat ik niet begrijp, is die machtiging, dus zij moet mij machtigen zodat ik bezwaar kan indienen. En hoe volstaat die machtiging, gewoon een briefje?
Kan ik niet opnieuw visum aanvraag doen i.p.v. helemaal bezwaar indienen wat lange tijd gaat duren. Wil in november het feestje geven is dat haalbaar??

Dit is echt niet leuk!!!

Jean_Luc
07-09-11, 15:57
Hier een weblink naar een onderwerp op deze website met daarin een voorbeeld bezwaarschrift:

http://www.buitenlandsepartner.nl/?p=488517#488517

Hier nog zoiets:
ttp://www.buitenlandsepartner.nl/forum/viewtopic.php?t=41635&postdays=0&postorder=asc&start=0