PDA

Bekijk volledige versie : Belgie route na verlopen toeristenvisum mogelijk

pwjg79
08-06-11, 22:54
Mijn vriendin zit al bijna 90 dagen in NL, is het dan nog mogelijk de Belgie route op te starten en daar te trouwen en vervolgens terug te keren na 6 maanden naar NL met de juiste papieren(MVV?)

Wie heeft ervaring met de belgie route en is het mogelijk daar te trouwen?

Heyzzz
09-06-11, 07:36
het antwoord op het trouwverhaal zal van iemand anders moeten komen ;) maar de EU-route is mogelijk met een verlopen (of zelfs zonder) visum.

draak
09-06-11, 19:01
Wie de België-route wil doen, kan volgens mij beter beginnen met een wettelijke samenwoonst. Als je daar eenmaal woont, kun je altijd nog trouwen, of een keer naar Mexico op en neer om daar te trouwen.

Als je een wettelijke samenwoonst hebt kun je in Nederland niet trouwen (je kunt wel je samenwoonst laten omzetten in een huwelijk, maar zo'n huwelijk wordt niet zonder meer wereldwijd erkend).

niva
09-06-11, 19:34
In Belgie huwen met iemand illegaal is erg erg moeilijk. Meer dan 2 jaar na start is het einde in zicht.

pwjg79
09-06-11, 19:36
Hoe kan dat eigenlijk zonder visum een wettelijke samenwoonst aanvragen, gaan ze daar in Begië niet moeilijk over doen?

pwjg79
09-06-11, 19:39
Dus 2 jaar geleden aangevraagd en nu pas trouwen?

pwjg79
11-06-11, 23:58
Illegaal in Belgie trouwen kan dus niet?

choukren
12-06-11, 09:04
Ja dat kan wel als je maar de juiste papieren hebt ,zoals een paspoort geboorte akte van land herkomst met stempels .
Het is een kwestie van wie de langste adem heeft, of je door zettings vermogen hebt.
Of het je snel lukt dat denk ik niet ,je zult een tijdje in be moeten wonen ben ik bang
Want jullie krijgen een verhoor op schijnhuwelijk ,ik zou dan een goede advocaat in de arm nemen die je hier bij lan steunen.(of dat je eerst zelf je zaken goed voor elkaar hebt )
Goed bewijs van een relatie is erg belangrijk ,tickets ,foto s ,brieven films email contact .

Zorg dat je zelf eerst goed de zaken regels ,woonruimte + verzekering +bank+werkcontract.
Dan heb je kans dat ze jou snel je eu kaart geven, dan is het niet zo lastig meer .
Groetjes

xxsweety
12-06-11, 11:41
ik wil je niet bang maken alleen waarschuwen.
mijn vriend was hier 3 maanden, huisje in belgie gezvonden verhuisd etc en we waren aan t wachten voor de controle samenwoonst mijn vriend zn vusum was 4 weken verlopen en helaas kwam ipv wijkagent dvz hem halen en is nu in zijn eige land. we hebben info gehaald bij onze gemeente en was geen probleem dat zijn visum was verlopen. (dit gevraagd voordat we huurcontract tekende) uiteindelijk was het dus wel een probleem. er zijn er zat waar het wel bij lukt, maar wees op je hoede!!

SBFB
02-11-11, 23:05
Wat kan ik doen. Kan ik mijn vriendin in nl houden tot dat ik een huisje/appertemed gevonden heb. Haar vakantie visum verloopt over 2 weken. Ik ben bang haar kwijt te raken. Wat kunnen we doen.

Nick 9000
12-12-11, 17:16
Nog mensen die erin geslaagd zijn om een attest tot wettelijke samenwoonst te bemachtigen na dat het toeristenvisum vervallen was?
Mijn situatie is de volgende:

We zijn reeds langs geweest bij het bureau voor huwelijken en samenwonen om de aanvraag te doen. Alle documenten zijn ingediend. Nu wachten we op de wijkagent om vast te stellen of mijn vriendin effectief bij mij woont. Nadien moeten we terug naar het bureau voor huwelijk en samenwonen om de documenten te ondertekenen. En daarna naar dienst immigratie om oranje kaart te krijgen. Al die stappen nemen erg veel tijd in beslag. Binnen 10 dagen vervalt haar visum. Kan dit problemen opleveren om de procedure tot een goed eind te brengen? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mona_leena
24-02-12, 14:03
In Belgie huwen met iemand illegaal is erg erg moeilijk. Meer dan 2 jaar na start is het einde in zicht.

Ik en mijn man die illegaal is waren na 1 maand getrouwd.
Bij ons ging het heel vlot. Waarom duurt het bij jou 2 jaar?

juttertje76
25-02-12, 00:00
Zit er ook aan te denken om mijn man met toeristen visum hier naar toe te halen.
Alleen mijn broertje zou dan garrant voor zijn Visum staan omdat ik niet voldoende inkomen heb.
Zouden wij voordat zijn Visum verlopen is naar Belgie verhuizen,zou mijn broertje hier problemen mee kunnen krijgen of niet.
Omdat hij garrant voor mijn man staat.
Of kan ik beter mijn mannetje naar Belgie halen via zijn en mijn dochtertje.
Tenslotte hoorde ik ook verhalen dat vanwege haar mijn mannetje op vakantie kon komen naar een europees land.
Hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.
Zo jammer dat Nederland alles zo moeilijk maakt,maarja het is jammer genoeg niet anders.