PDA

Bekijk volledige versie : Marokko: Nederland geeft geen VOG voor huwelijk

chantal-breda
17-04-11, 12:00
Ik heb een probleem
Ik wil graag trouwen met mijn partner uit Marokko waar ik al 2 jaar mee ga.
Ik heb zelf een uitkering omdat ik niet kan werken vanwege wat omstandigheden.
Nu was ik bij de gemeente voor aanvraag van bewijs van goed gedrag maar die krijg ik niet waarom omdat ze die niet verstrekken voor een huwlijk in Marokko.
Ik Kreeg verder dit ook nog eens in een brief als antwoord

U vraagt hoe u aan een Verklaring Omtrent het Gedrag kunt komen voor een huwelijk in Marokko. De Nederlandse autoriteiten verstrekken echter geen Verklaring Omtrent het Gedrag voor een huwelijk in Marokko.

De autoriteiten van Marokko zijn middels een brief in januari 2009 in kennis gesteld van het feit dat de Nederlandse autoriteiten geen VOG voor een huwelijk in Marokko in behandeling nemen. De Verklaring Omtrent het Gedrag kan niet verstrekt worden. Dit betekent dat u niet kunt voldoen aan de voorwaarden die de autoriteiten van Marokko verbinden aan een huwelijk.
Het is aan de Marokkaanse autoriteiten om deze eis te laten vallen. Niemand in Nederland kan per 1 april 2009 een VOG voor dit doel verkrijgen.

Deze situatie verandert als de Marokkaanse autoriteiten aantonen dat in Marokko de Verklaring Omtrent het Gedrag een wettelijk vereiste is voor het huwelijk. Indien dat is aangetoond wordt de aanvraag wel behandeld. Dit is bekend bij de Marokkaanse autoriteiten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge´nformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wat moet ik nu is er een andere optie dat ik zon bewijs van goed gedrag krijg want marokko zegt ze moeten dat papier hebben ook al krijg ik dit antwoord van nederland daar zitten hun niet meer dus je snapt wel dat ik met een probleem zit.
Ik wil ook graag kinderen maar dat gaat nu niet omdat mijn partner dan niet zijn kind kan erkennen.
Zit in een moeilijke situatie kan iemand mij helpen of info geven
Alvst bedankt

moi_01
17-04-11, 12:39
chantal breda;
Zo'n verklaring heb ik helemaal niet nodig gehad toen ik was getrouwd afgelopen jaar oktober,
ik lees soms dingen waarvan ik denk hoe komen ze hieraan? Het advies dat ik jou kan geven is laat je BP partner navraag doen
daar bij een notaris. Die zal jullie precies laten weten wat je nodig hebt.

lala82
17-04-11, 17:55
Nee hoor het is heel simpel op te lossen. Ga naar het Marokkaans consulaat (rdam) en daar zullen ze je een verklaring afgeven met handtekening en stempel dat Nederland deze verklaringen niet meer mag afgeven vanwege huwelijken. Dit papier is voldoende om te trouwen in marokko.

chantal-breda
17-04-11, 19:14
dank je wel wat fijn om te horen
ga ik gelijk naar marokaanse consulaat en zon verklaring aanvragen

Ameera20
17-04-11, 19:22
Toen ik in Marokko ging trouwen, had ik ook niet een vog verklaring nodig hoor.. Vergeet niet als je naar de Marokkaanse consulaat gaat heb je wel een internationale gba uitreksel nodig. Good luck.

chantal-breda
17-04-11, 20:03
Ja wij hadden navraag gedaan en in marokko zeiden ze we kunnen niet trouwen als ik vog niet heb.
Dus ja ik wist me geen raad meer als ik dit eerder wist waren we allang getrouwd
Het is toch ook geen probleem dat ik een uitkering heb ik kan gewoon me loonspecificatie laten zien toch
Mijn partner zal niet naar ned komen ik ga naar de zomer daar wonen dus bij mij zijn de rollen omgedraaid.

Ameera20
17-04-11, 21:00
Oh wat raar dat ze erom vroegen. En nee hoor, denk niet dat het een probleem is dat je uitkering hebt, want als je gaat trouwen vragen ze niet of je "werkzaam" bent. Je hebt je geboorteakte, ongehuwdverklaring en een dokterbriefje nodig dat je gezond bent, dit laatste geval kan je gewoon in Marokko halen. Ben ook pas in november getrouwd in Marokko. Ik zou toch ff langs de Marokkaanse consulaat gaan en daar al je papieren ophalen om in Marokko te kunnen trouwen Insha'Allah.
En spannend hoor, dat je in Marokko gaat wonen. Ik zou zeggen wens jullie heel veel geluk samen.

chantal-breda
17-04-11, 22:19
Dank jewel ja is zeker spannend ik ben vaak in Marokko op en neer nu al 2 jaar lang ook heel het huis ingericht enzo dat ik toch me eigen plekje heb
Nu is casablanca toch makkelijk om te wonen iedereen is heel vrij en open.
Allen nu nog trouwen dan is alles rond

Happytogether
18-04-11, 13:09
Ik heb hetzelfde.
Enigste wat ik nog nodig heb is een VOG uit Nederland.
Ik heb al zo een attest van de Marokaanse Consulaat te Rotterdam opgehaald.
Is dat zeker voldoende?

Als dat voldoende is kan ik beginnen met een ticket te boeken.

Wil Verbiezen
18-04-11, 13:14
destijds heb ik een VOG gekregen met "administratieve redenen" als doel. Werkgever laten ondertekenen en naar de gemeente ermee. Wat hiervan het exacte belang is geweest te trouwen in Marokko , zal altijd vaag blijven.

lala82
18-04-11, 19:15
@ happytogether. ja hoor dit documentje van het consulaat is zeker weten voldoende. Ik ben zelf afgelopen zomer getrouwd en de rechtbank is er gewoon mee akkoord gegaan. Er staat namelijk letterlijk op vermeld dat de nederlandse overheid dit niet meer afgeeft en het consulaat zet er een stempel op met naam (en in marokko is men gekkkkk op stempels). Dus meer valt er niet te eisen als er vermeld dat dat de nederlandse overheid het niet meer afgeeft. Het is in strijd met grondwet. Het zou anders namelijk betekenen dat mensen geweigerd kunnen worden om te trouwens als zij een strafblad hebben en dus geen VOG krijgen. Vandaar dat het afgeschaft is voor huwelijken.
Maak je geen zorgen, het is echt voldoende.

@Chantal, het is geen probleem als je een uitkering hebt. de nederlandse ambassade wilt je 'loonstroken' hebben voor de documenten die ze je moeten geven (verklaring van nederlanderschap en verklaring ongehuwd zijn/huwelijksbevoegdheid.
De marokkaanse autoriteiten kijken bijna niet naar de 'loonstrook', want ze weten niet wat erop staat, behalve bedragen.
Kortom, neem gewoon van 3 maanden je uitkeringspecificaties mee, dan zit je altijd goed. Waarschijnlijk zal de ambassade er maar 1 willen, maar beter 2 teveel dan te weinig.

ps. zorg er beiden voor dat als je naar de nederlandse ambassade gaat voor je 2 documenten dat je je man zijn papieren ook allemaal meebrengt en ze zijn vertaald (de arabische documenten) naar frans en gelegaliseerd. Anders word je namelijk weggestuurd en moet je een nieuwe afspraak maken.

@ Ameera, bij mij werd toen wel gevraagd naar mijn beroep hoor bij de rechtbank. Niet dat het ook maar iets uitmaakt, want je hoeft helemaal niet werkzaam te zijn, maar het werd wel gevraagd.

chantal-breda
24-04-11, 11:32
Raar eigenlijk ze weten in Marokko dat we vog niet krijgen en toch willen ze er een officieel papier van maar goed .
Ik zou naar het Marokkaans consulaat gaan maar ik had maar 1 dag om alles te regelen want ik had al geboekt om naar Marokko te gaan ben hier nu dus.
Ga over 2 weken naar huis en dan ga ik zon document halen en alle papieren die ik nodig heb.
Wil graag voor de zomertijd trouwen ivm drukte enzo hoe verloopt het precies eigenlijk je gaat naar Rabat en dan je geeft je papieren af en dan wat doen ze dan en moet je terug komen en hoe lang duurt het voor je getrouwd ben.

charif
24-04-11, 22:35
ik ben in julli 2010 getouwd namelijk in marokko. maar ik werd absoluut niet gevraagd om een VOG. Jij kan naar notaris

gaan. en jij krijg alle info omtrent trouwen. En Notaris kan zelf alles voor jou regelen

chantal-breda
25-04-11, 02:28
Ik gA toch voor de zekerheid naar het marokaans consulaat in nederland beter zon brief bij de hand hebben als straks afgewezen te worden of ander gezeur

charif
25-04-11, 12:40
InchaALLAH komt goed met jou. Een VOG is niet erg. Ik denk als jij in MAROKKO bij een notaris zou zijn geweest. had je dit probleemje al opgelost.
Succes in cha ALLAH

chantal-breda
28-05-11, 16:47
Ik heb nu een verklaring van de consulaat maar nu het volgende wat zijn nu de stappen die ik moet nemen om te trouwen.
We moeten naar rabat en waar begin je en waar eindigt het?

meshda
28-05-11, 17:38
Nog niet zo lang geleden ben ik ook in maroko getrouwd en ik kan je wel zeggen ze verzinnen documenten waar je bij staat.

Wat ik van hiervandaan heb meegenomen is
* VOG via mijn werkgever en de brief van het marokkaans consulaat
* huwelijksbevoedheidsverklaring
* uittreksel van je geboorteacte international
* uittreksel van je nationaliteit

De documenten die niet international zij moeten worden vertaald in het arabisch en worden gelegaliseerd.
Voor vertalingen ga je naar de rechtbank samen met de internationale ga je naar binnenlandse zaken en daarna na buitenlandse zaken waar ze worden gelegaliseerd en dan het marokkaans consulaat.

Dit heb ik extra meegenomen om niet voor verrassingen te staan

* een document van de moskee dat ik de shahada hebt afgelegd gestempeld en al
* werkgeversverklaring
* salarisstrook

In marokko
* document ophalen bij de rechtbank dat je geen strafblad hebt in marokko
* een brief dat je aan de rechtbank vraagt te trouwen
* een gezondheidsverklaring van een general arts

chantal-breda
28-05-11, 22:08
ik heb de aktes internationaal waar kan ik ze laten legaliseren dan

lala82
01-06-11, 00:55
buitenlandse zaken zoals Meshda boven beschrijft

madsaitoh
01-06-11, 01:17
Deze documenten heb je niet hoeven te legaliseren?
(bij de rechtbank / Justitie / Buza en Marokkaanse consulaat, dan doel ik vooral op de werkgeversverklaring + loonstrook)

* een document van de moskee dat ik de shahada hebt afgelegd gestempeld en al
* werkgeversverklaring
* salarisstrook

chantal-breda
01-06-11, 20:34
kan ik dat niet in marokko doen mijn salaris strook legaliseren

chantal-breda
24-06-11, 00:14
Kan ik in marokko mijn salaris strook(uitkering) laten legaliseren

madsaitoh
24-06-11, 09:20
In Nederland zou je het bij Buitenlandse Zaken, Justitie en de Rechtbank moeten legaliseren. In Marokko zou je hem bij BuZa kunnen legaliseren,
maar Justitie en Rechtbank in Marokko lijkt me onwaarschijnlijk. Dus mijn guess is nee.

Je zou ook een kantoor van BuZa kunnen bellen in Marokko, om het te na te vragen.

draak
25-06-11, 15:01
Een salarisstrook kun je niet laten legaliseren, het is geen officieel overheidsdocument. Hooguit kun je bij een notaris een gewaarmerkte kopie laten maken en dan die notarisverklaring laten legaliseren. Maar waarom zou je dit document nodig hebben?

meshda
25-06-11, 20:22
Kan ik in marokko mijn salaris strook(uitkering) laten legaliseren

Ik heb mijn salarisstrook gewoon bij het stapeltje gedaan...beetje serieus kijken .....werd gewoon geaccepteerd....

chantal-breda
26-06-11, 22:58
Ok dus even voor de duidelijkheid wat moet er percies gelegliseerd worden ik vertrek dinsdag naar marokko heb alle papieren compleet maar ben niet zeker van wat gelegaliseerd moet worden