PDA

Bekijk volledige versie : Wat is de juiste volgorde terugkeer vanuit EU land?

Stefanos_1984
09-03-11, 20:13
Kan iemand mij vertellen wat de juiste volgorde is van de terugkeer uit Belgie naar Nederland:

1. Uitschrijven
2. Inschrijven Nederlandse gemeente
3. EU toetsing

of

1. EU toetsing
2. Uitschrijven
3. Inschrijven

Ik snap het niet helemaal meer.

n0naatje20
09-03-11, 22:01
EU toetsing kan je pas doen nadat je je hebt ingeschreven in een Nederlandse gemeente.

Je hoeft je niet persé eerst uit te schrijven maar het kan dat de Nederlandse hierom vraagt en dan kan je het beter wel doen. Nadat je je hebt ingeschreven bij een Nederlandse gemeente krijgt je partner een bewijs van bekendmaking en een paar formulieren die je nodig hebt voor het IND. Je maakt telefonisch een afspraak en hierop volgt de EU toetsing.

Stefanos_1984
10-03-11, 08:24
dank je wel.

Is het mogelijk om je apart van elkaar in te schrijven of leidt dit tot problemen bij de IND? Alvast dank.

n0naatje20
10-03-11, 18:16
Je moet je samen tegelijk uit en inschrijven om een verblijfsgat te voorkomen.

Your welcome :thumbup:

lemon
11-03-11, 10:50
Kan iemand mij vertellen wat de juiste volgorde is van de terugkeer uit Belgie naar Nederland:

1. Uitschrijven
2. Inschrijven Nederlandse gemeente
3. EU toetsing

of

1. EU toetsing
2. Uitschrijven
3. Inschrijven

Ik snap het niet helemaal meer.

1) inschrijven in NL.

Als ze een uitschrijvingsbewijs willen zien zeg je ze dat ze dat niet krijgen omdat dit niet verplicht is. Als ze je niet in willen schrijven vraag je naar een superieur eventueel vertel je ze dat je naar een advocaat gaat als ze je niet in willen schrijven zonder uitschrijving. De uitschrijving kun je namelijk beter uitstellen tot je de NL EU kaart hebt. Immers als er iets mis gaat kan je zonder probleem terug. Dus geef ook je EU kaart uit BE niet terug!

2) Je krijgt bij inschrijving voor je BP een bewijs van bekendmaking. Daarmee bel je de IND en maakt een afspraak voor de toetsing.

3) Als je de toetsing goed hebt doorlopen en je BP een verblijfsdocument heeft, schrijf je je uit in BE (of D) De verblijfsdocumenten die je hebt hou je gewoon omdat ze nog een jaar na uitschrijving geldig blijven. dus als NL toch niet leuk is, kun je zo weer terug.

nino7
11-03-11, 11:22
lemon als je de huur in be opzegt ben je toch automatisch uitgeschreven op dat adres?

lemon
11-03-11, 15:14
Nee dat moet je zelf nog doen. huur opzeggen doe je bij de huisbaas, uitschrijven via de gemeente.

nino7
12-03-11, 12:59
Dankje :-o

nino7
12-03-11, 13:55
lemon,
Is het geen fraude om in een gemeente ingeschreven te blijven als de huur aldaar is opgezegd..?

lemon
13-03-11, 11:41
lemon,
Is het geen fraude om in een gemeente ingeschreven te blijven als de huur aldaar is opgezegd..?

waarom? Het staat je vrij om gedurende een periode van 8 maand op 2 plekken ingeschreven te staan. Als je zou willen terugkeren naar BE hoef je niet de hele procedure opnieuw te doen. Het is ook niet mijn bedoeling om te adviseren het maar zo te laten. Nee, zodra je zekerheid hebt schrijf je je uit. En dat is net in overeenstemming met de wet. Als je definitief verhuist moet je je uitschrijven. Weet je het nog niet zeker mag je even weifelen. tot 8 maand.