PDA

Bekijk volledige versie : benodigde documenten terugkeer naar NL

l@dybird
21-02-11, 14:19
Hee hallo iedereen!

Ik heb vandaag de aanvraagset gedownload voor de terugkeer vanuit België naar Nederland. Ik ben me (zoals gewoonlijk) al een tijdje aan het voorbereiden, en de meeste gevraagde documenten zijn geen probleem.

Het enige probleem is het bewijs dat we ook werkelijk samen woonden in België. We hebben geen gezamenlijke bankrekening. En het appartement staat ook op mijn naam. Er zijn wel dingen toegekomen voor hem op ons adres. Zoals een uitnodiging van de gemeente voor een welkomstborrel als nieuwe inwoner. Ook hebben we ons huwelijk in onze Belgische gemeente ingeschreven en daarvoor hebben we een behoorlijk uitgebreid onderzoek en ondervraging gehad ter preventie van een schijnhuwelijk.

Zou dat voldoende zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?

Weet iemand of er nog steeds een vragenlijst ingevuld moet worden bij de IND of dat ze allerlei vragen stellen (die er eigenlijk niet toe doen). Hier waren een tijdje geleden berichten van op het forum.

Gaan ze ook vragen waarom we (terug) naar Nederland willen verhuizen? Niemand kan natuurlijk in de toekomst kijken, maar een paar ervaringen zou fijn zijn :)

Groetjes,

Ladybird

Toensi
21-02-11, 15:02
Heb je geen samenstelling van gezin? Die dingen zijn bij onze gemeente gratis en die kun je altijd aanvragen.

080808
21-02-11, 15:28
Idd samenstelling van gezin vragen. Hebben wij ook gedaan.

Ja ze vragen vaak wel waarom je (terug) naar NL gaat. Zeg dat je heimwee had :D

l@dybird
22-02-11, 16:42
Hahaha! Ja dat zal ik doen.
(is ook wel een beetje zo)