PDA

Bekijk volledige versie : Kind naar Nederland halen

Ronald33
19-12-10, 18:59
Op dit moment ben ik bezig met een aanvraag voor een MVV voor mijn vriendin. Mijn vriendin heeft nog een kind (10 jaar) die sinds 2002 door haar ouders wordt verzorgd en opgevoed. Als het kind het later wil, willen we het kind dan naar Nederland halen.

1. Is er een regel die zegt binnen hoeveel jaar wij het kind naar Nederland moeten halen ??
2. Tot welke leeftijd hoeft hij geen examen te doen ?

Nanook
20-12-10, 11:08
Ronald,

Check eerst de website van de IND, daar staat al het een en ander op. Daar staat ook precies vermeld welke papieren je nodig hebt.

Dan jouw vragen:
1. Voor zover ik weet zijn daar geen regels voor.
2. Indien je de procedure opstart voor zijn 18e verjaardag, hoeft hij geen examen te doen.

Dan nog dit: Indien je de MVV procedure opstart voor je vriendin en haar zoon tegelijkertijd, dan betaal je voor de MVV's € 830 (moeder) en € 188 (zoon). Indien je haar zoon later laat komen, betaal je voor hem ook € 830 omdat dit als een gewone separate aanvraag wordt gezien.
Bovendien, zal hij indien hij gelijk meekomt ook makkelijker en sneller onze taal leren en betere kansen in het onderwijs hebben. Dat is in ieder geval onze ervaring.

Succes.

mekongo
20-12-10, 14:21
Dan nog dit: Indien je de MVV procedure opstart voor je vriendin en haar zoon tegelijkertijd, dan betaal je voor de MVV's € 830 (moeder) en € 188 (zoon). Indien je haar zoon later laat komen, betaal je voor hem ook € 830 omdat dit als een gewone separate aanvraag wordt gezien.

En dat geldt ook voor de 2e VVR van 5 jaar als je vriendin en zoon dat tegelijk doen. Dan gaan kinderen voor gezinstarief en is 52 euro ipv 288.

Ik heb de aanvraag ook tegelijkertijd gedaan voor mijn man + 2 zoons. En ik merk dat ze zich aan elkaar vasthouden qua inburgeren en hun plekje vinden.

Groeten mekongo

C5577
20-12-10, 21:57
Mijn vrouw heeft zojuist haar 5 jaarkaart gehaalt nu willen we ook haar zoon en dochter overlaten komen. We willen eerst haar zoon overlaten komen van 12 en pas later haar dochter van 9. Dat vanwege school want is beter als we haar school laat afmaken voor we haar hier heenhaalt.

Er staat op de site vn IND dat we verklaring van hun vader nodig hebben die daar achterblijft maar wat moet er precies in staan? Kan het gewoon zegmaar op een A4-tje met handtekening of meot het een officiël document zijn? Je weet wel met stempels van advocatgen en ambasades.

ani8271
17-05-11, 16:42
Wat betreft de kosten:dit is terug te lezen op de site van de IND.

Hoe werkt het: verblijf bij pleeg- of adoptieouder(s)

Het aanvragen van een verblijfsvergunning kost geld. Deze kosten worden 'leges' genoemd.

•MVV
De kosten voor de MVV voor verblijf als buitenlands pleegkind zijn: € 331.

De kosten voor de MVV voor verblijf ter adoptie zijn: € 331.

•Verblijfsvergunning
De kosten voor de verblijfsvergunning voor verblijf als buitenlands pleegkind zijn: € 188.

De kosten voor de verblijfsvergunning voor verblijf ter adoptie zijn: € 188.

•Legaliseren
Het legaliseren documenten kost geld. Hoeveel dit kost, verschilt per land. Vraag de autoriteiten in het land van herkomst naar de kosten. De Nederlandse ambassade of het consulaat in het land van herkomst kan extra kosten in rekening brengen (bijvoorbeeld faxkosten).

Zie hier de link: http://www.indklantdienstwijzer.nl/OverviewDetail.aspx?knowledge_id=SubschermAdoptie_ OfPleegkinderenMVV_plichtig&maintab=1

CATman
30-05-11, 22:19
Ik wil de zoon van mijn vrouw overlaten komen naar NL,

Welke formulier moet ik gebruiken?
Formulier voor"verblijf bij ouder(s) als minderjarig kind" of omdat het niet mijn kind is maar het kind van mijn vrouw "verblijf bij pleeg- of adoptieouder(s)"
Bij die laatste heb je veel meer bewijzen nodig zoals: medische verklaring,

bewijsstukken waaruit blijkt dat de ouders of wettelijke vertegenwoordigers ermee van uw pleegkind instemmen dat hij in Nederland gaat wonen,

Kopieën van documenten met betrekking tot de familierechtelijke relatie tussen u en uw pleegkind, zoals een familieboekje.

En nog meer andere dingen. Kan iemand mij hier mee helpen?

appeltje
12-11-13, 13:32
Mijn BP (België-route + Nederlandse/Nigeriaanse nationaliteit) heeft in Nigeria 2 minderjarige kinderen, waarvan de moeder spoorloos is. Hoe kunnen wij naast een geboorteakte met achternaam vader en vaderschapstest bewijs leveren voor de IND dat hij de kinderen mee mag nemen naar Nederland als de moeder spoorloos is?