PDA

Bekijk volledige versie : Schandalig Nederland eist ziekenfonds voor Indonesische

cork18
18-10-10, 15:23
Hallo ik ben nieuw hier .

IK wil mijn vriendin naar Nederland halen voor drie maanden. Nu loop ik tegen allerlei dingen aan
Zij moet werk hebben of inkomsten en een ziekenfonds
Zij komt uit IndonesiŽ. Zoals ieder een weet verdienen zij niks daar dus het is onmogelijk om een ziekenfonds te hebben
Het is gewoon weer bij de beeste af hier in Nederland. Je moet hier Willem Alexander heten dan kan het wel allemaal
schandalig voor woorden

N.oexman

marjamarja
18-10-10, 15:32
Tja, en je bent niet de enige die daar tegen aanloopt. Dat zal je heel gauw zien als je meer op BP rond gaat neuzen.
Maar ik herken de frustratie. Succes, Marja

angelina
18-10-10, 15:40

IK wil mijn vriendin naar nederland halen voor drie maanden nu loop ik tegen allerleidingen aan
zij moet werk hebben of inkomsten en een ziekenfonds
Zij komt uit indonesia zoals ieder een weet verdienen zij niks daar dus het is onmogelijk om een ziekenfonds te hebben
Het is gewoon weer bij de beeste af hier in nederland je moet hier Willem alexander heten dan kan het wel allemaal
schandalig voor woorden

N.oexman

Tenzij jij garant staat dan hoeft je vriendin niet aan te tonen dat ze werk en/of inkomsten heeft en dat ziekenfonds is een ziektekostenverzekering die je zou kunnen afsluiten bij bijv. OOM Verzekeringen of Axa verzekeringen.
Maar zoals Marja al zegt...als je wat rondleest hier op de site zul je zien dat je allerminst de enige of de eerste bent en dat iedereen op deze site te maken heeft met de oneerlijheid van de overheid en van de immigratie diensten.
Ik zou trouwens niet een toeristen visum voor 3 maanden aanvragen als dit je eerste visum aanvraag is want het schijnt dat een eerste visum aanvraag voor gelijk 3 maanden vaak afgewezen wordt...maar goed...je zou het natuurlijk kunnen proberen...wie niet waagt..die niet wint, toch?!

Maar veel succes met de aanvraag.

Blindfold
18-10-10, 15:57
Wees blij dat ze tegen ziektekosten verzekerd moet zijn. Als jij garant zou staan en er gebeurt iets, dan zou het betekenen dat jij dit allemaal terug zou moeten betalen. Zit je neem ik aan ook niet op te wachten.

Maryamu
18-10-10, 16:01
Zij hoeft nu geen ziekenfonds te hebben, maar wel verzekerd zijn voor de tijd dat ze naar NL komt. Die verzekering kun jij voor haar afsluiten.

Dirk van Antwerpen
18-10-10, 16:16

IK wil mijn vriendin naar nederland halen voor drie maanden nu loop ik tegen allerleidingen aan
Zij komt uit indonesia zoals ieder een weet verdienen zij niks daar dus het is onmogelijk om een ziekenfonds te hebben
Het is gewoon weer bij de beeste af hier in nederland je moet hier Willem alexander heten dan kan het wel allemaal
schandalig voor woorden

N.oexman

Tot voor kort was ik ook niet op de hoogte van alle activiteiten van IND/DVZ. Ik dacht dat die zich bezighielden met asielzoekers en mensen zonder papieren.

Tot voor kort dacht ik ook dat enkel ambassades over visa beslisten. Had ook het gevoel van tegen een muur van onbegrip/onkunde te lopen toen ik met DVZ te maken kreeg.

Maar ik moet zeggen dat ze wel correct de regels volgen, en na grondige kennisname van de postings op het forum hier, is er ook een zeker begrip voor hen gegroeid.

Het steekt allemaal wel vrij logisch in elkaar, en uiteindelijk is het de politiek die de regels maakt, niet de IND/DVZ. Het is maar correct dat IND/DVZ de regels volgen, en dat ze niet direct de vrijheid hebben om hier van af te wijken.

Je kan je vriendin heus wel naar hier uitnodigen; maar denk steeds binnen het IND/DVZ kader. En de weigering van een eerste visumaanvraag wegens vestigingsgevaar moet je er wellicht maar bijnemen. Heb hetzelfde meegemaakt, was het geld voor het vliegtuigticket en de reisverzekering ook gewoon kwijt. Deze site helpt je wel verder.

Je moet altijd denken: als niemand misbruik maakte van de toeristenvisa, dan werd er ook nooit ťťn geweigerd...

Jean_Luc
18-10-10, 16:28
Tenzij jij garant staat dan hoeft je vriendin niet aan te tonen dat ze werk en/of inkomsten heeft.

Niet waar !!

De Visumplichtige = visumaanvrager moet altijd aantonen dat ze/hij werk heeft dmv een werkgeversverklaring met daarin opgenomen de verlofsperiode en moet bewijzen dat ze uit dat werk inkomsten geniet bij voorbeeld door bankafschriften. Tenzij zij schoolgaande kinderen heeft die minimaal naar de lagere school gaan.

Geen werk (visumplichtige) = vaak reden voor visumweigering ivm vermoeden vestigingsgevaar.

Als de visumplichtige visumaanvrager NIET beschikt over EUR 35.-- per verblijfsdag in Nederland kan iemand in Nederland garant voor haar staan. (Bijvoorbeeld omdat ze niet genoeg verdiend.)

Maryamu
18-10-10, 16:29
Tot voor kort dacht ik ook dat enkel ambassades over visa beslisten.

In principe beslist de ambassade ook over visa, behalve in gevallen dat ze niet zeker zijn van hun zaak. Dan wordt het doorverwezen naar de IND.

BUBU
18-10-10, 16:57
Werkverklaring isn iet verplicht!! Wij hebben nu derde keer visum en 2x zonder werkgeversverklaring.
Je hebt gewoon geluk of niet.. als je genoeg aantoonbare middelen hebt om te bewijzen dat het terecht
is dat jullie het krijgen en voldoet aan wat er gevraagd wordt heeft iedereen kans...
Aanvraag kost 60 euro, waarom geef je het niet een kans? nee heb je JA kun je (ook) krijgen!

Bij ons eerste 2x afgewezen en toch volhouden, 3e, 4e en 5e keer aanvragen zonder problemen
toegekend, en komt hij binnenkort dus voor de 3e keer naar hier!

Laat je niet op je kop zitten door IND/Ambassade...

Jean_Luc
18-10-10, 16:58
Beste Cork18 & Marjamarja,

Bestudeer de IND brochure "Visum voor Kort Verblijf in Nederland" te downloaden van hun website.

Bestudeer de visumvereisten zoals gesteld door de Ambassade op hun website in het land van jullie BPer.

Succes !!

angelina
18-10-10, 17:03
Tenzij jij garant staat dan hoeft je vriendin niet aan te tonen dat ze werk en/of inkomsten heeft.

Niet waar !!

De Visumplichtige = visumaanvrager moet altijd aantonen dat ze/hij werk heeft dmv een werkgeversverklaring met daarin opgenomen de verlofsperiode en moet bewijzen dat ze uit dat werk inkomsten geniet bij voorbeeld door bankafschriften. Tenzij zij schoolgaande kinderen heeft die minimaal naar de lagere school gaan.

Geen werk (visumplichtige) = vaak reden voor visumweigering ivm vermoeden vestigingsgevaar.

Als de visumplichtige visumaanvrager NIET beschikt over EUR 35.-- per verblijfsdag in Nederland kan iemand in Nederland garant voor haar staan. (Bijvoorbeeld omdat ze niet genoeg verdiend.)

OK...sorry...my mistake...thnx voor de opheldering ;-) ; ik dacht dat het of een garantverklaring was of iemand moet kunnen aantonen Ä34,00 per dag te hebben...weer wat geleerd!

Jean_Luc
18-10-10, 17:05
Werkverklaring isn iet verplicht!! Wij hebben nu derde keer visum en 2x zonder werkgeversverklaring.
Je hebt gewoon geluk of niet.. als je genoeg aantoonbare middelen hebt om te bewijzen dat het terecht
is dat jullie het krijgen en voldoet aan wat er gevraagd wordt heeft iedereen kans...
Aanvraag kost 60 euro, waarom geef je het niet een kans? nee heb je JA kun je (ook) krijgen!

Bij ons eerste 2x afgewezen en toch volhouden, 3e, 4e en 5e keer aanvragen zonder problemen
toegekend, en komt hij binnenkort dus voor de 3e keer naar hier!

Laat je niet op je kop zitten door IND/Ambassade...

Of je doet het in 1 keer goed en betaald 1x 60,-- EUR ipv 120 EUR!! en doet er gewoon een werkgeversverklaring bij.

Ken mensen wiens bezwaar door de IND gegrond was verklaard. Dus alsnog een visum kregen. Netjes zijn teruggekeerd alles volgens de regeltjes hebben gedaan. Bij een nieuwe aanvraag werd op dezelfde gronden als bij de eerste keer een visum geweigerd door de ambassade.

BUBU
18-10-10, 17:09
Als jij garany staat hoeft je partner geen werkgeversverklaring in te dienen!!!
je moet aantonen dat men iets heeft om naar terug te keren.. dat hoeft niet perse werk te zijn?!?

Maargoed dat staat allemaal op site van de IND.. en dat het 2x werd afgewezen was
niet om die rede... en dan nog.. het kostte 120 euro maar we zijn er wel!

Als je het niet probeetr kom je erook niet.. dat is wat ik wilde zeggen...

Jean_Luc
18-10-10, 17:17
In Hoofdstuk 5 van de Brochure Visum voor Kort Verblijf:

Documenten die de terugkeer naar uw eigen land of land
van bestendig verblijf aannemelijk kunnen maken.
Bijvoorbeeld een werkgeversverklaring, inschrijving
schoolgaande kinderen, een eigendomsbewijs eigen
woning en/of overige onroerende goederen.

Bron: http://www.ind.nl/nl/Images/web_IND4022_VVKV_NL_tcm5-598.pdf

Maryamu
18-10-10, 17:18
Het kan per land verschillen, maar je moet inderdaad zoveel mogelijk terugkeerredenen aan proberen te voeren. Dit hoeft niet per se werk te zijn, maar is wel heel handig.
Ik heb zelf in 1x een visum voor een vriend gekregen die eigenlijk geen enkele reden had om terug te keren.

choukren
18-10-10, 17:40

schandalig voor woorden

N.oexman

Ja het is schandalig wat er gebeurd, als iemand verlieft wordt op een persoon buiten nl.
De meeste nl snappen het niet en willen de bp uit het land weg hebben, net zoals Wilders en het Kabinet .

Nu ben je net als vele lotgenoten op deze site ,je komt vele dingen tegen die niet goed zijn.
Vele zaken gaan ook fout bij de ind en dvz ,(Mijn ervaringen ) want ze gooien het snel op Vestigings gevaar enz.
Lees de site goed door en blijf vragen stellen, dan kom je het een heel end.
Hou de moed er in ,want het is mogelijk je bp bij je te krijgen maar je moet het soms ver weg halen .

Groetjes

Road Runner
18-10-10, 17:46
Niet waar !!
Wel waar

Je moet aannemelijk maken dat je terug keert naar land van herkomst! Je hoeft helemaal niet aan te tonen dat je werk hebt met verdienste. Maakt het wel makkelijker maar is zeker geen eis om visum te krijgen. Aantonen kan ook op andere manieren. Er zijn voorbeelden van mensen welke een visum hebben gekregen zonder dat ze werk hadden. Het enige waar ze naar kijken of je ze kan overtuigen dat je terug zult keren. Gr. Road Runner

beheer
18-10-10, 19:10
Bekijk het hier in de laatste versie van de IND brochure voor visum kort verblijf (toeristenvisum)
Met dank aan Jean Luc. :thumbup:

Download http://www.buitenlandsepartner.nl/files/images/pdf16jpg.jpg Visum voor Kort Verblijf in Nederland, IND, oktober 2010 (http://www.buitenlandsepartner.nl/dload.php?action=file&id=437) (147 kB)

Layla
18-10-10, 19:52
Hallo Cork,

Mijn partner komt ook uit Indonesie en net als jij hebben we te maken gehad met toeristenvisa en verzekeringen. Bij hem werd het de eerste keer afgewezen. De tweede keer heb ik er een begeleidende brief bij gedaan met een onderbouwing waarom ze niet bang hoefden te zijn voor vestigingsgevaar. Inmiddels woont mijn vriend al ruim 3 jaar in Nederland (eerst 2 keer toeristenvisum, toen MVV-adviesprocedure).
Voor wat betreft de verzekering, mijn vriend komt uit Lombok, hij heeft de aanvraag voor het toeristenvisum dus gedaan op het consulaat in Bali. Bij het consulaat beneden zit een reisbureau dat tickets in optie boekt (handig zo lang nog niet duidelijk is of het visum wordt afgegeven). Ook kun je via hen een reisverzekering afsluiten, maar dat hoeft pas zodra je weet dat het visum is toegekend.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ze deze service ook kennen bij de ambassade in Jakarta. Daar zit geen reisbureau bij in. Maar ik denk dat ze je ook daar hierin wel kunnen adviseren.

Veel succes met alles!

Layla

nils
18-10-10, 20:16
Ik vind het trouwens wel normaal dat een toerist hier een reisverzekering moet hebben.
Het zorgsysteem is hier al duur genoeg.

Braindead
19-10-10, 00:52
Hallo Cork,

Even op het correcte verhaal van Layla terug te komen.

Als je vriendin van plan is de aanvraag voor de toeristenvisa in Denpasar (Bali) te doen,dan kan ik bevestigen dat de reisburo er nog steeds in het zelfde gebouw zit als de Nederlanse Consulaat.
Mijn vrouw heeft daar ook optie op een vlucht genomen afgelopen februari.

Hou er rekening mee dat een optie beperkt geldig is (2 a 3 weken).
En aangezien het een last minute is betaal je uiteraard de hoofdprijs voor een ticket (reken op zo'n 1000 euro of meer)

Zorg dat alle papieren in orde zijn waaronder de uitnodigings brief (via jouw gemeente te verkrijgen) en uiteraard een zelf geschreven garantstelling voor de periode dat ze hier is.
Vermeld duidelijk in de brief jullie relatie, hoe lang je elkaar kent, foto's waar jullie beiden op staan (eventueel met familie). En maak duidelijk dat jij voor haar zorgt en dat jij er op toe ziet dat ze ook binnen de 90 dagen weer naar IndonesiŽ vertrekt.
Uiteraard maakt een werkgevers verklaring erbij nog makkelijker.

Voor wat betreft de zorg verzekering, inderdaad kan dat bij de zelfde reisburo, kost 1 werkdag na het aanvragen om een shengen zorgverzekering ter waarde van 30.000 euro te krijgen, en voor het geld hoef je het niet te laten (zo'n 100 euro voor 90 dagen).

Veel succes

Drazi
19-10-10, 10:01
Niet waar !!
Wel waar

Je moet aannemelijk maken dat je terug keert naar land van herkomst! Je hoeft helemaal niet aan te tonen dat je werk hebt met verdienste. Maakt het wel makkelijker maar is zeker geen eis om visum te krijgen. Aantonen kan ook op andere manieren. Er zijn voorbeelden van mensen welke een visum hebben gekregen zonder dat ze werk hadden. Het enige waar ze naar kijken of je ze kan overtuigen dat je terug zult keren. Gr. Road Runner

Het is wel iets complexer dan dat. Het is inderdaad niet perse noodzakelijk om als visumaanvrager werk te hebben. Maar indien de visumaanvrager geen werk heeft, zal een ambassade snel geneigd zijn om het visum af te wijzen op basis van het beruchte "vestigingsgevaar". Je kunt dit bezwaar wel deels wegnemen door een goede begeleidende brief te schrijven waarin wordt uitgelegd waarom de visumaanvrager wel degelijk terug zal keren naar land van herkomst maar toch zal de ambassade wel dolgraag willen weten hoe de visumaanvrager dan wel in zijn/haar inkomsten voorziet, anders gaat het feest alsnog niet door.

In onze situatie had mijn bp ook geen werk. Daar is ze op de ambassade ook expliciet over ondervraagd, hoe ze dan in haar levensonderhoud voorziet. Ik heb toen vele bankafschriften naar de ambassade gefaxt waaruit blijkt dat ik regelmatig geld naar haar stuur. Mede hierdoor en in combinatie met een uitgebreide begeleidende brief is toen het toeristenvisum in 1x zonder bezwaar verleend.

omniall81
24-10-10, 13:11

Niet waar !!

Dit is onjuist.
Als de partner garant staat ( mits hij of zij voldoet aan de inkomenseis voor een toeristenvisum) dan kan de partner gewoon met een uitnodiging op een toeristenvisum naar Nederland komen.
De partner is niet verplicht om werk te hebben in het land van herkomst.

Layla
24-10-10, 13:24
Dit laatste verhaal is niet helemaal waar. Toen de eerste aanvraag van mijn vriend was afgewezen kwam ik erachter dat als de aanvrager in een 'risico-categorie' zit ze de papieren al niet eens meer bekijken. Risico-categorie wil zeggen onder andere: man, jonger dan 30, niet al te hoog opgeleid, geen goede baan in Indo en bijvoorbeeld geen eigen woning. Bij deze categorie is klaarblijkelijk het vestigingsgevaar het grootst.
Dus mijn situatie deed er niet toe bij de eerste aanvraag. Alles is gewoon binnen teruggestuurd van Jakarta naar Bali zonder het te hebben bekeken.
De situatie van de aanvrager kan dus wel terdege een rol spelen.

omniall81
24-10-10, 13:33
Ik doelde op het bericht van Jean_Luc dat een visumaanvrager verplicht werk zou moeten hebben ( het altijd aantonen van werk hebben).
In ons geval was het zo, dat mijn vriendin ook jonger is dan 30, geen werk had en ook geen eigen woning.
Maar ondanks dat kon ze gewoon voor 3 maanden naar Nederland komen zonder problemen.