PDA

Bekijk volledige versie : huis kopen slim?

madelieff
04-08-10, 21:12
Hallo,

wij zitten er aan te denken om een huis te kopen in NL en tegelijk dan de eu toetsing aan te vragen.
Is dat wel slim of beter om eerst die EU toetsing af te wachten, Wij willen trouwens naar NL verhuizen een jaar nadat hij zijn 5jaren kaart heeft ontvangen omdat we beide in NL werken en dichter bij ons werk willen wonen

Groetjes Madelief

Jean_Luc
04-08-10, 23:32
Hallo Madelief,

De huizenprijzen in de omringende landen zijn stukken lager dan in Nederland. Ook auto's zijn in Belgie en Duitsland stukken goedkoper. Niet alleen de aanschafprijs is lager ook de brandstofkosten zijn lager. Aan de andere kant zijn er in Nederland kleine auto's (oa van Toyota, VW, Chevrolet, Peugeot etc) te koop die vrij zijn van motorrijtuigenbelasting en BPM.

Als je een "voorlopig koopcontract" opsteld kun je bepaalde voorwaardes opnemen om onder de koop uit te komen. Het is echter de vraag de tegenpartij met die voorwaardes accoord gaat. Bovendien is een "voorlopig koopcontract" anders dan het suggereerd niet voorlopig, dus een bindend koopcontract. Overleg met je makelaar of beter met een advocaat.

Hebben jullie een rechtsbijstandverzekering?

Als je een hypotheek neemt op het huis mag je het huis van de hypotheekverstrekker vaak niet verhuren aan derden.

foobar
05-08-10, 10:12
Let wat betreft die auto's even op: dat zou wel eens een aflopende zaak kunnen zijn.
Er worden veel bezuinigingen gezocht, en de regeling is te succesvol. Meer mensen dan gedacht maken er gebruik van en gaan in zo'n klein, zuinig autotje rijden. Op zich goed nieuws, maar het "kost" de staat te veel geld, zo wordt gezegd.

foobar
05-08-10, 10:12
Let wat betreft die auto's even op: dat zou wel eens een aflopende zaak kunnen zijn.
Er worden veel bezuinigingen gezocht, en de regeling is te succesvol. Meer mensen dan gedacht maken er gebruik van en gaan in zo'n klein, zuinig autotje rijden. Op zich goed nieuws, maar het "kost" de staat te veel geld, zo wordt gezegd.

madelieff
18-08-10, 19:13
maar kan ik zo vanuit duitsland een huis kopen in nl en wachten op de eu toetsing of niet oz handig?

Jean_Luc
18-08-10, 19:32
Er staan in Nederland heel veel huizen te koop. De huizenmarkt zit op slot want de huizen zijn te duur.

Je hoeft dus geen haast te hebben met het aanschaffen van een woning en zou rustig de uitslag van de EUtoetsing kunnen afwachten indien mogelijk.

Vele nieuwbouwwoningen staan nog leeg, daar zou je zo, binnen een maand kunnen intrekken omdat je niet met vorige bewoners te maken hebt. Je koopt het huis van de bouwonderneming of projectontwikkelaar (geen overdrachtsbelasting). Ook bij deze huizen kun je afdingen.

madelieff
20-08-10, 10:16
we hebben al een leuk huis op het oog dat net in deverkoop staat dus dat maakt het zo lastig.ben zo bang dat als ik een huis koop en dan eu toetsing aanvraag het wordt afgewezen ofzo.

Maryamu
20-08-10, 10:36
Dat huis staat ws nog wel 3 jaar in de verkoop dus ik zou me niet haasten. En anders is er wel weer een ander leuk huis. Maar waarom zou de EU toetsing afgewezen worden?

madelieff
20-08-10, 12:39
geen idee ! we voldoen aan alle voorwaarden maar ik ben op de een of andere manier bang dat he tniet lukt ofzo.
ZOu het kunnen denk je?om een huis te kopen en ondertussen eu toetsing aan te vragen?

Leo
20-08-10, 13:42
haha je wilt gewoon dat huis kopen !
Ik zou wat meer afstand nemen, je zaken op orde maken, die EU toetsing en dan verder kijken. Is het huis er nog ? OK, is het er niet meer, komt vast wel een mooier langs

madelieff
20-08-10, 16:30
haha ja heeel graag !
zie er tegen op om eerst te verhuizen en dan eu toetsing afwachten en dan nog een keer te verhuizen.
En waar we willen gaan wonen is lastig om huurhuizen te vinden of heel erg duur.dus vandaar.moeilijk moeilijk!

Jean_Luc
20-08-10, 22:27
Als je nog even wacht gaat de hypotheekrente omlaag want die is ook te hoog in Nederland.

Vereniging Eigen Huis vraagt actie NMa tegen te hoge hypotheekrentes

Banken handelen in strijd met eigen gedragscode

Er is voldoende aanleiding om een nader onderzoek in te stellen naar de wijze waarop Nederlandse banken hun hypotheekrentepercentages vaststellen, vindt Vereniging Eigen Huis. De vereniging heeft de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) daarom gevraagd gepaste actie te ondernemen.
Voor de rest van het artikel zie: http://www.eigenhuis.nl/VerenigingEigenHuis/Actueel/Nieuws/Actie_NMa_gevraagd_tegen_te_hoge_hypotheekrentes.h tm

Mogelijk gaan ook de prijzen van de huizen omlaag omdat de woningmarkt in Nederland gigantisch op slot zit.