PDA

Bekijk volledige versie : Uitkering ziektewet verhuizen BE

Rubje
10-12-09, 14:52
Hoi,

Ik ben sinds kort ontslagen van mijn werk en reeds 18 weken zwanger. Nu zit ik momenteel in de ziektewet ( en anders evt WW ) tot aan mijn zwangerschap en daarna kan ik pas weer werken. Kan ik op deze manier verhuizen naar Belgie om de BE route te gaan doen met mijn partner? Mijn inkomen ligt rond de 1200 euro netto nu.
Of is het zo dat ik dan een uitkering zou moeten aanvragen in Belgie? en doen ze dat uberhaupt?
Voor NL is het volgens mij geen optie want daar moet ik 1231 euro voor hebben ( dat haal ik miss. wel ) maar volgens mij heb je daar toch echt een contract voor nodig??
Ik ben helemaal de kluts kwijt en radeloos, want ik wil mijn partner graag bij me hebben als de baby geboren wordt en daarna..
Heeft iemand aub en antwoord voor mij???

Toensi
10-12-09, 15:51
Ik weet niet hoe het zit als je nu al in de ziektewet zit. Maar ik ben wel na anderhalve maand gewerkt te hebben in BelgiŽ ziek geworden en kreeg/krijg idd ziektegeld op basis van mijn arbeidsverleden in Nederland.
Maar als je al in de ziektewet zit en hier komt, weet ik dus niet.

himzad
10-12-09, 18:46
Een goed vraag!
want ken ik een 100% dwarslaesie meneer die op rolstoel zit.
Die meneer wil ook met zijn familie, BelgiŽ route doen, maar weet niet de regels!
Hij ontvangt hier in NL , een bijstand voor handicapten.

graag info!

Rubje
10-12-09, 21:04
Krijg jij die uitkering vanuit NL of van Belgie zelf?

Toensi
10-12-09, 23:31
Krijg jij die uitkering vanuit NL of van Belgie zelf?Heb je het tegen mij? Ik krijg de uitkering van de Belgische mutualiteit.