PDA

Bekijk volledige versie : Verblijfsvergunning aanvragen 5 jaar in nederland

selly
14-12-08, 19:51
Hallo ik had een vraagje, mijn man heeft de F kaart.
ik ben eu burger, nederlandse paspoort dus.
maar als ik nou voor hem ook de 5 jaren kaart van nederland wil aanvragen kan dat ?
of moet hij eerst een aantal jaren in belgie hebben gewoond.?

Maryamu
14-12-08, 20:00
Jij woont in België, dan kan je man geen 5-jarenkaart voor NL aanvragen.
Hij kan zich wel na 3 jaar te hebben samen gewoond laten naturaliseren tot Nederlander (of Belg).

Mork
14-12-08, 21:04
Hallo ik had een vraagje, mijn man heeft de F kaart.
ik ben eu burger, nederlandse paspoort dus.
maar als ik nou voor hem ook de 5 jaren kaart van nederland wil aanvragen kan dat ?
of moet hij eerst een aantal jaren in belgie hebben gewoond.?

Ja dat kan maar moet je wel terug naar NL verhuizen en EU toetsing doen dan heeft hij binnen 6 maanden zijn 5 jaar pasje.

selly
14-12-08, 21:12
oke behoud hij zijjn 5 jaren pasje vanbelgie dan ook, als hij na de eu toetsing weer naar belgie wil wonen?

Mork
14-12-08, 21:47
oke behoud hij zijjn 5 jaren pasje vanbelgie dan ook, als hij na de eu toetsing weer naar belgie wil wonen?

Schrijf je je uit uit Nederland vervallen je verblijfsrechten na 3 of 12 maanden.....
Schrijf je je uit uit Belgie vervallen je verblijfsrechten na 3 of 12 maanden...

Lukt het je ingeschreven te staan in 2 lidstaten heb je 2 verblijfskaarten.

Lees de richtlijn 2004/38 alles staat daar in wat jij wilt weten.

selly
14-12-08, 21:53
oke bednakt Mork. Dit is begrepen.

CATman
10-02-09, 22:10
Oh als je de BE route wil doen meot je dan ook uitschrijven uit NL?

ahmet68
11-02-09, 12:06
hoe zit het dan als je van belgie terug gaat naar Nederland eisen ze dan ook een uitschrijving in nederland van de gemeente waar je woont in belgië ??

gcgraaff
11-02-09, 19:52
hoe zit het dan als je van belgie terug gaat naar Nederland eisen ze dan ook een uitschrijving in nederland van de gemeente waar je woont in belgië ??

Hoi,

Wij hebben recentelijk de EU toetsing gedaan en ons dus ook ingeschreven in de gemeente.
Ik zat ook te twijfelen wat te doen uitschrijven in Belgie of niet.

Op de site word aangegeven dit beter niet te doen zodoende heb ik dit ook niet gedaan.
Bij het inschrijven in Ned is er door de gemeente niets over gevraagd en ook al wonen wij niet meer in belgie heb ik de gemeente aldaar ook niets gezegd en zijn we vertrokken met allebei onze 5 jaarskaarten.

donemre
19-08-09, 13:59
Hallo ik heb een vraagje. Mijn man heeft binnen kort zijn 5 jaar kaart dan willen we heel graag terug gaan naar NL maar ik heb op het ogenblik geen baantje wel heeft mijn BP hier in belgie een baantje. Nu ben ik bang als ik me zelf in NL ga inschrijven dat İND er een probleem zal gaan maken. Weten jullie of dat een probleem zal zijn en kan iemand me uitlegen wat een bvb is? Hiervoor heb ik namelijk in nederland 2 keer een mvv proberen te regelen voor mijn bp maar dat is me niet gelukt dus mijn huwelijk staat al bekend in NL moet ik dat nogmaals kunnen aantonen? Alvast bedankt voor jullie reacties.

mvg done

Maryamu
19-08-09, 15:37
Er is wel een inkomenseis verbonden aan de EU-toetsing, maar die is dacht ik niet zo hoog.
Blijft je man werken in BE als jullie teruggaan naar NL?

Mork
19-08-09, 15:52
Er is wel een inkomenseis verbonden aan de EU-toetsing, maar die is dacht ik niet zo hoog.
Blijft je man werken in BE als jullie teruggaan naar NL?

Inkomseis die is er in princiepe niet net zoals bij nationaliseren in het buitenland deze eis er niet is.
Bestaansmiddelen moeten er wel zijn dat je niet een onredelijke belasting vormt voor het sociale stelsel van een lidstaat.

Je moet het net iets anders verworden Maryamu.

Toensi
16-10-09, 21:37
En wat als je arbeidsongeschikt bent? Ik ga hier in januari waarschijnlijk op voor de invaliditeits-nog-iets. :( Kun je 'zomaar' verhuizen met dat als inkomsten? Mijn man werkt nu wel, maar die vermaledijde crisis maakt ons bang om te verhuizen en dat mijn man dan geen nieuwe baan kan vinden.

guess_who
24-10-09, 21:53
ik en mijn partner gaan ook de eu toetsing doen maar wij willen ook niet uitschrijven uit BE en geen kip die erop let eigenlijk. maar mijn vraag is hoe je dat voor elkaar krijgt als je geen huis huurt meer daar??

caradosul
09-12-09, 18:40
@ guess_who
Wij hadden hetzelfde probleem. Ik heb ons toen gewoon ingeschreven op het adres van mijn ouders. Gaf geen problemen.

l@dybird
05-01-10, 15:55
CATman: officieel hoef je je niet uit te schrijven uit NL. De gemeente in BE mag geen uitschrijfbewijs vragen. Je moet je uit NL uitschrijven als je verwacht langer dan 8 mnd weg te blijven. Je kunt dus op 2 adressen ingeschreven staan.

Groets, Ladybird

l@dybird
06-01-10, 23:39
@ gcgraaf: waarom zou je ingeschreven willen blijven staan in België? Of die verblijfskaarten behouden?

Thx, Ladybird

gcgraaff
07-01-10, 01:45
@ gcgraaf: waarom zou je ingeschreven willen blijven staan in België? Of die verblijfskaarten behouden?

Thx, Ladybird

Hoi,

Dit alles was in verband met de EU toetsing.
Er was toch van alles onbekend dat je aan veel te veel dingen gaat denken.

Het was aanbevolen om tijdens de aanvraag de passen nog te houden.
Achteraf heb ik me veel te druk gemaakt want de aanvraag ging van een leien dakje maar ja wisten wij veel.
Binnenkort gaan we de dochter overlaten komen via de rechten van mijn vrouw.

De IND heeft aangegeven en bevestigd in een e.mail wat ik al wist nml dat zij ook visumvrij kan komen en zonder inkomings eis de EU toetsing kan doen en aangezien de ambassade in de Dominicaanse Republiek goed de regels toepast zoals bij mijn vrouw in het verleden hebben wij er alle hoop in.

p.s De verblijfskaarten van Belgie heb ik direct na goedkeuring hier van de EU toetsing aangetekend terug gestuurt aan de gemeente aldaar.

m.v.g

l@dybird
07-01-10, 18:09
He gcgraaff,

Ik ben blij eens een beetje positief nieuws te horen. Nu maar hopen dat wij de België-route ook netjes kunnen afronden... Maar we hebben nog even te gaan. Eerst moet hij nog een visum krijgen volgens artikel 2004/38 en dan moet hij zich nog bij mij inschrijven enz enz... zucht... Maar we houden moed!

Groetjes!

susa
24-01-10, 14:23
Goedemiddag,

Ik zou graag advies en hulp willen bij het aanvragen van de Nederlandse verblijfsvergunning van mijn BP.

Dit is ons verhaal:
We hebben beide de Belgische 5 jarenkaart waar we al bijna 2 jaar ingeschreven staan. een maand geleden hebben wij ons ingeschreven in Nederland. We werken hier en hebben beide een inkomen, inschrijven in NL was dus een logische stap voor ons. De inschrijving in de Nederlandse gemeente is goed gegaan. Echter werd er niet naar onze Belgische
papieren grvraagd. Misschien omdat mijn bp al eerder in NL ingeschreven heeft gestaan en ze hem dus konden terug vinden in de computer. Onlangs hebben we de bevestiging van inschrijving gekregen.
is dit het bewijs van bekendmaking?

Probleem: onze huwelijks akte kon bij inschrijving niet ingevoerd worden omdat er een questionaire zou missen. Wij hebben hier nog nooit van gehoord en ook niet gekregen. Zij ze zeiden dat het geen groot probleem zou zijn als we dit alsnog zouden aanvragen bij de ambassade, dan zou het alsnog achteraf ingeschreven kunnen worden.
Weet iemand hier meer over?

We willen ons zsm bij de IND melden. Ik begrijp dat we daar een aanvraag formulier EU toetsing voor moeten invullen. Ik heb hem op de website van de IND gevonden. Moet dit opgestuurd worden?

Vraag:

-Is het een probleem dat onze huwelijksakte nog niet ingeschreven is bij de gemeente en we toch alvast naar de IND gaan?
-Over iets meer als een jaar staan we 3 jaar in de EU ingeschreven, dan mag mij bp toch naturalisatie aanvragen? Waar is het bewijs dat we al 2 jaar ingeschreven staan op dit moment? ik bedoel, hoe zien ze bij naturalisatie aanvraag de periode dat we in Belgie hebben ingeschreven gestaan? aangezien ze bij de gemeente niets daar over geregistreerd hebben.
- hoe zit het met de questionaire?

Ik hoop dat iemand kan helpen
alvast bedankt
Gr. Susa