PDA

Bekijk volledige versie : besnijden

PARASTU
15-10-08, 15:24
Begin maart wordt als alles goed gaat onze zoon geboren.We willen hem graag laten besnijden. Niet om religieuze redenen maar om culturele en hygienische redenen. Ik zou graag ervaringen van anderen horen die dit bij hun kind hebben gedaan. Wat is de beste leeftijd en waar hebben jullie het laten doen? Ik heb gehoord dat je het het beste zo snel mogelijk kan doen. Hoe reageerde jullie zoontjes en waren er complicaties? Ook ben ik benieuwd hoe jullie omgeving er op reageerde.

lol_mouaad
15-10-08, 15:26
Hallo,
Ik heb mijn zoontje eerst in Marokko laten besnijden toen was hij nog geen jaar oud. Maar dat is helaas mis gegaan.
Ik heb hem opnieuw moeten besnijden en dat heb ik in Amsterdam gedaan, een hele liefe dokter.
En dat is toen heel goed gegaan, hij liep al naar ongeveer anderhalfe uur.
Die dokter vertelde mij dat de beste tijd is voor besnijden 7 dagen na de geboorte en mocht ik weer een zoontje krijgen ga ik dit zo aanpakken.

Heel veel succes

Blindfold
15-10-08, 17:15
Wat moet ik me indenken bij culturele redenen? Ik ken inderdaad de religieuze en hygienische redenen voor besnijden.

PARASTU
15-10-08, 18:08
Met culturele redenen bedoel ik dat vrijwel alle iraasne jongens besneden worden. Dit hangt in Iran natuurlijk nauw samen met het islamitisch geloof. Maar aangezien mijn man geenn moslim (meer) is, is dit voor ons niet de reden. Het is nu meer een traditie en gewoonte. Ik weet niet of het duidelijk is omdat het meer een gevoelskwestie is. Het is gewoon iets wat ook bij mijn man hoort en wat hij ook graag door wil geven. Zoals ik al zei het blijft heel moeilijk uit te leggen.

fancy
15-10-08, 20:25
Wij hebben ons zoontje ook laten besnijden. Hij was toen bijna 1 jaar oud. We zijn naar het besnijdeniscentrum in Almere gegaan. Het ging onder plaatselijke verdoving, daarna dikke laag vaseline eroverheen en een verbandje. mijn zoontje liep alweer na een half uurtje. Heeft eigenlijk geen pijn eraan gehad.
" ze" zeggen dat direct (binnen 1 a 2 dagen) na de geboorte het beste is, maar bij ons ging het supersnel en supergoed.
Succes met beslissen!
Fancy.

josechrist
16-10-08, 10:36
De goede God heeft jongetjes een voorhuid gegeven.
Hij heeft daar zijn bedoelingen mee gehad.
Waarom moet de mens zo arrogant zijn om het te laten verwijderen? :kopstoter:

Tourtoise
16-10-08, 11:06

Helemaal mee eens.
Ik heb mijn voorhuid ook nog steeds en die zit geenzins in de weg.

Iemand3
16-10-08, 11:36

Helemaal mee eens.

Ik denk dat dat iets is wat iedere persoon voor zichzelf moet beslissen, of in dit geval de ouders voo rhet kind moeten beslissen. Ieder zijn eigen mening.

Ik heb alleen mannen gezien met voorhuid en ik moet zeggen dat deze heren zichzelf goed verzorgden, dus dan valt het hygienisch gebeuren een beetje weg en tja qua uiterlijk, dat is gewoon een kwestie van smaak denk ik.

Ghannata
16-10-08, 12:01

Helemaal mee eens.

Ik vind niks met arrogantie te maken hebben. Het wordt ook wel verwijderd wegens medische/hygienische redenen. Een te strakke voorhuid kan aardig in de weg zitten en dan is het veel beter dat het verwijderd wordt. Ik ben in ieder geval blij dat dat bij mij wel gebeurt is :heheblij:

Tourtoise
16-10-08, 12:22
Ik denk dat dat iets is wat iedere persoon voor zichzelf moet beslissen, of in dit geval de ouders voo rhet kind moeten beslissen. Ieder zijn eigen mening.

Juist, laat dit kind dan zelf beslissen zodra hij oud genoeg is. Het is en blijft zijn geslachtsdeel.

Farah
16-10-08, 12:34

Juist, laat dit kind dan zelf beslissen zodra hij oud genoeg is. Het is en blijft zijn geslachtsdeel.
De discussie :bash: over de zin of onzin van het verwijderen van het preputium laait eens in de zoveel tijd weer eens op.
Ziehier hoe er bijvoorbeeld 4 jaar geleden geargumenteerd :writer: werd:
http://www.buitenlandsepartner.nl/showthread.php?2149&postdays=0&postorder=asc&start=0

Have fun :Dance: .

Farah

xsintill
16-10-08, 13:58
Ja er zijn idd wel meer discussies geweest hierover.
zie deze thread (http://www.buitenlandsepartner.nl/showthread.php?28259&postdays=0&postorder=asc&start=0).
wetenschappelijke argumentatie tegen (http://www.buitenlandsepartner.nl/showthread.php?28259&postdays=0&postorder=asc&start=17)

PARASTU
16-10-08, 14:50
Ik hoor vaak dat je jongens zelf moet laten beslissen. Maar aangezien het op oudere leeftijd veel pijnlijker en risicovoller is om je te laten besnijden vind ik het beter dat we het doen als hij er niet al te veel last van heeft.
En ja de goede God heeft jongens met een voorhuid geschapen maar hij heeft later ook besloten dat mannen zich moesten laten besnijden.

PARASTU
16-10-08, 15:52
ik bedoel mensen hebben ook andere dingen die mischien vroeger voor de mensen nodig waren maar waar je nu beter zonder mee kunt. Zoals een blinde darm of verstandskiezen. :heheblij:

Farah
16-10-08, 15:58
En ja de goede God heeft jongens met een voorhuid geschapen maar hij heeft later ook besloten dat mannen zich moesten laten besnijden.
Het waren toch expliciet geen religieuze redenen die aan je beslissing ten grondslag lagen :huh:

Farah

borat
16-10-08, 16:47

Vertel die god dan dat het handiger is als hij de jongetjes meteen zonder voorhuid op de wereld zet, scheelt een hoop extra werk achteraf.

Bij ons in het Evolutionisme is het beter geregeld, neem bijvoorbeeld de staart, toen die steeds meer overbodig bleek te zijn is die uiteidelijk weg gebleven, en dat is maar goed ook anders hadden we nu de discussie gehad of je wel of niet de staart van je kind moest laten couperen.
In het Evolutionisme is er wel rekening gehouden met de toekomst, er vanuit gaande dat we straks allemaal tot ons 70e moeten werken, is het heel aanemelijk dat we op handen en voeten gaan lopen (4 poten) Doordat de aarde aan het opwarmen is zullen we dus in de toekomst door de warmte geen kleding dragen en veel last van vliegen hebben. Onze staart is dan wel weggebleven maar de aanhechting daarvan is gebleven (stuitje) in de toekomst als het nodig blijk, kan de staart zo weer aangroeien en kunnen we die vervelende vliegen van ons naakte lijf meppen, met onze voorpoten zullen we dat niet meer redden.
Moet je voorstellen als het eenmaal zover is en je hebt geen voorhuid meer, dan ben je als man genoodzaakt een peniskoker te dragen om die vliegen van je eikel weg te houden.
Evolutionisme heeft bepaald dat mannen een voorhuid moeten hebben, ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben met mijn voorhuid, ik zou niet zonder willen.

Edwin

Farah
16-10-08, 17:20
Vertel die god dan dat het handiger is als hij de jongetjes meteen zonder voorhuid op de wereld zet, scheelt een hoop extra werk achteraf.

Bij ons in het Evolutionisme is het beter geregeld, neem bijvoorbeeld de staart, toen die steeds meer overbodig bleek te zijn is die uiteidelijk weg gebleven, en dat is maar goed ook anders hadden we nu de discussie gehad of je wel of niet de staart van je kind moest laten couperen.
In het Evolutionisme is er wel rekening gehouden met de toekomst, er vanuit gaande dat we straks allemaal tot ons 70e moeten werken, is het heel aanemelijk dat we op handen en voeten gaan lopen (4 poten) Doordat de aarde aan het opwarmen is zullen we dus in de toekomst door de warmte geen kleding dragen en veel last van vliegen hebben. Onze staart is dan wel weggebleven maar de aanhechting daarvan is gebleven (stuitje) in de toekomst als het nodig blijk, kan de staart zo weer aangroeien en kunnen we die vervelende vliegen van ons naakte lijf meppen, met onze voorpoten zullen we dat niet meer redden.
Moet je voorstellen als het eenmaal zover is en je hebt geen voorhuid meer, dan ben je als man genoodzaakt een peniskoker te dragen om die vliegen van je eikel weg te houden.
Evolutionisme heeft bepaald dat mannen een voorhuid moeten hebben, ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben met mijn voorhuid, ik zou niet zonder willen.

Edwin
Ik hoop niet dat je meent wat je schrijft, want dan heb je geen snars van de evolutietheorie begrepen.
Ik vind het wel fijn voor je dat je blij bent met je voorhuid.

Diba

PARASTU
16-10-08, 17:51
nee ik begrijp ook niet veell van je evolutietheorie. Waarom zouden we weer op 4 poten gaan lopen? En ik heb juist altijd begrepen dat er een ijstijd aankomt door de opwarming van de aarde. Maar mocht het zo zijn dat het extreem warm wordt en je last van vliegen krijgt nou dan besnijdt je je kinderen toch gewoon niet meer. Zo snel gaat die opwarming van de aarde nou ook weer niet. En waarom zijn bij jullie in de evolutionisme ook niet de verstandskiezen en de blindedarm weggebleven. Daar heb je toch ook alleen maar last van? Of groeit daar straks ook weer wat aan? :heheblij: :heheblij:

xsintill
16-10-08, 19:05
Ik ben toch wel benieuwd wat de culturele en hygienische redenen zijn waarvoor je de voorhuid van je zoon eraf wilt laten halen.
Ik weet niet wat jullie cultuur is en ben dan toch wel benieuwd daarnaar. Kan je daar meer over vertellen?
Over Hygienische redenen kan je zien dat deze worden weerlegd in de post die ik hier eerder heb gedaan.

xsintill
16-10-08, 19:11
oh by the way voor de blinde darm hebben ze pas geleden functie voor gevonden
http://www.cnn.com/2007/HEALTH/10/05/appendix.purpose.ap/index.html

borat
16-10-08, 19:42
Ik hoop niet dat je meent wat je schrijft, want dan heb je geen snars van de evolutietheorie begrepen.
Diba

Ik begrijp de evolutietheorie donders goed, maar ik denk dat jij er geen snars van begrijpt dat ik maar een geintje maakte met mijn verhaal, dit omdat ik geen snars begrijp van het religieus / cultureel en alles behalve noodzakelijk, besnijden. Sterker nog, ik vind het achterlijk en van mij mogen ze het verbieden.
Voor huisdieren is meer respect, vanaf 2001 mogen die om esthetische of cosmetische reden niet meer gecoupeerd worden.
En ja, ik vergelijk het besnijden van mensen en couperen van dieren met elkaar, beiden wordt door de ouders/verzorgers gedaan omdat het mooier en zogenaamd beter zou zijn.
Als het hygienischer zou zijn als de eikel niet bedekt was door de voorhuid, waarom hebben de meeste dieren dan een veel grotere voorhuid dan mensen?

Edarwin

xsintill
16-10-08, 21:13
Borat het is een mythe dat het hygienischer is

Paul M. Fleiss, MD :

* Circumcision is unhygienic and unhealthy: One of the most common myths about circumcision is that it makes the penis cleaner and easier to take care of. This is not true. Eyes without eyelids would not be cleaner; neither would a penis without its foreskin. The artificially externalized glans and meatus of the circumcised penis are constantly exposed to abrasion and dirt, making the circumcised penis, in fact, more unclean. The loss of the protective foreskin leaves the urinary tract vulnerable to invasion by bacterial and viral pathogens.

Farah
16-10-08, 21:51
Diba

Ik begrijp de evolutietheorie donders goed, maar ik denk dat jij er geen snars van begrijpt dat ik maar een geintje maakte met mijn verhaal, dit omdat ik geen snars begrijp van het religieus / cultureel en alles behalve noodzakelijk, besnijden. Sterker nog, ik vind het achterlijk en van mij mogen ze het verbieden.
Voor huisdieren is meer respect, vanaf 2001 mogen die om esthetische of cosmetische reden niet meer gecoupeerd worden.
En ja, ik vergelijk het besnijden van mensen en couperen van dieren met elkaar, beiden wordt door de ouders/verzorgers gedaan omdat het mooier en zogenaamd beter zou zijn.
Als het hygienischer zou zijn als de eikel niet bedekt was door de voorhuid, waarom hebben de meeste dieren dan een veel grotere voorhuid dan mensen?

Edarwin
Juist ja, zoals ik al schreef: ik hoop dat je niet meent wat je schrijft.
Het was dus een geintje.
Maar dat denk ik wel vaker hier op het forum: "Leuk geintje" en dan blijkt het bloedserieus te zijn.
Dus soms wil ik even zekerheid, wanneer het niet volslagen duidelijk is.

Dank je voor de opheldering.

Diba

borat
16-10-08, 22:02
Het waren toch expliciet geen religieuze redenen die aan je beslissing ten grondslag lagen :huh:

Farah

Farah, ik denk dat PARASTU bedoeld, ''eigenlijk wil ik het niet maar het moet van mijn man''

Het is gewoon iets wat ook bij mijn man hoort en wat hij ook graag door wil geven. Zoals ik al zei het blijft heel moeilijk uit te leggen.

Edarwin

realiszt
16-10-08, 22:30
Ik zie besnijden als verminking van een minderjarige. ik begrijp er niets van dat dit niet mag en nog minder dat artsen dit uitvoeren. Hun eed luidt immers: niet beschadigen. Je mag hier je hond zijn staart niet laten couperen maar we de piemel van je kind laten inkorten. Laat hem zelf beslissen als hij oud genoeg is.

strawberry
16-10-08, 23:40
Ik zie besnijden als verminking van een minderjarige. ik begrijp er niets van dat dit niet mag en nog minder dat artsen dit uitvoeren. Hun eed luidt immers: niet beschadigen. Je mag hier je hond zijn staart niet laten couperen maar we de piemel van je kind laten inkorten. Laat hem zelf beslissen als hij oud genoeg is.

een borstvergroting kan ook ernstige en vaak verminkende gevolgen hebben

Tourtoise
16-10-08, 23:42
Borstvergrotingen worden niet gedaan bij minderjarigen. Dat gebeurt alleen bij volwassenen die geacht worden zelf te kunnen beslissen.

strawberry
16-10-08, 23:48
ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen (als ik het goed heb tot 12 jaar) en als je als ouder vindt dat een besnijding hygienisher is en dat dat beter vroeg in iemands leven moet gebeuren dan dat ie wat ouder is dan zou dat toch gewoon moeten kunnen. als het kind volwassen geworden is en toch uiteindelijk zou willen worden besneden dan hangen daar grotere risicos aan dan dat je dat bij een jonger iemand laat doen.

er zijn geen negatieve gevolgen aan het besnijden van een jongen dus waarom zou het slecht zijn? iedere ouder moet lekker voor zijn eigen kind zorgen hoe hun dat willen

zo zijn er ook voorbeelden van dopen. dat mensen niet gedoopd willen worden maar dat toch is gebeurd toen ze klein waren of juist wel gedoopd wilde worden toen ze jong waren. zo kun je doorgaan met discussieren over zulke dingen

borat
17-10-08, 00:33
ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen (als ik het goed heb tot 12 jaar) en als je als ouder vindt dat een besnijding hygienisher is en dat dat beter vroeg in iemands leven moet gebeuren dan dat ie wat ouder is dan zou dat toch gewoon moeten kunnen. als het kind volwassen geworden is en toch uiteindelijk zou willen worden besneden dan hangen daar grotere risicos aan dan dat je dat bij een jonger iemand laat doen.

er zijn geen negatieve gevolgen aan het besnijden van een jongen dus waarom zou het slecht zijn? iedere ouder moet lekker voor zijn eigen kind zorgen hoe hun dat willen

zo zijn er ook voorbeelden van dopen. dat mensen niet gedoopd willen worden maar dat toch is gebeurd toen ze klein waren of juist wel gedoopd wilde worden toen ze jong waren. zo kun je doorgaan met discussieren over zulke dingen

Alsof dopen een lichamelijke ingreep is :doh: lekker vergelijk.

Een vriend van mij is als baby ook besneden omdat zijn ouders dat graag wilde, hij is nu 37 en niet blij dat zijn ouders dit ooit hebben laten doen.

Edarwin

strawberry
17-10-08, 00:50
ik vergeleek niets ik noemde een ander voorbeeld van discussies

borat
17-10-08, 00:51
Na een besnijdenis is het belangrijk rust te nemen en werken zal enkele dagen niet mogelijk zijn.
Na de eerste keer plassen thuis moet het verband verwisseld worden. Hiervoor zal de arts een recept voor verbandmateriaal hebben meegegeven. De penis ziet er na de besnijdenis gezwollen en blauw/rood uit. Dit is normaal en zal meestal na een week weggetrokken zijn. Soms kan dat wat langer duren. Zeker als de eerste keer het verband verwisseld wordt, kan nog wat bloed uit de wond druppelen. Plassen kan de eerste paar dagen een branderig gevoel geven. Bij doorplassen verdwijnt dit gewoonlijk weer.
Over de ideale wondverzorging lopen de meningen uiteen. Wij nemen het advies van het Canisius-Wilhelmina ziekenhuis over, om de eerste drie dagen na de operatie het wondgebied schoon en droog te houden en elke keer na het plassen het verband te verschonen. Na deze drie dagen is het verstandig gedurende n week 1 2 maal per dag te baden in lauw-warm water met Kamille, Badedas of soda, maar niet met zeep. Douchen mag ook weer. Het is belangrijk om na het baden of douchen de wond droog te deppen.
Aangeraden wordt normaal ondersteunende onderbroeken (geen boxershorts) te dragen. Om zwellingen sneller doen af te nemen, kan het nuttig zijn de penis de eerste paar dagen omhoog te leggen, richting navel.
Afgeraden wordt te sporten of te zwemmen gedurende de eerste twee weken na de besnijdenis.
Tegen eventuele pijn kan paracetamol genomen worden of plaatselijk een verdovende zalf (bijvoorbeeld Lidocaine) worden aangebracht. De zalf is verkrijgbaar op recept en mag ook (dunnetjes) op de eikel worden aangebracht. Dit is vooral nuttig bij mannen die een erg gevoelige eikel hebben. Bij hun kan de aanraking van de blote eikel met het stof van de onderbroek de eerste tijd een onprettig gevoel geven. Na een paar weken ontwikkelt zich een beschermlaagje op de eikel en verdwijnt dit onprettige gevoel.
De hechtingen die gebruikt worden bij een besnijdenis zijn bijna altijd oplosbaar en vallen er na ca. 7-14 dagen vanzelf uit.

OPGELET: Na de besnijdenis dient men zich 4-6 weken te onthouden van sex anders is de kans groot dat de wond weer open gaat, met alle vervelende gevolgen vandien (slechte wondgenezing, wondinfectie, lelijke littekens).

Kinderen
De hierboven beschreven nazorg geldt mutatis mutandis ook voor kinderen.

Complicaties
Complicaties treden op bij 2 tot 10% van de besnijdenissen. Ze beperken zich bijna altijd tot de wond. Als ze zich voordoen gaat het meestal om een nabloeding of een wondgenezingsstoornis, in de vorm van een infectie of een abces. Dit kunnen vervelende complicaties zijn, maar ze zijn vrijwel altijd heel goed te behandelen. Iemand die pas besneden is, dient contact op te nemen met zijn uroloog als zich de volgende symptomen voordoen:

de pijn wordt steeds erger
er komt pus of bloed uit de wond
de penis wordt steeds dikker
meer dan 38C koorts

Ik moet er als volwassene al niet aan denken besneden te worden, laat staan dat ik het m'n kind aan zou doen gezien de nazorg hetzelfde is, walgelijk!!

Farah
17-10-08, 07:32
Antwoord van Strawberry op kritiek van Borat:

Strawberry, je vergelijkt wel degelijk.
Ik verzoek je om redelijk te argumenten te gebruiken.
Het is kolder om iets te beweren en het vervolgens als iets anders te benoemen omdat je discussietechniek nogal wat mankementen vertoont.
Op deze manier is een discussie voeren volslagen zinloos.

Farah, moderator

Blindfold
17-10-08, 11:24

Als ik een zoon krijg, dan zal ik operatief hun tepels laten verwijderen, aangezien ik tepels bij mannen maar niets vind.

Waarom zou dit slecht zijn? Mannen gebruiken hun tepels toch niet!

Het is mijn zoon, dus ik mag het doen als ik wil.

lol_mouaad
17-10-08, 11:32
OO Blindfold, ik neem aan dat je dit niet meent toch ;)

cicek-turrie
17-10-08, 11:44
Ik zou er persoonlijk absoluut geen moeite mee hebben als mijn toekomstige zoon besneden zou worden.
zolang er op de lange termijn geen medische gevolgen zijn en het kind de rest van zijn leven geen pijn ondervindt van de ingreep, vind ik het prima. We moeten we er als ouders natuurlijk wel altijd op toezien dat het door een goede arts onder schone omstandigheden gebeurd!

Een mooie vergelijking zou de lange nekken met ringen en de schotels in onderlippen zijn die we af en toe op tv langs zien komen, dit is ook een cultuur-ding in sommige tribes in afrika (?) waarbij het lichaam wordt "veranderd". En start volgens mij ook al op jonge leeftijd! Ik denk dat de reactie van de meeste mensen hierop "jeetje, kijk nou, wat bizar, vreemd h dat dit ik die culturen "normaal" is" is, en niet "het zou verboden moeten worden, god heeft ons toch met normale nekken en lippen op de wereld gezet?"

Het besnijden en dichtnaaien van vrouwen vind ik weer een ander ding. Dat is iets wat ik ook volledig afkeur aangezien dit voor veel infecties en fysieke problemen tijdens de rest van het leven kan zorgen. Sowieso ook omdat het een "kijk ze is nog maagd" functie heeft ten opzichte van potentiele echtgenoten, maar dat is weer een hele andere discussie...

@de mannen: ik begrijp heel goed dat jullie gruwelen van het idee om down-there een stuk vel te laten amputeren hoor! :wink:

@iedereen: doe waar je zelf achter staat! Het komt denk ik maar weinig voor dat mannen achteraf niet blij zijn dat hun ouders ze hebben laten besnijden.

groetjes Bloem

borat
17-10-08, 11:52
Waarom zou dit slecht zijn? Mannen gebruiken hun tepels toch niet!

Het is mijn zoon, dus ik mag het doen als ik wil.

Je ontneemt je zoon toch niet een van zijn erogene zones? ik zou mijn tepeltjes niet willen missen hoor!

http://schepperenzoon.nl/archief0611.html

Edwin

PARASTU
17-10-08, 15:43

Farah

Farah, ik denk dat PARASTU bedoeld, ''eigenlijk wil ik het niet maar het moet van mijn man''

Het is gewoon iets wat ook bij mijn man hoort en wat hij ook graag door wil geven. Zoals ik al zei het blijft heel moeilijk uit te leggen.

Edarwin

Waar slaat dat nou weer op?! Denk je dat ik het toe zou laten als het alleen miin man was die dat zou willen? Natuurlijk niet!! Maar natuurlijk kan ik minder weten hoe het voelt en is om besneden te zijn en daarbij moet ik natuurlijk afgaan op mijn man. Ik kan zelf bedenken dat het hygienischer is maar ik hoef dat ding niet schoon te houden ( gelukkig) Ik vind ook dat er erg aggresief gereageerd wordt eerlijk gezegd. De helft van de wereldbevolking is besneden dus je hoefd je er later niet voor te schamen. En die verzorging en pijn enz. die hier ergens stonden gelt ook niet voor baby's. Dat is nu juisdt de reden dat ik het zo jong moglijk wil laten doen. Oh ja en waarom dieren een grotere voorhuid hebben? Omdat ze geen kleren aan hebben natuurlijk en met hun geval oook dichter bij de grond en de rotzooi lopen

PARASTU
17-10-08, 16:17
Ik ben toch wel benieuwd wat de culturele en hygienische redenen zijn waarvoor je de voorhuid van je zoon eraf wilt laten halen.
Ik weet niet wat jullie cultuur is en ben dan toch wel benieuwd daarnaar. Kan je daar meer over vertellen?
Over Hygienische redenen kan je zien dat deze worden weerlegd in de post die ik hier eerder heb gedaan.

Die post over de hygienische redenen is die in het engels? Mijn engels is namelijk niet geweldig daar moet ik echt voor gaan zitten en ik heb nog twee kleine kinderen rondlopen :heheblij: Zou je dan voor mij de belangrijkste dingen op willen schrijven? Naar de blinde darm ben ik ook wel nieuwschierig. :tap: Voor mijn gevoel is gewoon wat open is is makelijker schoon te houden.
En oh jah mijn man is Perzisch maar niet islamitisch. We zijn allebei christen dus we hebben geen religieuze reden om ons kind te laten besnijden. Dat ik zei dat God later besloot dat jongens besneden moesten heb ik dus ook gewoon uit de bijbel. De eerste mensen liepen zonder kleren en mischien ook wel op handen en voeten, wie weet. Misschien was daarom een voorhuid nodig?

Ik zeg helemaal niet dat iedereen zich moet laten besnijden. Ik geef alleen mijn redenen waarom het mij beter lijkt en waarom ik het bij mijn kind wil laten doen

xsintill
17-10-08, 16:49
@Parastu het klinkt alsof je zoiezo al een besluit hebt genomen zonder alle voors en tegens af te wegen.
Hier in nederland is een besnijdenis ongebruikelijk dus dan al helemaal een vreemde reden om je kind te besnijden. tenzij jullie in een land leven waar besnijdenis wel erg veel voorkomt.

Het hygiene argument is een mythe en ook helemaal niet logisch als je er echt over gaat denken. De voorhuid is namelijk een beschermlaag om de eikel die ongeveer eenzelfde functie heeft als een ooglid. Zonder voorhuid wordt men eerder blootgesteld aan onhygiensche zaken.
http://www.opposingviews.com/counters/point-by-point-response-to-schoen

psychisch gevolgen van een besnijdenis:
http://knol.google.com/k/george-hill/circumcision-and-human-behavior/2y9nanfagw8nr/13#

Other doctors, however, were beginning to express concern about the behavioral effects of male circumcision.
Levy (1945) studied the behavioral effects of various operations, including circumcision, on young children.[3] He found that children who had undergone operations experienced an increase in anxiety and various fears, including night terrors, fear of physicians, nurses, and strange men. The oldest age group exhibited greater hostility and aggression. Levy compared their behavior to that of soldiers who suffered from what was then called "combat neurosis," and now recognized as post-traumatic stress disorder. Anna Freud (1952) pointed out that operations on the genitals, such as circumcision, would cause "castration anxiety."[4] Cansever (1965) tested Turkish boys before and after circumcision.[5] Cansever reported severe disturbances in functioning, including regression in behavior, and withdrawal of the ego as protection against outside threats. Cansever also observed various anxieties, including castration anxiety. Foley (1966) noticed that circumcised men are more likely to be biased in favor of circumcision.[7] Moreover, he said that circumcised men are more likely to engage in "problem-masturbation" but non-circumcised men were equally unlikely to engage in "problem-masturbation." Grimes (another critic of non-therapeutic neonatal circumcision) (1978), apparently unaware of the research described above, sounded an alarm:

xsintill
17-10-08, 16:52
@parastus sorry uit de eerdere postings concludeer ik dat je je beslissing hebt gemaakt zonder alle argumenten zelf door te hebben genomen. Ik neem dat terug na je laatste posting.

Als ik thuis ben zal ik het op een rijtje zetten in het nederlands voor je.

PARASTU
17-10-08, 17:43
bedankt alvast. Ik wacht het even af. Maar als reactie op dat ooglid. Dat beschermt toch tegen dat je geen dingen in je ogen krijgt die het kunnen beschadigen. Takjes of erger. Maar daar hebbben we nu toch kleren voor? Er zijn ook studies bekent waaruit blijkt dat het juist beter is ivm bacterien. Dat je minder kans hebt op allerlei ziekten waaonder bijv hiv maar ook peniskanker en allerlei andere ziekten. Als je wilt kan ik die studie voor je opzoeken maar dat heb ik 3 jaar geleden gelezen. Ja ik ben er echt wel lang mee bezig. Vanaf mijn eerste zwangerschap. Wat een meisje bleek te zijn. Maar ik vind het altijd interesant om andere meningen te horen.

strawberry
17-10-08, 21:24
bedankt alvast. Ik wacht het even af. Maar als reactie op dat ooglid. Dat beschermt toch tegen dat je geen dingen in je ogen krijgt die het kunnen beschadigen. Takjes of erger. Maar daar hebbben we nu toch kleren voor? Er zijn ook studies bekent waaruit blijkt dat het juist beter is ivm bacterien. Dat je minder kans hebt op allerlei ziekten waaonder bijv hiv maar ook peniskanker en allerlei andere ziekten. Als je wilt kan ik die studie voor je opzoeken maar dat heb ik 3 jaar geleden gelezen. Ja ik ben er echt wel lang mee bezig. Vanaf mijn eerste zwangerschap. Wat een meisje bleek te zijn. Maar ik vind het altijd interesant om andere meningen te horen.

:huh: daar hebben we kleren voor? voor onze ogen?

strawberry
17-10-08, 21:26
Antwoord van Strawberry op kritiek van Borat:

Strawberry, je vergelijkt wel degelijk.
Ik verzoek je om redelijk te argumenten te gebruiken.Het is kolder om iets te beweren en het vervolgens als iets anders te benoemen omdat je discussietechniek nogal wat mankementen vertoont.
Op deze manier is een discussie voeren volslagen zinloos.

Farah, moderator

zal ik voortaan doen :icon_salut:

Amina1979
20-10-08, 08:53
jammer dat uit al deze reacties niemand echt reageerd op de vraag van de topicstarter maar een discussie oplaaid over de zin of onzin van besnijden.

momenteel ben ik een en ander ook aan het uitzoeken wij hebben een zoontje van nu 8 weken
als wij nog in nederland zouden wonen dan zouden we dat laten doen in een besnijdeniskliniek, dit vanwege de goede ervaringen van andere ouders die hun zoontje hebben laten besnijden.
tot nu toe heb ik zo een kliniek nog niet gevonden in belgie dus waarschijnlijk word ons zoontje besneden in het ziekenhuis

wij voeden hem op als moslim en het is in de islam de taak van de ouders om dit te doen, net als het slachten van een schaap op de zevende dag bij de geboorte van je kind hoort hoort ook het besnijden erbij
wij handelen dus uit geloofsovertuiging en ik zie daar niks verkeerds aan. we doen het binnenkort zodat hij er weinig hinder van ondervind en over of hij dat wel niet leuk vind als hij ouder is???
ik heb mijn man nooit horen klagen over het missen van een voorhuid, het is voor hem de normaalste zaak van de wereld en een onderdeel van ons geloof

dus ik raad een kliniek aan zij hebben er ervaring mee; je kindje word niet algeheel onder narcose gebracht, ze hebben tegenwoordig klinieken die werken zonder hechtingen en omdat het niet vergoed word is de klliniek een niet al te dure optie, rond de 200 of 300 euro

Blindfold
20-10-08, 10:44
OO Blindfold, ik neem aan dat je dit niet meent toch ;)

Natuurlijk meen ik dat niet, maar ik wilde even de argumentatie welke strawberry gebruikt als voorstander van besnijding gebruiken om aan te tonen dat het er vreemd uitziet als je dezelfde argumentatie gebruikt om een ander lichaamsdeel aan te tonen.

lol_mouaad
20-10-08, 10:46
Ik dacht al dat je het niet meende, en ik begrijp dat je zo gereageerd hebt. :)

Wilma2008
20-11-08, 12:31
Onze zoon is op 3-9-2001 besneden. Niet om een medische reden maar omdat mijn man moslim is.
Tja en dan is hier in NL. het beter geregeld dan in Marokko.
Hij heeft er 1 week last van gehad, mijn is thuisgebleven.
Zijn hertel is erg snel gegaan. Dit werd toen nog 100% vergoedt.
Als je nog vragen heb dan hoor ik het wel.
Wilma

Wilma2008
20-11-08, 13:30
O ja hij was toen 1 jaar en 10 maanden. Ik zou een kind nooit op latere leeftijd laten besnijden omdat ze dan meer bewust zijn van pijn.

joha
20-11-08, 16:43
Waar religieuze mensen het recht vandaan denken te halen om hun kinderen te indoctrineren, of erger nog om ze te verminken? Het is mij een raadsel! Elk weldenkend mens moet daartegen zijn. De iets te snelle conclusie is dan dat religie en weldenkendheid niet samen gaan. Ik vrees dat daar een kern van waarheid in zit. Het spijt me.
Nog erger dat de zorgverzekering dit vergoedt, totaal verkeerd signaal (zolangzamerhand kan de borstvergroting en schaamlip correctie dan ook wel in het basispakket, zonder er leuk uit te zien is je kans op succes in Nederland kleiner)

S&S2
20-11-08, 17:19
Ten eerste zegt Parastu dat ze niet religieus is. Ten tweede zeg je het zelf al. 'om hun kinderen'. Het zijn HUN KINDEREN!! Mag ieder zelf beslissen om het wel of niet te laten doen.. zo simpel.

Jouw waarheid hoeft niet de waarheid van iedereen te zijn. Het spijt me!!

Farah
21-11-08, 07:23
Ten eerste zegt Parastu dat ze niet religieus is. Ten tweede zeg je het zelf al. 'om hun kinderen'. Het zijn HUN KINDEREN!! Mag ieder zelf beslissen om het wel of niet te laten doen.. zo simpel.

Het heeft niks te maken met iemands 'waarheid' en in Nederland mag gelukkig niet iedereen beslissen wat ie zelf met z'n kind doet. Wanneer Nederland een beetje beschaafder land gaat worden, dan worden dit soort praktijken in de toekomst verboden.
Het is de aantasting van de lichamelijke integriteit van een ander mens.
Je mag je kind geen klap geven volgens de wet, maar er wel een stukje vanaf snijden omdat een godsdienst het voorschrijft.
Dat is op z'n zachtst gezegd nogal inconsistent :doh: .

Maar volgens jou heeft het er zelfs niet mee te maken dat Parastu niet religieus is, maar gewoon omdat het HAAR kind is.
Er zijn veel landen waarin ouders hun kinderen verminken om ze uit bedelen te sturen.
Dat mogen ze dan ook omdat het HUN kind is?
Je mag doen met je kind wat je wenst omdat het JOUW kind is.
Van welke planeet kom jij :angryfire: ?
(dat laatste is een retorische vraag, voor het geval je er een antwoord op wil gaan geven.)

Diba

Wilma2008
21-11-08, 11:04
Waar religieuze mensen het recht vandaan denken te halen om hun kinderen te indoctrineren, of erger nog om ze te verminken? Het is mij een raadsel! Elk weldenkend mens moet daartegen zijn. De iets te snelle conclusie is dan dat religie en weldenkendheid niet samen gaan. Ik vrees dat daar een kern van waarheid in zit. Het spijt me.
Nog erger dat de zorgverzekering dit vergoedt, totaal verkeerd signaal (zolangzamerhand kan de borstvergroting en schaamlip correctie dan ook wel in het basispakket, zonder er leuk uit te zien is je kans op succes in Nederland kleiner)

Tuurlijk jij heb helemaal gelijk.
O, nu zie ik het JIJ bent een man, nu snap ik het.
:lol:

S&S2
21-11-08, 22:30

Het heeft niks te maken met iemands 'waarheid' en in Nederland mag gelukkig niet iedereen beslissen wat ie zelf met z'n kind doet. Wanneer Nederland een beetje beschaafder land gaat worden, dan worden dit soort praktijken in de toekomst verboden.
Het is de aantasting van de lichamelijke integriteit van een ander mens.
Je mag je kind geen klap geven volgens de wet, maar er wel een stukje vanaf snijden omdat een godsdienst het voorschrijft.
Dat is op z'n zachtst gezegd nogal inconsistent :doh: .

Maar volgens jou heeft het er zelfs niet mee te maken dat Parastu niet religieus is, maar gewoon omdat het HAAR kind is.
Er zijn veel landen waarin ouders hun kinderen verminken om ze uit bedelen te sturen.
Dat mogen ze dan ook omdat het HUN kind is?
Je mag doen met je kind wat je wenst omdat het JOUW kind is.
Van welke planeet kom jij :angryfire: ?
(dat laatste is een retorische vraag, voor het geval je er een antwoord op wil gaan geven.)

Diba

Ik zeg niet dat ouders alles mogen doen wat zij wensen. Ik heb het hier specifiek over de besnijdenis, daar gaat het toch over?? Wat nou volgens mij.. Parastu heeft zelf aangegeven dat ze haar zoontje wil laten besnijden, dit door culturele redenen. Lees maar een stukje terug.
overdrijven is ook een vak.!! sjonge jonge :blahblah: :blahblah:

Parastu, ga je gang meid, ik sta achter je.. :forgiven:
En eeh.. Ze zeggen meestal, hoe jonger hoe beter! En maak er daarna een groot feestje van !!! :elvis:

Farah
22-11-08, 11:49
overdrijven is ook een vak.!! sjonge jonge :blahblah: :blahblah:
Ongevraagd stukjes van mensen afsnijden wanneer er geen medische noodzaak is, is inderdaad overdreven :kopstoter:

Diba