PDA

Bekijk volledige versie : Alvast een woning huren in NL maar wel ingeschreven in Belgi

susa
28-08-08, 23:33
Hallo,

Mijn partner en ik kijken naar de mogelijkheden om weer in NL in te schrijven. maar blijven voorlopig nog in Belgie ingeschreven staan.
We zijn allebei grensarbeiders.

Ik wil graag een huisje huren in nederland. nu weet ik dat het niet mogelijk is om in 2 landen ingeschreven te staan maar is het wel mogelijk om een huis te huren zonder in te schrijven in de gemeente?
Of is dit tegen de wet in?

Als ik een huurcontract onderteken (bijv. particulier) wordt dat dan doorgestuurd naar de gemeente?
Ben ik dan verplicht in te schrijven in de gemeente?

Of heeft iemand tips / ideeen?

alvast bedankt.

:kiss:

Mork
29-08-08, 04:59
Ik wil graag een huisje huren in nederland. nu weet ik dat het niet mogelijk is om in 2 landen ingeschreven te staan maar is het wel mogelijk om een huis te huren zonder in te schrijven in de gemeente?
Of is dit tegen de wet in?

Huren is geen enkel probleem inschrijven hoeft niet als je er minder dan 3 maanden verblijft per keer ! maar je moet je officieel wel melden. Als jullie reis kosten hoger zijn per maand dan huren zou ik het zeker overwegen en alleen terug keren naar BE in het weekend.

Clari
11-01-10, 14:11
Hoe zit het als je je huurhuis van de woningstichting in nederland aan wil houden gedurende de gehele DE-route? Zou dat kunnen......je moet je immers wel in die gemeente uitschrijven.

Vervolgens na 6 maanden schrijf je je weer in op hetzelfde adres. Kan dit problemen geven met de EU-toetsing?

Groetjes en bedankt!

sheda
10-04-10, 20:59
Ik zou het overleggen met je woningbouw. Ik heb bij een woningbouw gewerkt en weet dat het wel mogelijk is om een jaar je huis aan te houden. Dit doen vele mensen i.v.m. werk in het buitenland. Je kan je gewoon uitschrijven bij de gemeente en je huis voor een jaar aanhouden. Sorry als mijn bericht wat te laat is en als je er niks meer aan hebt, misschien iemand anders wel.

darkside
10-04-10, 23:49
Ligt ook aan of je een verklaring bij de gemeente moet halen. Dit moet tegenwoordig in Den Haag in ieder geval. Verschild per gemeente. Ik heb het gehaald maar echt niemand vroeg ene moer om. Nutteloos. Neem de woning en betaal je huur voor de rest schrijf je nergens in zou ik zeggen. Als zij niet vragen hoef jij ook niets te doen. :D

susa
16-04-10, 22:11
bedankt voor jullie reacties. inmiddels heeft mijn partner al zijn NL kaart!

we hoefde geen bewijzen van uitschrijving oid tonen en we hebben gewoon onze BE kaarten nog