PDA

Bekijk volledige versie : Kinderalimentatie valt onder inkomen!!

mooiafrika
04-04-08, 16:53
Voor wie het niet weten; Kinderalimentatie valt ook onder inkomen. Zie b1/4.3.1VC

askim01
20-02-10, 19:07
Tip:

Wanneer je kinder alimentatie krijgt, dan mag je dit meerekenen bij je inkomsten.

Het valt onder "Inkomsten uit overige bronnen"

Hopelijk heeft iemand hier iets aan!!

Gr.

lowlita
30-03-10, 16:54
hallo!

Weten jullie dit zeker??
Geld dit ook voor 2010?
En moet dit aangetoond worden d.m.v. bankafschriften?

draak
01-04-10, 18:38
hallo!

Weten jullie dit zeker??

Het staat in ieder geval op de eerste plaats in de beleidsregels op dit gebied:

Zelfstandige inkomsten uit overige bron

Als middelen van bestaan in de zin van de Vw wordt tevens aangemerkt:
. alimentatie die wordt ontvangen ten behoeve van kinderen;

Ik denk dat de IND een echtscheidingsconvenant of -beschikking wil zien als bewijs van de alimentatieplicht.

Roxx
08-01-13, 07:22
Hallo allemaal,

Ik zit even met een vraagje en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik lees hier net in een bericht uit 2008/2010 dat kinderalimentatie onder het inkomen valt voor het aanvragen van een MVV. Het zou onder inkomsten uit overige bronnen vallen... Nu is dit bericht inmiddels al een aantal jaren oud en ik vraag me af of deze regeling nog steeds geldt.

Mijn situatie is zo dat ik een Amerikaanse partner heb en kinderalimentatie ontvang uit een vorig huwelijk voor mijn kinderen. Ik voldoe momenteel niet aan de inkomenseis van 1586,95 maar als ik de kinderalimentatie erbij mag rekenen en ik krijg een vast contract dan wel. Vandaar mijn vraag; Wie weet of deze regeling voor alimentatie nog steeds geldt?

Groetjes Roxx

mariamina
29-12-13, 23:47
hallo. wie kan mij bovenstaande bevestigen???? als dit namelijk zo is dan ben ik heeeeeeeeeel erg gelukkig

TonW
30-12-13, 01:48
hallo. wie kan mij bovenstaande bevestigen???? als dit namelijk zo is dan ben ik heeeeeeeeeel erg gelukkigHeb je de IND en/of de belastingdienst al gebeld ? En wat zeiden ze ?

Prawo
30-12-13, 16:37
Het valt onder inkomen, maar je moet aantonen dat het ook feitelijk en zonder onderbreking wordt uitbetaald (en dat er een afspraak of rechterlijke uitspraak aan ten grondslag ligt).

mariamina
30-12-13, 18:04
dan houdt t dus al op. k heb namelijk al een jaar geen alimentatie ontvangen. de uitspraak is er maar daar blijft t bij

Jantina
30-12-13, 21:24
Er valt nog meer onder inkomen:

Halfwezenuitkering mag in ieder geval wl meegeteld worden. Dit heb ik via de mail bevestigd gekregen van de IND vorig jaar februari. Ik heb er overigens geen gebruik van gemaakt, want mijn loon was voldoende op moment van de aanvraag.

Bepaalde heffingskortingen mogen ook bij het inkomen worden opgeteld, als ze maar niet vervallen zodra de partner zich bij de Nederlandse partner voegt (bijv. alleenstaande ouderkorting).

Kinderalimentatie mag ook meegeteld worden bij het inkomen.

Enkele zaken die niet meegerekend mogen worden:

- alimentatie die betaald wordt aan de ex-echtgeno(o)t(e);
- kinderbijslag;
- pleeggeld ten behoeve van een in het gezin opgenomen pleegkind (conform artikel 4 Wwb)
- huur/kostgeld dat betaald wordt;
- zorg-, huur-, kinderopvang- en kindertoeslagen, uitgekeerd door de Belastingdienst.

Bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR001228...tum_23-07-2010

Tenminste dit was zo op 18-02-2010

http://www.buitenlandsepartner.nl/showthread.php?52523-Inkomensvereiste&p=510397#post510397