PDA

Bekijk volledige versie : Wat mag je partner meenemen naar Nederland

ellen en recai
20-01-08, 19:23
:23_27_2: Ik heb een vraag namens Recai. Hij vraagt of hij(ALS HIJ EINDELIJK MAG KOMEN) bijvoorbeeld zijn camera en laptop mee mag nemen. En wat bijvoorbeeld niet. Waar zouden evt, problemen over kunnen komen.Ik en hij ook willen er zeker van zijn dat als het zover is,ze hem niet bij de douane tegen houden met spullen in zijn koffer die niet mogen. Alvast bedankt

sweet-turq
20-01-08, 19:27
ELLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN

Ik dacht dat je positief advies had OWH MIJ GOD WAS BLIJJJJJJJJJ

maar je vraag durf ik helaas niet te beantwoorden :D

Kus Sweet

ellen en recai
20-01-08, 19:32
:wink: Nee Sweety, :doh: helaas nog niets, SORRY, :oops: Nieuwe week, nieuwe kansen, voor jullie ook hoop ik.
Kus terug

ellen en recai
20-01-08, 19:37
ELLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN

Ik dacht dat je positief advies had OWH MIJ GOD WAS BLIJJJJJJJJJ

maar je vraag durf ik helaas niet te beantwoorden :D

Kus Sweet

Ik zie nu pas dat ik het bericht onder mvv positief heb geplaatst, sorry, vandaar de verwarring

heppie
20-01-08, 20:03
Mijn man heeft zonder problemen zijn camera en laptop meegenomen naar NL (samen met zijn MVV :doc_04_grin: ).

ellen en recai
20-01-08, 20:06
Mijn man heeft zonder problemen zijn camera en laptop meegenomen naar NL (samen met zijn MVV :doc_04_grin: ).

Samen met zijn MVV, hahaha, da`s een goeie :lol: Nou eerst die maar dan he??? Weer een week in spanning

vefien
20-01-08, 20:44
Je mag vanalles aan persoonlijke spullen meenemen.
Laptop als handbagage, die maken ze open bij de poortcontrole.
Zorg voor eventueel aankoopbonnen (hoe ouder hoe beter i.v.m. invoerrechten ;-))
Je mag als immigrant trouwens zelfs tot een bepaald bedrag invoervrij spullen meenemen, zolang het maar tot huisraad cq persoonlijke eigendommen behoort en niet voor handelsdoeleinden is.
E.e.a. na te zoeken via douane-websites....
Nu alleen nog die MVV-sticker. :thumbup:

ellen en recai
20-01-08, 21:10
EN ZOLANG JE MAAR ONDER DE TWINTIG KILO BLIJFT, OF NIET.
MEER MAG JE NIET MEENEMEN. KOST HET ERG VEEL ALS JE BIJV, IPV 1, 2KOFFERS MEENEEMT???

Meref
20-01-08, 21:18
meestal is het 5 euro per kilo dus dat kan al snel een duur grapje worden. Maar het scheelt nogal, ik ben weleens met 32 kilo teruggevlogen en daar hoorde ik niets van.

Toen mijn vriend kwam was ik net een week geleden bij hem geweest dus ik had heel veel voor hem meegenomen, dat was erg handig.

Verder: ja niet de illegale dvd's en cd's natuurlijk, en ja, nep merkkleding, ik weet niet of je vriend dat veel draagt maar zolang het niet gloednieuw is zou het geen probleem moeten zijn.

Wij zijn nog nooit gecontroleerd

ellen en recai
20-01-08, 21:37
ACH JA, HET MAAKT OOK NIET VEEL UIT, WANT HET HELE LEVEN VAN RECAI PAST WEL IN één KOFFER, HOE TRIEST OOK

SANDRA81
21-01-08, 00:42
nou mijn vriend neemt ook alleen zijn kleding mee... ah joh hun bedje is gespreidt thuis... tenminste n warn welkom!!

SANDRA81
21-01-08, 00:42
en ze krijgen ons er voor terug... wat willen ze nog meer...haha

ibrahima
11-02-08, 23:24
Als ik vanuit Syrie terugreis neem ik steeds alvast wat spullen van hem mee. En zo laat hij hier ook dingen achter als hij weer vertrekt.
Maar de meeste dingen die hij nodig heeft kopen we gewoon wel hier. Het huis is al ingericht :doc_04_grin:

Samiha1982
12-02-08, 11:09
Hoi Ellen,

Ik las net even je berichtje. Ik werk zelf op een reisburo en ik krijg regelmatig de vraag over een laptop enzo. Dit is geen probleem om dit mee aan boord te nemen. Ik zou het niet in zijn koffer laten doen.. Hier gaan ze veel te ruw mee om.

Het verschilt per luchtvaartmaatschappij hoeveel kilo's je mee mag nemen. Dit is in de regel inderdaad 1 stuk bagage van 20 kg (voor in te checken). Als hij meer mee wilt nemen zou ik gewoon even contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij. Voor mensen die langer dan 6 weken wegblijven gelden vaak uitzonderingen. Zou wel handig zijn als je zou weten dat hij wat meer mee mag nemen, dan hoeft hij niet zo te proppen.

Succes!

Groetjes Samiha

borat
12-02-08, 11:57
:23_27_2: Ik heb een vraag namens Recai. Hij vraagt of hij(ALS HIJ EINDELIJK MAG KOMEN) bijvoorbeeld zijn camera en laptop mee mag nemen. En wat bijvoorbeeld niet. Waar zouden evt, problemen over kunnen komen.Ik en hij ook willen er zeker van zijn dat als het zover is,ze hem niet bij de douane tegen houden met spullen in zijn koffer die niet mogen. Alvast bedankt

Je mag wel wat mee nemen maar als het veel wordt, voornamelijk elektrische apparatuur, dan moet je een vergunning aanvragen, zie:

http://www.douane.nl/particulier/verhuisboedels/verhuisboedels.html

Edwin

Maryamu
12-02-08, 12:45
De laatste 2 keer dat ik het vliegtuig heb genomen (augustus 2007 en januari 2008) mocht ik 2x23 kilo mee, verdeeld over 2 stuks bagage, en daarnaast nog handbagage. Ik dacht dat dat nu standaard is, of hangt het misschien nog van de bestemming af?

Overigens heb ik ooit 35 euro per kilo overgewicht moeten betalen! Daarvan weet ik wel dat het van de bestemming (en de luchtvaartmaatschappij) afhangt, en Turkije is dichterbij dan Kameroen (en Air France erg duur).

Anders kun je e.e.a. nog als onbegeleide bagage versturen, dat is vaak goedkoper dan overgewicht.

chandor013
21-03-10, 12:57
Even nieuw leven in dit topic blazen. Ben ondertussen naar meer informatie aan het zoeken maar kan niet vinden wat ik zoek. Hoeveel kilo mag mijn vrouw meenemen vanuit colombia?
het is een immigratievlucht dus langer dan 6 weken. ze heeft nu al 1 koffer van 22kilogram maar dan zit ze niet eens op de helft van al haar kleren.
Ze gaat vliegen met avianca - barranquilla- bogota en daarna bogota- madrid ( iberia) en madrid - amsterdam natuurlijk.
handbagage mag 15kilogram zijn dat weet ik inmiddels. en mag een klein soort koffer zijn maar verder..... Please help me :)

norah
21-03-10, 13:07
Hoi chandor,

Meestal is het de luchtvaartmaatschappij die bepaald hoeveel kilo bagage er meegenomen mag worden. Ben je erover moet je bijbetalen. Het staat vermeld in de voorwaarden van het vliegticket. Je kunt misschien ook spullen die wat langer kunnen wachten per schip/container versturen. Of contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij en een deal proberen te sluiten.

chandor013
21-03-10, 14:44
Oke dan moet ik dus proberen Iberia te benaderen of avianca? Vanaf waar gaat deze bagagregel in? vanaf de eerste vlucht of vanaf de meest verre vlucht. Ik kan mij voorstellen dat barranquilla bogota ze niet zo heel moeilijk doen omdat het binnenlands is en dat corruptie daar erkend is.
Maar de Iberia vlucht dus Bogota - Madrid is weer anders ook omdat het naar de EU is.
Toen ik zelf vloog deed ik dat met andere maatschappijen dan wat zij gaat doen binnenkort.Zij is colombiaanse haar laat ik niet over parijs en over USA vliegen. naast de taalprobleem. Heeft USA een hekel aan colombianen.

Jean_Luc
21-03-10, 14:59
Hallo Chandor,

Hier een link naar de website van Iberia met de page over bagage. De link is engelstalig.

http://www.iberia.com/OneToOne/v3/obsmenu.do?prgOid=8462&tabId=3&menuId=02130500000000&menuRP=1&language=en&country=NL&market=NL&IS_ANONYMOUS=true

Gewicht en hoeveelheid baggage is afhankelijk van de "class" van het geboekte ticket.

LET OP: Bij Free Baggage Allowance kun je klikken op het pictogram met de koffer en op de tekst bij het pictogram met het uitroepteken.

Hierbij de webpage van Avianco over baggage
http://www.avianca.com/Inicio/Navegacion/ViajaConNosotros/Antes+del+Vuelo/en/Equipaje.htm

Het verstandigste is natuurlijk dat de "check in" bagage (de koffer) het laagste maximum gewicht heeft dat een de 2 luchtvaartmaatschappijen stelt.

Naast de handbagage ook wel cabine bagage genoemd mag ook een handtas worden meegenomen. Bij Iberia is het maximumgewicht van handbagage max 10kg bij toeristenclass ticket.

Daarbij kan ze goedkope kleding als t-shirts, ondergoed en misschien ook zware kleding als jeans net zo goed thuis laten en die kleding hier in Nederland kopen of lenen van je familie of vrienden.

Jean_Luc
21-03-10, 16:51
Hallo Chandor,
Daarbij kan ze goedkope kleding als t-shirts, ondergoed en misschien ook zware kleding als jeans net zo goed thuis laten en die kleding hier in Nederland kopen of lenen van je familie of vrienden.

Of zoveel mogelijk ervan thuis in Colombia te laten. Je hebt niet alles nodig toch?

Bovendien zijn broeken en schoenen best wel zwaar (1 kilo of meer).

Daarbij moet je kijken of bepaalde merken van producten die zij gebruikt zoals cosmetica, lenzenvloeistof etc ook in Nederland verkrijgbaar zijn.

Ook kan ze gewicht besparen op souveniers.

arjen20
14-05-10, 08:12
Hi all.
Ik vond een online service, http://www.checkmein.eu/ die online check-in is bepaald door het geven van de beste plaatsen de voorkeur van ons. Ze sturen instapkaart per e-mail.

ronypilot
14-05-10, 14:53
vanuit colombia?????

nou ligt eraan wat je precies wilt meenemen ;)

kokoflanel
14-05-10, 15:38
1. meestal wordt handbagage NIET gecontroleerd op gewicht, wel kan het op afmetingen (dat je cabine bagage in het rekje past). Als je incheckt bij een balie op gelijk welk vliegtuig. je handbagage zet je NOOIT op de band ter gewichts controle. Dus daar kan je gerust wat "meer" instoppen dan gelijk welk voorschrift or regeltje de vliegmaatschappij oplegt.

2. in regel moet je je houden aan het maximum gewicht dat maximaal toegestaan is door de maatschappijen waarmee je je combinatie-vlucht gaat maken. (logisch). Echter een knipoogje, een vriendelijk woord, en NIET overdrijven zijn hier steeds een goede boodschap. Mensen aan de incheck balie zijn ook maar "mensen", doch hou er rekening mee, dat zij ook wel eens een slechte nacht achter de rug kunnen hebben. Ze doen hun werk, al dan niet met gedrevenheid of met een zekere vorm van "door de vingers kijken" en het daarbij horend begrip voor je situatie.

reis je regelmatig, heb je dit vlug door, en haal je hier voordeel uit voor jezelf. Hou er rekening mee je komt aan de incheckbalie in een stressvolle omgeving terecht. Kan je dus je incheckbalie helper op één of andere manier een leuk woordje, geruststellend moment geven, lukt er meer dan je denkt. Ga je tekeer als een jankende idioot, ga je zeker meer betalen voor één kilo meergewicht. Je hebt het dus zelf ook voor een stuk in de hand. Rustig blijven en poolshoogte nemen is en blijft steeds belangrijk.

Ik zou alvast mijn bagage (zelfs voor lange termijnperiode weg van thuisland) steeds beperkt houden tot het "prioritaire" in samenhang met persoonlijke goederen die in het in reisland stukken duurder zijn dan in je thuisland. En in tweede instantie de "emotionele" stukken, die je gewoonweg zou missen als je ver weg van thuis bent (bv. fotokader van familie of zoiets).
Zo heb je een logische opbouw van je volume en gewicht in je koffer.
En zoals hier boven al vermeld, vermijd zoveel mogelijke individuele stukken die op zich veel gewicht hebben.

Meestal op die manier, (als ik naar Colombia reis), heb ik zelfs maar 10 - 15 kilogram mee voor een periode van 14 dagen :Jig: ... raar maar waar !!! Simpelweg omdat ik mij beperk !!

Evenwel als ik terugkeer heb ik meestal rond de 25 kilogram mee (en dus dikwijls zit in met overgewicht) 8-) , heb evenwel nog nooit moeten geld ophoesten voor die paar kilogram meer in mijn bagage. :relieved:

Alles is "relatief".

ps... steek nooit je schoonmoeder in je koffer (hoe graag je haar ook mag zien)!!! :eating:

kokoflanel
14-05-10, 15:59
Even nieuw leven in dit topic blazen. Ben ondertussen naar meer informatie aan het zoeken maar kan niet vinden wat ik zoek. Hoeveel kilo mag mijn vrouw meenemen vanuit colombia?
het is een immigratievlucht dus langer dan 6 weken. ze heeft nu al 1 koffer van 22kilogram maar dan zit ze niet eens op de helft van al haar kleren.
Ze gaat vliegen met avianca - barranquilla- bogota en daarna bogota- madrid ( iberia) en madrid - amsterdam natuurlijk.
handbagage mag 15kilogram zijn dat weet ik inmiddels. en mag een klein soort koffer zijn maar verder..... Please help me :)

Hola compadre !

laat haar meebrengen (voornamelijk) wat hier veel duurder is.

1. Schoenen in Colombia zijn spotgoedkoop. dus daar zou mijn vriendin gerust wat meer mogen van meenemen. Laat haar ook schoenen in de handbagage steken, is handig om op het vliegtuig eens van schoenen te wisselen. 3 - 4 paar schoenen (dus 3 paar in bagage, lijkt mij voldoende) In de winter bij ons gaat ze sowieso andere schoenen nodig hebben.

2. Daartegenover een goede merkjeans, laat die maar ginder, die is er even duur als hier bij ons in Europa.
Cosmetica laat haar maar meenemen (toch als het om goedkopere spulletjes gaat) L'Oreal, Lanvin, Christian Dior, hebben we hier ook, en prijsverschil is minimaal (als het geen namaak is tenminste) en dan nog, beter de namaak ginder laten, zodat ze geen problemen kan krijgen met douane hier in NL op Schiphol.

je vriendin komt uit een land met hoge temperatuur. (De kust is het niet ?) dus is gewend aan temperaturen het ganse jaar door van 25 - 35 °. Het is normaal dat ze dus enkel (in onze ogen) een "zomer garderobe" heeft. Echter hier bij ons is het dus wel "anders" :doc_04_grin: ... Dus als ze de helft meeneemt van haar ganse kleding, heeft ze voldoende om hier de zomer er "lekker" losjes bij te lopen. Laat haar dus maar "kiezen". Nieuwe kleding voor herfst en winter in Europa is een "noodzakelijkheid" die je met haar hier zal moeten aankopen.

als je hiermee rekening houdt, zal ze "net" genoeg hebben om te voldoen aan het bagagegewicht. Je zal er niet ver van de toelaatbare 20 - 25 kg zitten ;-) (laat haar regelmatig de koffer op de personenweegschaal in de badkamer zetten. Zo vermijdt ze "ongaangename" verassingen op de luchthaven.

Suerte con su chica

yalivian
14-05-10, 16:07
hai Mijn schoonmoeder is hier 4 maanden geleden heen gekomen via zelfde connectie bogota madrid madrid amsterdam avianca - iberia
ze mag meenemen 2 koffers van 23 kilo en 1 stuk handbagage
hoop dat je nu voldoende weet
groetjes

kokoflanel
14-05-10, 16:59
http://i44.tinypic.com/x0vbj8.jpg

Tjah .... die schoonmoeders van "vroeger" heh ? die kon je gerust met 50 kg een héél eind laten reizen..... ;-)

Of dit vandaag de dag ook nog het geval is met de "jongere generatie" Colombianas ??? :-? :huh:

Hermosa
14-05-10, 18:51
Het ligt aan de maatschappij... Ik weet niet uit welk gebied je vriendin komt, maar waarschijnlijk kan ze d'r meeste kleren wel daar laten want de mode is toch iets anders dan in Nederland (of de afwezigheid van mode) en natuurlijk een ander klimaat en kan ze beter dingen die belangrijk voor haar zijn (fotoalbums bijvoorbeeld) meenemen.

M_H
15-05-10, 10:03
vanuit colombia?????

nou ligt eraan wat je precies wilt meenemen ;)Hehe daar moest ik ook meteen aan denken ;-)

chandor013
15-05-10, 11:48
hai Mijn schoonmoeder is hier 4 maanden geleden heen gekomen via zelfde connectie bogota madrid madrid amsterdam avianca - iberia
groetjes

dit gaat inderdaad de vlucht worden en ik zag dat jullie ook in het spaans beantwoord hadden.
ja ze heeft al wat aan winterkleren gekocht. 2 winterjassen die ze in bogota gekocht heeft. ze waren geloof ik niet zo heel duur.
parfum etc zou ze toch niet meenemen omdat ze niet zo veel vloeistof meemag nemen. ( 11 september remember)
schoonmoeders nee ze heeft het "huis" van haar min of meer verlaten dus zij zal zeker niet meekomen.
scheiding is nog steeds min of meer taboe in colombia.
ze komt uit Barranquilla aan de kust natuurlijk. carabische kust waar het heel het jaar door 28-35 graden. en af en toe wat wamer.
Zomerkleding heeft ze niet nodig maar ze heeft naar de kleding van ons gekeken via websites en ze vind onze mode zo saai niet leuk etc had jullie partner dit ook?
En over het douchen warm water kennen ze in colombia niet zijn jullie partners daar ook aangewend want mijn patner zei toen ik met haar in san andres was dat ze geen kip was ( kippensoep) dat heet water voor de pollo was :shock:

kokoflanel
16-05-10, 09:02
Douchen gebeurd idd in colombia (toch aan de kust) met één kraan = staat gelijk met onze kraan koud water. Vermits de grond temperatuur toch steeds boven de 20° C is, voelt dit water ook niet "koud" aan zoals hier bij ons in Europa. Er is daar dus ook geen behoefte aan een warmwaterkraan. NU .... je colombiana zal héél blij zijn hier dat er warm water uit de kraan vloeit. En zal zich geen "pollo" voelen hier :D

Jean_Luc
18-05-10, 10:11
groetjes

Het maximum aantal koffers (check in luggage) is bij IBERIA afhankelijk van het soort ticket (klasse) dat je hebt. Ook het maximum gewicht van handbagage is afhankelijk van het soort ticket (klasse).

Voor overgewicht van de check in luggage betaal je EUR 60,--.
[tab]
Flights to/from America(1) and South Africa
Class Freebaggage Excess weight(2) Extra baggage
Business Plus 3 items 60€ 4th item and subsequent Online Airports
110€ 150€
Full Tourist (Y,B)Business Fares 2 items 60€ 3rd itemand subsequent Online Airports
110€ 150€
Economy Tourist 1 item 60€ 2nd item Online Airports
50€ 60€
3rd itemand subsequent Online Airports
110€ 150€

Bron: http://www.iberia.com/OneToOne/v3/program.do?prgOid=536885980&tabId=3&menuId=02120000000000&language=en&country=NL&market=NL&IS_ANONYMOUS=true[tab]

Iemand5
18-05-10, 11:01
Mijn man dacht in Nederland wat Malinese zaadjes te gaan planten. Niet meenemen dus!!! Geen zaadjes, planten, of ander organisch spul. is misschien logisch voor ons ... maar je krijgt er echt problemen mee!!!

angelina
19-05-10, 13:33
of kijk even op de site van de douane

http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-15.html#P437_30176

je mag inderdaad niet zo maar allerlei etenswaren en zo meenemen.

Voor het aantal kilos dat je mag meenemen moet je navraag doen bij de travelagent waar je je ticket gekocht hebt; het staat ook altijd op het ticket hoeveel kilo je mag meenemen.

succes!

Magola
19-05-10, 17:20
kleding niet leuk? Neem haar maar mee naar de H&M zou ik zeggen, succes gegarandeerd! Winkels als Espirit en Zara hebben ze daar trouwens ook, dus die moet ze kennen.