PDA

Bekijk volledige versie : pakketje van Filipijnen naar Nederland

MetalenHoofd
21-09-07, 13:40
Nu eens andersom. Wij willen een pakket van een kilo of vier van de Filipijnen naar Nederland laten sturen (fotoboek).
We zijn bang dat het via de normale post niet veilig genoeg is (foto's zijn waardevol). Echter via de FedEx kost het een euro of 150 ...

Weet iemand een andere, veilige methode?

(Plaats van verzenden is Iloilo)

Nok
21-09-07, 14:27
Gewoon meenemen met je bagage. Sommige luchtvaartmaatschappijen kijken niet op een paar kilo overgewicht terwijl anderen een toeslag per kilo gaat vragen.
Of per postpakket aangetekend/registered/recommandé.

Cees

MetalenHoofd
21-09-07, 16:24
Helaas ben ik in Nederland en het pakketje nog in de Filipijnen. En ik heb geen zin om tot de volgende vakantie te wachten om mijn fotoboek op te halen ...

GLGriffioen
09-10-07, 10:57
U had er ook voor kunnen kiezen om het pakket aangetekend (registered) of via EMS te laten versturen
via de Philippine Postal Corporation (zie http://www.philpost.gov.ph/customer_guide.php?vlink=mailrates)

Kosten pakket 4 kg naar Nederland (berekend met kosten tabellen van Philippine Postal Corporation);

Via EMS = 2563 php (1501 - 2000 gram) + 4 x 385 (toeslag per 500 gram extra vanaf 2000 gram) =
4103 Php (ca. 66,20 euro)

Via luchtpost (airmail) = 863 php (tot 1 kg) + 3 x 418 (toeslag per 1 kg extra vanaf 1 kg)=
2117 Php (ca. 34,15 euro)

Via zeepost (surface) = 588 php (tot 1 kg) + 3 x 156 (toeslag per 1 kg extra vanaf 1 kg)=
1056 Php (ca. 17,05 euro)

Mijn vrouw en ik ontvangen soms pakketjes uit de Filippijnen en die worden dan vaak verstuurd met EMS.
EMS is trouwens dezelfde service die TNT post vanuit Nederland gebruikt. EMS zendingen zijn altijd geregistreerde
zendingen.

FedEx, UPS en DHL zijn uiteraard sneller, maar ook veel duurder.

* gerekend met een wisselkoers van 1 euro = 62 php (Philippine Peso)
EMS = max. 30 kg/zending & airmail/surface = max. 20 kg/zending

GLGriffioen
09-10-07, 12:01
Zelf maak ik eigenlijk altijd foto's met onze digitale foto camera, welke ik bij
thuiskomst in Nederland af laat drukken bij een online foto afdrukcentrale.

Kwaliteit is veel beter dan van afgedrukte foto's op de Filippijnen en geen gesleep
met zware fotoalbums. Zie voor de laagste tarieven ook de online calculator
(http://www.onlinefotoservices.nl/pc_ia.php)

Nok
09-10-07, 15:07
Fotoalbums laten scannen en op CD laten branden. Verzending nog geen euro.
Of de scans naar je e-mail laten sturen.

Cees